Forfatter |
|
CRC
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Mallow
Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: Mærsk Tripel E Klass Sendt: 25 Sep 2013 kl. 21:06 |
Så kan man godt være stolt over at være dansker
Type: Container ship
Tonnage: 165,000 metric tons deadweight (DWT)
Displacement: 55,000 tonnes (empty)[1]
Length: 400 m (1,312 ft)
Beam: 59 m (194 ft)
Draft: 14.5 m (48 ft)
Propulsion: Twin MAN engines, 32 MW each
Capacity: 18,000 TEU
Notes: Cost $185 million[1]
Redigeret af Mallow - 25 Sep 2013 kl. 21:10
|
|
Finn Sommer Jensen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: finnjensen
Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 21:09 |
Er det ikke den som skulle være verdens største?.. I hvert fald deromkring. Den er flot.
|
|
|
CRC
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Mallow
Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 21:12 |
Hej Finn det kan du tro det er =) hold da op en bamse smiler
|
|
michael nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: santa
Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 21:18 |
ØØØØØh er det fordi den er bygget i Korea efter danske spec eller fordi der ligger en B&W motor bygget på licens ved Hyundai Heavy Industries, eller fordi det meste af besætningen er filippinere?
|
Michael Nielsen
|
|
CRC
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Mallow
Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 21:21 |
Øhhhh så er der så nogel som dig som skal kaste det hele på jord uden grund brok kan jeg også kaste med !! Så vidt jeg ved er HR møller dansk ? men det kan da være du ved beder ?
Redigeret af Mallow - 25 Sep 2013 kl. 21:22
|
|
Jakob Hansen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Jabber
Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 21:38 |
Det er jo bare en bette pram ift. de største olietankere der har sejlet
|
|
Lasse Karlsson
Meget aktiv bruger
Brugernavn: LasseK
Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 21:55 |
Citat: Jabber
Det er jo bare en bette pram ift. de største olietankere der har sejlet |
Arh, bette pram er vel så meget sagt
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_world's_longest_ships
Mvh
Lasse
|
Teori er godt, viden er bedre....
|
|
Tommy
Meget aktiv bruger
Brugernavn: tolund
Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 22:21 |
Man kan da godt blive lidt stolt over det danske flag, sådan en damper bærer. Hun er sku" imponerende og så er jeg ligeglad med om den er bygget på månen og besætningen er marsmænd.
|
|
John Weesgaard
Aktiv bruger
Brugernavn: John
Tilmeldt:: 14 Nov 2001
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 84
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 25 Sep 2013 kl. 22:27 |
Hun er stadig mindre end de gamle super tankere http://maritime-connector.com/worlds-largest-ships/prøv især at sammenligne DWT. Men det er et yderst imponerende container skib Mh/John W
|
|
Henrik L. Rasmussen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: maskinmester
Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26 Sep 2013 kl. 08:45 |
man kan jo heller ikke bare sådan lige sammenligne tank skibe med contanier skibe... eller jo man kan jo tage de fysiske mål... men det er stadig 2 virkelige forskellige type skibe.
og ja man bliver jo virkelig stolt over sådan en dansk skude :o)
|
|
Hans-Erik Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: hean
Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26 Sep 2013 kl. 09:44 |
Rigtig Michael. Havde den været bygget på Hvide sande bådbyggeri eller andet sted i dk. kunne man tillade sig at være stolt;-)
|
|
michael nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: santa
Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26 Sep 2013 kl. 10:56 |
Nu var det ikke ment nedladende, men en konstatering af at "Danske" virksomheder måske ikke er så danske end da. Spørg bare de gamle værftsarbejdere og sømænd der trods alt har været med til at opbygge firmaet.
Jeg har selv arbejdet på de gamle K både som var supertankere, og jo de er imponerende.
Hr. Møller er så vidt jeg ved død men jo han var dansker,Citat men en mand er ikke større end dem der bærer ham, Citat slut.
|
Michael Nielsen
|
|