Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligt geddefiskeri i gudenåen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dårligt geddefiskeri i gudenåen?
    Sendt: 04 Okt 2013 kl. 13:14
Hej.

Jeg har været oppe i gudenåen sammen med en ven og fiske gedder de sidste 3 dage. Men ikke mærket en eneste fisk! Vi har prøvet alt med spinnere, blink, softbaits, jerkbaits osv... Vi har prøvet fra den blå bro i Randers og helt op til motorvejsbroen. Jeg plejer nemlig altid at fange mindst et par gedder på dette stykke, men eftersom vi ikke har mærket noget de sidste 3 dage begynder man lidt at tvivle på om der er sket et eller andet. Kan det være noget med at de lige har klipppet grøde? Har gedderne ikke vænnet sig til det kolde vand endnu? Eller måske gedderne er blevet fisket op? ( nævner ingen navne, lande osv. da tråden går over i mudderkast med det samme ). 

Måske nogen herinde der har haft samme problem de sidste par dage? 



- Casper
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 14:04
ved ikke noget omkring gedder i gudenåen, men har da oplevet et laksefiskeri som heller ikke har lignet sig selv på nogen måde i år, og det kan jo være at 2013 bare er sådan et underlig fiske år i gudenåen.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 14:58
Kan de muligvis være svømmet ud i fjorden igen, eller blevet der? Der har jo været kraftig temperatur fald den seneste tid i vandet.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 17:10
Det er det fine ved fiskeri... Der er altid en situation man ikke har oplevet før. Altid noget der ikke kan forudses!
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 17:29
Ikke at fange noget det kan jeg nu godt forudse
Engang i mellem :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 18:05
måske det også hænger sammen med den ekstremt lave vandstande der har været de seneste dag. Da jeg krydsede åen på vej fra arbejde i eftermiddag var vandet så lavt som jeg ikke har set det meget længe
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 19:56
Prøv om ikke du kan finde dem i havnen og bredningen Wink
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2013 kl. 23:13
Jeg tror også det er temperaturen eller det lave vand.. Men hvem ved. Bredningen ser hvertfald ikke ud til at fejle noget  Smile
Til top
Nicolai Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nicolai84

Tilmeldt:: 17 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 08:59
Bredningen, er det her: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zSwZS6QG0rb8.kuQGDbflsTu0 ?

Og kan der fiskes fra land?

 Jeg havde nemlig planer om en geddetur i nær fremtid, men det er ikke meget ved at bruge en hel dag i gudenåen hvis der ikke er nogen.


Redigeret af Nicolai84 - 06 Okt 2013 kl. 08:59
Til top
brian havsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
havsted

Tilmeldt:: 02 Mar 2013
Geografisk: DK Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havsted Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 09:05
Min karmarat og jeg var i gudenåen i sidste uge Torsdag til lørdag, på jagt efter laksen, men uden held. Men vi fangede 4 gedder fra 1,5 til 4,6 kg. det var på stykke fra laksegården og op til jernbanesvinget.
Men der er ikke meget vand i åen, så det har nok noget at gøre med det lidt stille fiskeri. 
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 10:26
Gudenåens gedder er (måske ?) ofte at finde helt andre steder i Gudenåen ved ekstrem lav vandstand , så hvor man tit fisker ved kanter og brinker , kan de atypisk opholde sig i renden ved lav vandstand , blot min erfaring
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 10:30
Citat: Nicolai84

Bredningen, er det her: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zSwZS6QG0rb8.kuQGDbflsTu0 ?

Og kan der fiskes fra land?

 Jeg havde nemlig planer om en geddetur i nær fremtid, men det er ikke meget ved at bruge en hel dag i gudenåen hvis der ikke er nogen.


Ja, hele det område er Bredningen.
Du kan fiske enkelte steder fra land men brug waders da der er en masse siv du skal igennem.
De fleste fisker fra båd eller Ponton/flydering.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 12:19
Vejr, vind, månefase osv. spiller ind... i perioder er gedder bare helt umulige selv om de er der... Har flere gange oplevet hvordan fiskeriet er gået fra super til nul indenfor få timer/døgn i områder med masser af fisk (erfaringerne er dog ikke fra Gudenåen)... 

Mvh
Rasmus
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Pedersen84

Tilmeldt:: 17 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Pedersen84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 22:03
hej casper
du har fuldstændig ret der er utrolig dødt der oppe... tror det er en kombination af flere ting vind, vand og temp. spiller ind...
men vi har også oplevet flere gange og have set fiskere stå på det stræk og slå alt ihjel de kunne slæbe op på kanten incl. fisk under målet det hjælper heller ikke på bestanden...
Mvh
Martin
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Pedersen84

Tilmeldt:: 17 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Pedersen84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 22:07
ps husk og se de har ændret fredningsbælterne på dronningborg bredningen kontrollen har været derude flere gange og uddeler gerne giro kort har jeg hørt så gør jer selv den tjeneste og tjek det
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2013 kl. 22:27
Denne gedde er fra i dag:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/575173_10201205431392471_970083624_n.jpg

De er da derude :-)
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 09:11
Gudenåen skal fiskes i svagt stigende vand. Skal love for igår på det gratis stykke der var gang i gedderne

Fik 2 på over 1 meter på fluen.

http://www.drift4flyfishing.dk/index.php/blog/156-xl-gedder-i-gudenaen

www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 17:00
Dejligt at høre, Claus! Jeg har lige læst bloggen, lyder til at i har haft noget lækkert fiskeri Big smile

Jeg prøver en aftentur her en af dagene. Det lyder jo til at gedderne er hjemme igen.

Redigeret af Skurken90 - 07 Okt 2013 kl. 17:01
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 09:21
Citat: Skurken90


Dejligt at høre, Claus! Jeg har lige læst bloggen, lyder til at i har haft noget lækkert fiskeri Big smileJeg prøver en aftentur her en af dagene. Det lyder jo til at gedderne er hjemme igen.


Hvordan fik det??
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 22:49
Jeg var afsted her til aften i to timer. Jeg fik et enkelt tungt hug, men så heller ikke mere. Jeg så iøvrigt at en stor gedde valgte at gå til angreb på en fisk oppe i overfladen, ca en meter fra en kajakroer...! Hold nu k**t det så fedt ud, tror aldrig jeg har set en mand få så stor et chok før! Big smile

Jo, forresten så vi også en fisk der sprang helt fri af vandet. Gætter på en hø :-)
Til top
thor petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thorp

Tilmeldt:: 13 Aug 2003
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thorp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2013 kl. 14:01
jeg har fanget flere gedder i gudenåen end jeg plejer at gøre - typisk på steder hvor de ikke plejer at stå - dybt vand/strømrender.
så de er der Stjerne
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2013 kl. 10:11
Er rimelig ny i geddefiskeri i strømvand og specifikt gudenåen. Fanger i ingenting eller er det bare dårligere end det plejer at være og hvor er det i fisker? Jeg har fiskeret på Bjerringbro's vand, er der nogen som ved om der sker noget eller har oplevet noget? 

Mvh. Anders
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2013 kl. 16:53
Anders:

Er det ikke Bjerringbro der har samme stykke vand i Ulstrup som RSK har? I har bare ovre på den anden side? Ret mig hvis jeg tager fejl, for er nemlig ikke hundrede procent sikker. Men hvis det er rigtigt har jeg hvertfald oplevet noget rigtig godt geddefiskeri på dette stykke. Mistede en 8-10 kgs fra snart 2 år siden, og ved der er flere som har fået 10+ gedder derude Smile
Til top
Nicolai Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nicolai84

Tilmeldt:: 17 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2013 kl. 22:11
Bjerringbro har fiskeret et godt stykke mod Langå fra Ulstrup, og af hvad jeg lige kan se ud fra RSK's hjemmeside, så skulle det være stykket lige i udkanten af Ulstrup I har fiskeret på, så ja, det er det samme stykke :)
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2013 kl. 04:50
Ville i så mene at det er der jeg skal ligge mit arbejde, hvis jeg skal finde nogen gode gedder? 

Mvh. Anders
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres