Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samling mellem runningline og hoved?

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Samling mellem runningline og hoved?
    Sendt: 09 Sep 2013 kl. 17:06
Hej med jer.
Jeg har en Rio 0,24 gul skydeline med monokerne som jeg gerne vil have samlet med et lawson neutral skydehoved med flettet kerne.
Jeg har lavet små fine loops af kernen på hovedet og forsøg mig med forskellige loops på skydelinen bla. et perfection loop.
Men jeg synes at uanset hvad jeg vælger, vil samlingen stadig gerne hænge i øjerne.
Så nu tænker jeg på om man kan lave en permanent samling mellem disse, så jeg ender op med noget mere wf lignende med en mere glidende overgang?
Hvis der er en eller flere af jer der har haft positive erfaringer med sådan en løsning, vil jeg meget gerne høre lidt om hvordan jeg skal gribe det an:-).
På forhånd mange tak.
Mvh. Tony
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 17:49
Har haft samme problem, endte op med at lave et strømpe - øje,  lavet af Golden Marlin i 30lbs, lidt bindetråd og så noget knot sense til at lave en over -gang der næsten ikke kan mærkes. Det syner godt nok af lidt mere, men nu mærker jeg ikke den hænger i øjet mere Big smile
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 18:26
Giver Carsten ret. Braided loop og rigeligt med knot sense, synes det er den bedste løsning og mener at det er en skrønne at det ikke holder. 

Mvh. Anders
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 18:28
Citat: carsten o

Har haft samme problem, endte op med at lave et strømpe - øje,  lavet af Golden Marlin i 30lbs, lidt bindetråd og så noget knot sense til at lave en over -gang der næsten ikke kan mærkes. Det syner godt nok af lidt mere, men nu mærker jeg ikke den hænger i øjet mere Big smile
Hej Carsten 
Har du mulighed for at lægge et billede op, kunne godt tænke mig at se det har nemlig samme problem med at finde en knude der virker 
TC
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 19:08
Hej TC

Det ser sådan ud : 
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 19:12
Citat: fabioo

Giver Carsten ret. Braided loop og rigeligt med knot sense, synes det er den bedste løsning og mener at det er en skrønne at det ikke holder. 

Mvh. Anders

Hej Anders

jeg har heller IKKE  haft nogen som helst problemer med disse øjer  Big smile
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 20:11
Er faktisk mest interesseret i at høre om det kan lade sig gøre at lave en rimelig pæn, jævn og stærk samling uden brug af loop til loop.
Så hvis der skulle sidde nogen som har forsøgt det med succes, hører jeg gerne om det:-).
Mvh. Tony
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trolden

Tilmeldt:: 23 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 20:23
fjren coating og lav en blink knude med 3 tørn 
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 20:49
prøv med en Nail Knot den skal nok holde eller blod knude og så måske krympe fix eller knot sense de her link skulle virke http://fluestikket.dk/?page_id=260 eller http://www.netknots.com/fishing_knots/albright-special/
Tom

Only Fly
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 21:00
Hey Tony...

Har du kigget denne igennem?

http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=2044
Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 08:22
Bruger også omtalte braided lopps på både skydehoved og skydeline , beviklinger er coated enten med bisonnyl eller aquasure og til Tony du kan faktiskt føre skydeline og skydehoved ind i strømpe af braided golden marlin eller anden fabrikant og låse denne som omtalt , skal dog tilføje jeg ikke selv har prøvet , da hele ide med skydehoved falder væk , men er et bud på løsning til dine udemærket tanker , knæk og bræk derude Wink
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 09:22
Jeg takker mange gange for jeres hjælpSmile

Ole: Jeg er helt klar over at fleksibiliteten ved skydehoved systemet bortfalder ved denne manøvre, men når jeg nu ikke rigtigt kan forene mig med de samlinger og jeg samtidig har et hoved som er super fedt at kaste med, med en for mig perfekt densitet, tænkte jeg bare at det kunne være fedt at "parre" det med en ret tynd coated skydeline, og hvem ved, måske ende op med min drømme wf'erSmile.  Prøves skal det i hvert fald
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 09:51
Hej Tony.

Jeg er gået en lidt anden vej, og valgt at sige, at jeg har nogle skydehoveder, som passer perfekt til mit stang setup, og at jeg ikke ønsker at kunne skifte linerne.

Jeg har så sendt runningline + skydehoved til Peter Falkenberg, som har splejset linerne sammen, til i øvrig meget fornuftige priser.

På den måde her, har jeg liner til alt mulig specielt fiskeri + at jeg stadig har muligheder med skift, da jeg har en ekstra spole / hjul, hvor jeg kan bruge skifte systemet.

Jeg har valgt at betale mig fra det samlings halløj, jeg gider ikke alt det krympeflex og andet. Jeg er nok en kylling, når talen er på loopning af de efterhånden meget dyre liner, så hellere lade eksperterne gøre det

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 10 Sep 2013 kl. 09:53
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 10:02
Hej Per.
Det lyder bestemt også som en mulighed.
Men har du også liner hvor hovedet er med flettet kerne og skydelinen er mono?
Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvordan han gør det, men det kunne måske være et problem?
Mvh. Tony
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 10:11
Henrik haupt har en løsning til at smelte løkker på rio'en. Har købt noget krympeflex af ham, hvor der var noget til rio'en.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 10:39
Jeg siger det samme som Trolden!

Hvorfor besværliggøre projektet mere end man behøves? En blinkknude virker perfekt :)

Rasmus
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 11:17
Hej Tony
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan han gør, men hvis du ser på hans hjemmeside kan du få en ide om hvordan han gør.
Jeg vil tro han tager den flettede kerne og ligger over den monofile, hvor efter han snor bindetråd tæt rundt om begge, der efter laver han en overgang med coating,(sådan ville jeg gøre)
Her er hans hjemmeside.
http://www.123hjemmeside.dk/Falkenbergflytools/90438453
Michael Nielsen
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 10:13
Hej igen.
Og endnu engang tak for hjælpen.
Jeg har nu forsøgt mig med at binde skydelinen fast med en blinkknude og efterfølgende givet hele samlingen en gang uv knot sense for at lave en helt glat overgang.
Efter 20 min. ovre på sportspladsen, kan jeg nu konkluderer at dette er den helt perfekte løsning for migBig smile.
At hovedet kastede som en drøm, det var jeg klar over, men at jeg nu ikke mærker/døjer med samlingen længere, det er sgu i ordenBig smile
Hører nu kun en svag klikkene lyd når samlingen passerer øjerne, fedt.
Nu glæder jeg mig om muligt endnu mere, til turen går til Samsø om 3 ugerWink
Mvh. Tony 
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 13:02
Citat: Tony W

Hej med jer.
Jeg har en Rio 0,24 gul skydeline med monokerne som jeg gerne vil have samlet med et lawson neutral skydehoved med flettet kerne.
Jeg har lavet små fine loops af kernen på hovedet og forsøg mig med forskellige loops på skydelinen bla. et perfection loop.
Men jeg synes at uanset hvad jeg vælger, vil samlingen stadig gerne hænge i øjerne.
Så nu tænker jeg på om man kan lave en permanent samling mellem disse, så jeg ender op med noget mere wf lignende med en mere glidende overgang?
Hvis der er en eller flere af jer der har haft positive erfaringer med sådan en løsning, vil jeg meget gerne høre lidt om hvordan jeg skal gribe det an:-).
På forhånd mange tak.
Mvh. Tony


Hej Tony
Jeg bruger denne her metode til mellem forfang og flueline. Det glider rigtigt godt gennem øjerne. Det vil bør også kunne bruges til mellem din rio monokerne og flettet dacron. Prøv selv, det er ganske simpelt.
1. Fjern ca. 10 cm af coatingen
2. Stik skydeline helt op i kernen
3. Bind en nåle knude af 0.20mm nylon.
4. Laker knuden med et tyndt lag sekund eller UV lim
5. Lav evt. en ekstra knude midt på samlingen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres