Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drone til GoPro

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Drone til GoPro
    Sendt: 08 Sep 2013 kl. 17:01
Jeg tænkte, at det kunne være en skide smart ide at købe en Drone til sit GoPro med polfilter og så bruge det til at spotte fisk med f.eks. på kysten, når man er på fisketur - er der nogen som har prøvet sådan en drone til GoPro???

Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2013 kl. 17:28
Nu er det godt nok ikke fiskespotning, men der er en gut i Horsens, der har sådan et apparat. Her er f.eks. en optagelse fra udgravningen af det nye åløb ved Sportsfiskeriets Hus i Vingsted:
 
 
mvh
Steen
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2013 kl. 17:53
Jeg har sådan en ... Flyver med den hver dag ...
Vil våge den påstand at du ikke ville kunne spotte fisk med den ... Du skal helt ned til vandoverfladen og den giver en hel del luft som vil skræmme ....
Men det er sjovt legetøj .... Jeg bruger den med et gopro 3 Black og et par fatshark videobriller .... Herre legetøj :))) 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 12:20
Har lige modtaget en polfilter til mit gopro  ... må se om det hjælper lidt  ... men tror det desværre ikke  ... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 13:09
Husk også lige der findes et omfattende regelsæt for flyvning med droner.

http://ing.dk/artikel/foerste-droneflyver-meldt-til-politiet-159138

Redigeret af Keld P. - 09 Sep 2013 kl. 13:11
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 14:00
Ja der er regler for alt  ... :)  
Man må også kun køre 110 på motorvejen ... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 15:05
Citat: SoftboyDK

Ja der er regler for alt  ... :)  
Man må også kun køre 110 på motorvejen ... 


Nu ved jeg ikke helt hvordan ovenstående skal forstås, men det er påfaldende så mange hentydninger der er på denne side, som egentlig er fyldt med pænt mange selvbestaltede "politifolk" om at man bare skal bryde regler, jeg kan nævne garnselvtægt, kast efter afmærkede UV jægere, og hint om bekæmpelse af en bestemt fiskeædende fugl, hvor ville det være dejligt om vor hobbys udøvere var lidt mere seriøse, regler er jo opstillet af ofte indlysende grunde, også dem for brug af droner, som inden længe ejes af enhver.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 16:39
Citat: Keld P.

Citat: SoftboyDK

Ja der er regler for alt  ... :)  
Man må også kun køre 110 på motorvejen ... 


Nu ved jeg ikke helt hvordan ovenstående skal forstås, men det er påfaldende så mange hentydninger der er på denne side, som egentlig er fyldt med pænt mange selvbestaltede "politifolk" om at man bare skal bryde regler, jeg kan nævne garnselvtægt, kast efter afmærkede UV jægere, og hint om bekæmpelse af en bestemt fiskeædende fugl, hvor ville det være dejligt om vor hobbys udøvere var lidt mere seriøse, regler er jo opstillet af ofte indlysende grunde, også dem for brug af droner, som inden længe ejes af enhver.
Hvis man bruger dronen i forbindelse med lystfiskeri, så er der vist ingen fare for, at man kommer til at overtræde nogen regler, så dit indlæg er ret irrelevant for tråden - mit forslag til dig er; opret en tråd, hvor du kan anføre det emne, som du nu har lyst til.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 16:47
Citat: SoftboyDK

Har lige modtaget en polfilter til mit gopro  ... må se om det hjælper lidt  ... men tror det desværre ikke  ... 
Man burde vel kunne se mere nede i vandet, ligesom man kan pol-briller og polfilter til spejlrefleks. Men det er da klart spændende billede man kan lave som f.eks. disse:

Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 16:54
Steen jeg ser da flere problemer i brug af den "overvågning" brug af droner er på offentlige steder, hvilket vore strande jo hører under, men glem det, og gør som du vil.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 18:52
Citat: Keld P.

Steen jeg ser da flere problemer i brug af den "overvågning" brug af droner er på offentlige steder, hvilket vore strande jo hører under, men glem det, og gør som du vil.
Det er tilladt at tage fotos på offentlige strande og at bruge et Gopro er nu engang at tage fotos --- Du har helt ret i, at man da vist bare skal glemme dit indlæg, da det jo slet ikke giver mening.

Redigeret af Steen Kehler - 09 Sep 2013 kl. 18:52
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 19:49
Så vidt jeg ved så har jeg på intet tidspunkt opfordret eller sagt noget som skulle være ulovligt ...
Min bemærkning var kun møntet på at der jo selvfølgelig er regler .. Der er jo regler for alt ...
At du så fabler om forumpoliti og andre ting må stå for din egen regning .. Så vidt jeg ved var det vist dig selv der kom med politi kommentaren at der var regler for droner ...
Jeg kender godt reglerne og bor heldigvis langt væk alt ...
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Christian Ebbesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Christian_Ebbesen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian_Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 20:29
Hej

Se lige den her, ca. 7,20 min. inde i optagelsen...


Christian
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 23:42
Hvad sker der sådan en tingest hvis den nødlander i saltvand?
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 07:33
Hvis den "nødlander" i saltvand ...så dør den ... :) 
Den tåler ikke vand  ... desværre  ...


Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres