Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udsætninger

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udsætninger
    Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:48
kommer - http://fishingzealand.dk/vorseite/
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:59
Hvad kommer Keld ? Tysken eller ?Wink
/Søder
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 16:45
Du må selv kopiere linket ind. Jeg formår desværre ikke at få det aktivt.

Men der står på en tysklignede tekst, at en tysk version af siden er under opbygning, og at den åbner formentlig omkring midten af oktober. Det er vist lige straks efter vor tidsregning. Så mon ikke, at der kommer noget brugbart for udenbys fiskere.

https://fishingzealand.dk/vorseite/

Så vil jeg tage en laaang pause, for emnet er vist ved at uddø.



Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 17:29
Flemming du taler for døve øre det er lettere at brokke sig end at gøre noget ved det Hvis noget skal ændres i forbundet skal det gøres indefra, ikke med brok fra sidelinien.Det er det samme med vandløbs restaurering der skal arbejdes for sagen der laver ikke sig selv
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 17:48
Citat: pip_ser

Flemming du taler for døve øre det er lettere at brokke sig end at gøre noget ved det Hvis noget skal ændres i forbundet skal det gøres indefra, ikke med brok fra sidelinien.Det er det samme med vandløbs restaurering der skal arbejdes for sagen der laver ikke sig selv


Endnu en gang PROPAGANDA for hvad ? Hvis ikke forbundet tiltrækker flere folk end nu på den måde de arbejder hvordan bliver det så nogen sinde anderledes !
Alle dem som har været medlem har nok en grund til ikke at være det længere !
/Søder
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 17:58

EN Drøm!!!

 

Er det blot en drøm, eller kunne det blive til virkelighed. Hvis nu FZ indkaldte de sjællandske lystfisker (uanset om de var medlem af DSF eller lokalklubber) til et eller flere stormøde(r) som afholdes et sted på sjælland. Det kunne evt. være i Forum eller Bella centeret, måske et helt tredje sted. Hvor der kunne snakkes løs om de forskellige ting om hvad det er vi som lystfisker har på hjertet, og de som arbejdsgruppe.

 

Kunne forstille mig at et sådant møde virkelig kunne kaste en masse idéer og skabe noget at arbejde videre på i fremtiden.

 

Jeg er også meget sikker på at det ville ende op med en masse frivillig arbejdskraft (man kunne evt. have lavet en liste til formålet hvor folk skrev sig på til frivillig arbejdskraft) til at få sat noget arbejde i gang omkring vandløb plejen som vi alle er enige i at der skal til.

 

Der kunne sikkert også sættes noget skub i det arbejde der skal til omkring fødegrundlaget ved vores kyster. Her tænker jeg på at lave nogle flere høfder/rev/kystsikringer rundt på de sjællandske kyster, og evt. nogle undersøiske områder længere ude, mener der er mange muligheder at tage fat i.

 

Ved et sådant møde slutning, er jeg meget sikker på at FZ vil kunne danne sig et indtryk af en fremtidige dagsorden/handlingsplan som de så skulle arbejde videre på og kunne fremlægges og blive vedtaget højre oppe i systemet (Læs AUQA og DSF) Herved vil vi som lystfisker føle at vi er blevet hørt.

 

Personligt tror jeg at der ville være mange som gerne ville bakke et sådan arrangement op. Der ville så også kunne laves nogle arbejdsgrupper som ville være med i et sådant spændende og lærerigt projekt, som det i virkeligheden er. Da det kommer fra bunden af pyramiden og ikke fra toppen.

 

Tror at der mange som har den følelse af at der bliver trukket en masse beslutninger ned over hovedet, og derved har opgivet på forhånd.

 

Som sagt så var dette en drøm!! Om den kan blive til virkelighed, må være op til FZ.

 

Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 18:00
Ja hvis ham som jeg kender melder sig ud, så må jeg også hellere selv gøre det....
Jesus kristClown
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 18:20
Citat: LarsJep


Som et afrundende appendiks vil jeg lige sige til DSF lobbyisten Johan Gadegaard, at det råber til himlen om hvor lidt han og DSF ved om forholdene her på Sjælland, når han bygger sin argumentation op på de resultater, som der er opnået ved Vejle Å. Det er netop sådan nogle holdninger som gør, at os der her på Sjælland kender forholdene ved Mølleåen, Værebro Å, o.s.v. ryster på hovedet og konstaterer, at man skulle tro, at der er mindst 3.000 kilometer mellem DSF's kontorer i Vejle, og de sjællandske vandløb.
/Lars


Jeg vil medgive, at der er mange indlæg at holde styr på, når man stempler ind med længere mellemrum. Du rammer da også helt forbi skiven her. Vejle å kom ind i billedet i en diskussion om, hvorvidt tiden er løbet fra restaurering af vandløb, som nogen åbenbart mener. Jeg har ikke på noget tidspunkt gjort mig klog på forholdene  på Fyn og Sjælland.

Det faldende medlemstal i DSF er et landsdækkende problem, og har med garanti mange forskellige forklaringer. F.eks. det at fiskeriet i rigtig mange åer er blevet utrolig dårligt, i høj grad pga. skarven. Det koster medlemmer!!

Du er ude med riven efter såkaldte "DSF-lobbyister" for at bruge manipulerende og utroværdige argumenter. Hvilke?

Johan

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 18:55
Nu sidder deres medie rådgiver/ pr mand og proklamerer at man ingen lunde skal være medlem af en klub under forbundet for at arbejde med projektet ....
Så forstår jeg ikke at jeg blev tvunget ind i KSF for at kunne den gang jeg var en del af projektet .....



Redigeret af Søder - 17 Okt 2013 kl. 19:35
/Søder
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:03
Søder jeg er en af de frafaldne vemmelige jyder der er skabs forbunds tilhængereWink og som render med alle udsætnings midlerne
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:05
Citat: pip_ser

Søder jeg er en af de frafaldne vemmelige jyder der er skabs forbunds tilhængereWink og som render med alle udsætnings midlerne

PUHA det er ikke godt Wink
/Søder
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:07
Nej Vej men det ændre ikke min holdning og jeg giver stadig Flemming Ret
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:28
Super det gør jeg jo også hen af vejen men der er stadigt huller i den nogle meget store nogen endda !
/Søder
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:48

Hullerne må du da gerne uddybe  også dem der er hvor jeg fisker helt for mig selv hvor der slet ikke bliver udsat fisk

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:59
Det er vidst ikke vejen vi her taler om Wink
Jeg er overbevist om at du medgiver mig at vi her på øen ikke er lige så heldige mht fiskevand i vandløb som i er i hovedlandet ...derfor de vigtige tiltag....
/Søder
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 20:46
Kjeld, 

Tak for svaret. Det lyder som om, at du har fat i noget. Nogle af de mest påfaldende succeser for at skabe bedre fiskeri har jo været præget af en meget konkret målsætning: Fynsplanen, Isefjorden som havørredeldorado, Ribe Å's succes med havørrederne som eksempel. 

På samme vis kan man kun håbe, at FZ formår at løfte miljøarbejdet på Sjælland, så det ender med at blive stærkere, end det er i forvejen. Men det kræver jo, at man får styr på, hvad det faktisk er, man vil med projektet rent miljømæssigt. Og hvad der mangler for at nå derhen. 

Og tak for, at du og andre holder fast. Det er jo mit lokale fiskevand, det handler om, og på grund af mit engagement i et jysk åsystem, synes jeg desværre ikke, at jeg har den tid, det kræver at være ordentlig aktiv på Sjælland. Det er rart, at der er andre, som har energien. 

Claus

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 20:52
Øhh Claus undskyld jeg blander mig her men der jo ingen miljømæssige tiltag pt i projektet så ....
/Søder
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 21:05
Søder det er vi helt enige i men selv det mest afskyelige vandløb kan rettes op hvis man gør en insats og den insats foregår ikke ved computeren men ude i den virkelige verden Lad nu være med at tro på alt hvad der står om et vandløb man kan blive overrasket ja nærmest chokeret når man tager ud der hvor vandet løber. Det der står beskrevet som en værdiløs rende kan let gemme på en hemlighed Jeg var afsted sidste weekend ved så dan et vandløb eller kloarkrende hvis man kan kalde den det Det første sted passede DTU`S beskrivelse men en tur længere op ca 1km gav et chok et perfekt rent bækørredvand med grusbund, de rigtige bundplanter og masser af bækørred længere oppe masser af gydebanker og et tilløb som får kovadsbækker til at blegne jo en lang gåtur hjælper de findes garanteret også på djævleøen det er bare at finde dem og så gå meget stille med dørene
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 21:11
Henning,

Det kunne se sådan ud. Men efter en temmelig lang fase med at komme i gang, ser det ud til, at der sker noget på PR-fronten. Og de lægger op til, at projektet også skal indeholde en øget satsning på miljø. Så i mit oprindelige spørgsmål var jeg bare nysgerrig efter hvor langt det var - og kvitterer nu for Kjelds gode svar. 

Indtil videre håber jeg, at fiskenes miljø faktisk kan have gavn af FZ. 

Claus
 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 22:22
John: Jeg ved at mange vandløb kan gemme på gode "hemmelige" stræk som ikke er noget man lige ser uden at gå dem igennem hele vejen fra udspring til udløb men et ef de største problemer på Sj er at man borer vand til drikkevand feks til KBHs kommune over et så stort opland at det har en kæmpe indvirkning på vandtilstrømningen på rigtigt mange af vores vandløb som derfor ikke kan udnyttes 100% som opvækst vand i forhold til det forvejen ikke så lille fiskepres som findes !
Claus : Jeg håber da også på at projektet lykkes men som det ser ud lige nu så har endog meget svært ved at se sammenhangen i hele projektet der er forvirring på snart sagt alle kanter ...pr manden sidder pt og siger at man kan være en del projektet selv om man ikke er i en forening eller direkte medlem af forbundet og det er direkte den årsag til at jeg ikke er en del af det længere så ....
/Søder
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 08:36
Henning,
lad nu være med at glorificere dig selv. Du var med, du fik rodet dig ud i noget, som ledelsen ikke kunne acceptere, og du fik et højrødt kort.

Derfor er du ikke med længere, og du er derfor mavesur, og dermed gør du alt for at stille forbundet, projektet og dine tidligere samarbejdspartnere i et dårlig lys.

Så det er nok lidt nærmere på sandheden. Uanset om du var medlem eller ej i en forbundsforening, så er der formentlig en lukket dør for dig.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 10:18
Keld :

Jeg er ved at være godt træt af dine tomme postulater og din åbenlyse uvidenhed både om mig og min person men ikke mindst om hele projektet !
Du skriver tidligere i tråden at FZ omhandler kyst fiskeri efter hø og så brakvands gedder og aborre det er helt forkert ! Læst dog lidt på lektien hvis du skal sidde herinde og forsvare noget !
Projektet omhandler alt fiskeri på SJ Å sø hav og kyst fiskeri Keld !
Og i den forbindelse er det så lige at når det gør det hvorfor er der så ikke en eneste person fra DSF der kæmper for at lave om på situationen med opfiskning af halvdelen af alle tilstedeværende fisk i Sønder Sø og Sjæls Sø ?
De kommuner som ejer retten til søerne har ganske enkelt bestemt at det skal være sådan ....
/Søder
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 11:14
Citat: Søder

Og i den forbindelse er det så lige at når det gør det hvorfor er der så ikke en eneste person fra DSF der kæmper for at lave om på situationen med opfiskning af halvdelen af alle tilstedeværende fisk i Sønder Sø og Sjæls Sø ?
De kommuner som ejer retten til søerne har ganske enkelt bestemt at det skal være sådan ....

Hejsa,

Tænker du på de to biomanipulations projekter der foregår i de to søer?



Eller det er måske noget andet der foregår? Er lidt forundret hvis det er de to projekter du hentyder til, for de har da kun til hensigt at forbedre miljøet i søerne og sørge for en bedre fordeling af skidtfisk/rovfisk.

mvh
Søren


Redigeret af Søren_Søes - 18 Okt 2013 kl. 11:14
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 12:34
Syntes DTU Aqua skulle lave en regel om at hvis man vil have del i udsætninger, ja så er man tvunget til at lave vandløbsrestaureringer hver eneste år.
Det har DTU Aqua pålagt de foreninger der vil have del i laksekvoten i de vestjyske åer.
Hvis en forening ikke laver vandløbsrestaureringer et år, for foreningen ikke tildelt nogen laksekvote. Sådan burde det også være med havørreder, ens for alle.
Så kan det nok være at nogle foreninger fik fingeren ud, selv på Sjælland.. Wink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 12:45
Med fare for at træde ved siden af i tråden her, må jeg så undre mig noget over den manglende opbakning der er fra lystfiskere, når det drejer sig om mørklægning af miljøloven.
Kan det virkelig passe at lystfiskere ikke interesserer sig for de begrænsninger den vil medføre
http://www.facebook.com/l.php?u=http://www.skrivunder.net/miljoloven&h=HAQHyOmE0&s=1
for det kan da bestemt ikke være fordi det går ud over fisketiden.
Mvh
Torben
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 13:02
Citat: Henrik Christensen

Syntes DTU Aqua skulle lave en regel om at hvis man vil have del i udsætninger, ja så er man tvunget til at lave vandløbsrestaureringer hver eneste år.
Det har DTU Aqua pålagt de foreninger der vil have del i laksekvoten i de vestjyske åer.
Hvis en forening ikke laver vandløbsrestaureringer et år, for foreningen ikke tildelt nogen laksekvote. Sådan burde det også være med havørreder, ens for alle.
Så kan det nok være at nogle foreninger fik fingeren ud, selv på Sjælland.. Wink


Hvad gør de foreninger uden vandløb der kan restaureres så ? Feks Ishøj Store Vejle Å ?
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 13:04
Søes :

Så har jeg misforstået denne sag da jeg er blevet fortalt at det var halvdelen af alle fisk i de nævnte søer sorry ....
/Søder
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 17:33
Søder når du nu aligevel går en tur og leder efter noget godt fiskevand så tag en rygsæk med en 10-15 kg grus eller sten med det er en godbegyndelse så kan du jo selv regne lidt på det hvis alle gjorde det Det bliver til rigtigt mange tons meget hurtigt og vupti nye gydebanker er etableret
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 18:48
Hej Henrik
Ideen med kvoter alt efter om der bliver lavet vandløbsrestaureringer, er måske ikke så tosset. Men jeg er dog bange for, at det vil drukne i administration. Det bruger vi i forvejen, rigeligt af vores fisketegns midler på. Men godt med helt nye ideer.Wink
mvh Lasse Hagebro


Redigeret af lasse hagebro - 18 Okt 2013 kl. 18:49
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 19:30
Citat: Henrik Christensen

Syntes DTU Aqua skulle lave en regel om at hvis man vil have del i udsætninger, ja så er man tvunget til at lave vandløbsrestaureringer hver eneste år.
Det har DTU Aqua pålagt de foreninger der vil have del i laksekvoten i de vestjyske åer.
Hvis en forening ikke laver vandløbsrestaureringer et år, for foreningen ikke tildelt nogen laksekvote. Sådan burde det også være med havørreder, ens for alle.
Så kan det nok være at nogle foreninger fik fingeren ud, selv på Sjælland.. Wink

Kunne mægtig godt tænke mig at se bevis for det med laksekvoterne i de vestjyske åer. Der er bl.a kvote for hele Skjern å, der er mange foreninger og også private stræk, men kvoten er tildelt ÅEN, ikke specifikke foreningers stræk. Så kom lige med bevis for din påstand. 

Mvh
Søren
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 19:44
I RSF(Ribe Sportsfisker Forening) er vi blevet påduttet dette.
Ved også andre åer i det vestjyske har fået det læst op.
Vi lystfiskere får vredet armen mere og mere om, og det syntes jeg ikke er rigtig.
Det er flere foreninger som skal deles om laksekvoten i Ribe Å Systemet og de foreninger som ikke laver vandløbsrestaureringer, får ikke andel i laksekvoten.
Håber at det er en uskreven regel...



Redigeret af Henrik Christensen - 18 Okt 2013 kl. 19:51
Mvh
Henrik Christensen
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 20:29
Hej Søren
Tænk at jeg har overset din viden inden for jura. Du må lære mig noget, når du kommer over på heden.Embarrassed
mvh Lasse Hagebro
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 21:43
Citat: Henrik Christensen

I RSF(Ribe Sportsfisker Forening) er vi blevet påduttet dette.
Ved også andre åer i det vestjyske har fået det læst op.
Vi lystfiskere får vredet armen mere og mere om, og det syntes jeg ikke er rigtig.
Det er flere foreninger som skal deles om laksekvoten i Ribe Å Systemet og de foreninger som ikke laver vandløbsrestaureringer, får ikke andel i laksekvoten.
Håber at det er en uskreven regel...


Hej Henrik,

Det lyder helt vanvittigt. Hvordan vil man så kontrollere at det overholdes? Det er jo en umulig opgave. Helt urimeligt er det i hvert fald. 

Mvh
Søren

Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 21:47
Citat: lasse hagebro

Hej Søren
Tænk at jeg har overset din viden inden for jura. Du må lære mig noget, når du kommer over på heden.Embarrassed
mvh Lasse Hagebro

Hej Lasse,

Ses næste weekend, så skal jeg sætte dig ind i jura. Tager et par Karnov bøger med....bare du har kaffen klar😀😀. Men skal også have tid til at fange en af dine rugekasse-fisk......de smager sgu så godt når de har nået de 5-6 kg. Så kan ikke bruge hele weekenden på det😄

Mvh
Søren
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 09:23
Citat: pip_ser

Søder når du nu aligevel går en tur og leder efter noget godt fiskevand så tag en rygsæk med en 10-15 kg grus eller sten med det er en godbegyndelse så kan du jo selv regne lidt på det hvis alle gjorde det Det bliver til rigtigt mange tons meget hurtigt og vupti nye gydebanker er etableret

Jeg leder ikke efter fiskevand når jeg færdes langs vores vandløb på Sj, jeg er af den opfattelse at de hø som nu en gang er i disse er der for at reproduktisiere sig selv og dermed bestanden Wink
/Søder
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 12:40
Citat: Søder

Citat: pip_ser

Søder når du nu aligevel går en tur og leder efter noget godt fiskevand så tag en rygsæk med en 10-15 kg grus eller sten med det er en godbegyndelse så kan du jo selv regne lidt på det hvis alle gjorde det Det bliver til rigtigt mange tons meget hurtigt og vupti nye gydebanker er etableret

Jeg leder ikke efter fiskevand når jeg færdes langs vores vandløb på Sj, jeg er af den opfattelse at de hø som nu en gang er i disse er der for at reproduktisiere sig selv og dermed bestanden Wink

Og det er de osse i havet, bare med mindre rogn eller mælk.
Rigtig dårligt argumentOuch


Redigeret af Henrik Christensen - 19 Okt 2013 kl. 12:41
Mvh
Henrik Christensen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 12:42
HMMM Jeg læser  mellem linierne at du ikke fisker i åen. Selv om man ikke gør det er det da omkostnings frit at smide en 10-15 kilo grus ud eller nogle store sten.hver gang man går en tur ved en å. Er der ingen grus, ja så bliver gydningen en fiasko. Så nu begynder jeg at forstå tingenes tilstand på Sjælland Ingen gydning ja så er der heller ingen fisk ved kysten Nu er den lette løsning jo at lade stå til og så bare smide fisk ud som mundings udsætning eller hvad man kalder det. Og god fornøjelse med det Nu er det forhåbentlig kun en lille del af de indføte på sjælland der har den holdning.Hvis det skulle være den gængse holdning så er der jo ingen grund til at støtte forbundet ( Hvilket jeg ikke gør ) Men så ser jeg heller ikke nogen grund til at bakke op om sjællænderne I stedet for udsætninger kunne man jo give dem et antal fisk for deres statstegn så behøver de jo heller ikke begive sig ud i det fri Så kunne det give lidt færre biler på vejene  Det kunne ende med en win win situation med lidt mindre forurening Nej Søder det tror jeg ikke der er ret sjællændere der bakker op om HELDIGVIS for det
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 12:46
Citat: Søder

Keld :
Jeg er ved at være godt træt af dine tomme postulater og din åbenlyse uvidenhed både om mig og min person men ikke mindst om hele projektet !
Du skriver tidligere i tråden at FZ omhandler kyst fiskeri efter hø og så brakvands gedder og aborre det er helt forkert ! Læst dog lidt på lektien hvis du skal sidde herinde og forsvare noget !
Projektet omhandler alt fiskeri på SJ Å sø hav og kyst fiskeri Keld !
Og i den forbindelse er det så lige at når det gør det hvorfor er der så ikke en eneste person fra DSF der kæmper for at lave om på situationen med opfiskning af halvdelen af alle tilstedeværende fisk i Sønder Sø og Sjæls Sø ?
De kommuner som ejer retten til søerne har ganske enkelt bestemt at det skal være sådan ....


Henning for helvede, du har ret. Projektet er berammet til at omfatte alt fiskeri på det nærmeste. Desværre er det ikke særlig synligt, det må jeg jo uheldigvis også indrømme, også selvom det er krudt til din terrorbombe over projektet

Søerne som du omtaler har jeg ingen viden om, overhovedet, så der kan jeg absolut ikke kloge mig.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 14:32
John Behrndtz, du har så meget ret, så det er utroligt, at der ikke er endnu flere på Djævleøen, der ser lyset.

Har man blot en pisserende, som har adgang til havet, og der er vand i passende mængder til gydeperioden, altså til opgang, gydning, bortrejse fra vandløbet, og vand nok til at æggene kan klækkes, og de små fisk kan klare sig indtil smoltifiseringen, så er det muligt.

Hvor hulen kan en indfødt på Djævleøen dog tro på det . nok fordi han har prøvet det. Skidtet virker. Men det gør det kun med noget gydegrus og nogle skjulesten.

Så det skal bare gøres ved at man flytter sig væk fra elektronikverdenen. Den giver i det mindste ikke flere fisk.

Og de elendige udsætningsfisk fisk, dur ikke til en dyt.

Men som Hr. Søder helt korrekt siger, vi skal gøre noget ved garnene og skarvene. Begge dele er dræbermaskiner. Derfor skal vi forsøge at løse de to ting også. Fuglefolket er desværre langt dygtige en lystfiskerne. De sidder alle de rigtige steder, der er mange af dem, og de er pokkers dygtige. Der har vi meget at lære.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 14:44
Hej Kjeld,

Det er da klart at "fuglefolkene" sidder med alle de rigtige steder - de ser jo på det hele fra et noget højere perspektiv WinkWink.

Desuden kan fuglefolket jo i vid udstrækning trække sydpå, når de ikke kan lide varmen (lugten) i bageriet... Blandt lystfiskere ser det mere ud til at det er gængs, at blive i andedammen, og så prøve at skræppe så højt, at man tror man har retLOL.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 15:29

Måske kunne det være at fuglefolkets betydeligt større succes med at få gennemført nogle tiltag, er at de er langt bedre til at kommunikere indbyrdes, og holde fokus på de ting som er væsentligt.

Denne her tråd har gennem de sidste rigtig mange indlæg kun lige nøjagtigt være holdt i live af de samme 2-3 personer som fortsætter i den samme tomgangssnak, og tilsyneladende med det ene formål at få ret hver i sær.


Mvh

Jim.


Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 15:44
Du har ret Jim, tråden her er jo helt død - jeg hopper også helt ud nu.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Schilling Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tobago Avatar

Tilmeldt:: 30 Dec 2001
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobago Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 16:03
Hej Keld
 
Er det muligt, at du kunne maile til mig, hvor I har lavet restaurering i Store Vejle å, da jeg er meget interesseret i, at se dette Smile, hvis så er min mail som følger: tobagosnabelamail.dk
 
Jeg er selv aktiv medlem af vandplejeudvalget i KSF og har været med siden 2006. Jeg vil kunne tilbyde jer, at få indført nogle vandranunkler i Store Vejle å systemet, hvis dette skkulle have jeres interesse.
 
Jeg skriver her da jeg ikke har din mailadresse.
 
De bedste hilsener
Per
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 16:04
Hej Kjeld og Jim
Tro nu ikke at i slipper så let. Når der kommer noget mere, saglig og nyt kører det igen.Wink
Jeg har lige haft besøg af en af dem Johan Gadegård siger, har vendt mig og rugekasserne ryggen. Men lad os ikke rode mere ved Johans udtalelser.Confused
mvh Lasse Hagebro


Redigeret af lasse hagebro - 19 Okt 2013 kl. 16:13
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 16:13

Okay Lasse...det lyder da spændende, lad os høre lidt mere om det når du ved mere. Thumbs Up


Mvh

Jim.


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 17:20
Citat: Kjeld Willerslev

 

Henning for helvede, du har ret. Projektet er berammet til at omfatte alt fiskeri på det nærmeste. Desværre er det ikke særlig synligt, det må jeg jo uheldigvis også indrømme, også selvom det er krudt til din terrorbombe over projektet


mvh
kjeld

Nu mangler vi så bare at du vedkender dig det faktum også at du har vaglt at gå efter mig personligt grundet viden du har fra 3. person og derved forsøgt at tilsmudse mit reelle budskab : Nemlig at FZ på trods af sikkert alles vilje ti at ville det bedste er en ramboneret damper som ikke holder sig flydende længe pga. de manglende tiltag der var aftalt inden det skulle "sælges" til turrister Wink
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 17:25
Citat: pip_ser

HMMM Jeg læser  mellem linierne at du ikke fisker i åen. Selv om man ikke gør det er det da omkostnings frit at smide en 10-15 kilo grus ud eller nogle store sten.hver gang man går en tur ved en å. Er der ingen grus, ja så bliver gydningen en fiasko. Så nu begynder jeg at forstå tingenes tilstand på Sjælland Ingen gydning ja så er der heller ingen fisk ved kysten Nu er den lette løsning jo at lade stå til og så bare smide fisk ud som mundings udsætning eller hvad man kalder det. Og god fornøjelse med det Nu er det forhåbentlig kun en lille del af de indføte på sjælland der har den holdning.Hvis det skulle være den gængse holdning så er der jo ingen grund til at støtte forbundet ( Hvilket jeg ikke gør ) Men så ser jeg heller ikke nogen grund til at bakke op om sjællænderne I stedet for udsætninger kunne man jo give dem et antal fisk for deres statstegn så behøver de jo heller ikke begive sig ud i det fri Så kunne det give lidt færre biler på vejene  Det kunne ende med en win win situation med lidt mindre forurening Nej Søder det tror jeg ikke der er ret sjællændere der bakker op om HELDIGVIS for det


Det var dog utroligt at i kan blive ved .... Jeg har været med til at resturgere vandløb og vil gerne fortsætte med dette men mangler en klub med noget trængende vandløb  hvor folk er til at stole på og ikke efter at have sendt en i byen render fra deres egne aftaler bagefter ! Wink
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 17:35
Citat: Kjeld Willerslev

John Behrndtz, du har så meget ret, så det er utroligt, at der ikke er endnu flere på Djævleøen, der ser lyset.

Har man blot en pisserende, som har adgang til havet, og der er vand i passende mængder til gydeperioden, altså til opgang, gydning, bortrejse fra vandløbet, og vand nok til at æggene kan klækkes, og de små fisk kan klare sig indtil smoltifiseringen, så er det muligt.

Hvor hulen kan en indfødt på Djævleøen dog tro på det . nok fordi han har prøvet det. Skidtet virker. Men det gør det kun med noget gydegrus og nogle skjulesten.

Så det skal bare gøres ved at man flytter sig væk fra elektronikverdenen. Den giver i det mindste ikke flere fisk.

Og de elendige udsætningsfisk fisk, dur ikke til en dyt.

Men som Hr. Søder helt korrekt siger, vi skal gøre noget ved garnene og skarvene. Begge dele er dræbermaskiner. Derfor skal vi forsøge at løse de to ting også. Fuglefolket er desværre langt dygtige en lystfiskerne. De sidder alle de rigtige steder, der er mange af dem, og de er pokkers dygtige. Der har vi meget at lære.

Keld : Hvorfor er det så lige at jeg ikke må påstå at forbundet ikke har fejlet nå du som medlem sidder og indrømmer at de ikke er med ved bordet når de store stykker kage skæres inde på borgen ?
Mht til garn så ligger der et eller andet sted en opgørelse over det antal kg som feks garnene på Stevns fanger ! Det tal er 2 tons pr garn ! Gang så det med 10 uden at overdrive så har du antal tons som bliver opgivet ! Til dette tal kommer så alle de sorte fisk skræmmende ikke ? Derfor var endog særdeles vigtigt at gøre noget ved inden vi går ud og siger kom til SJ og fisk .....
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 19:03
Citat: scott

Måske kunne det være at fuglefolkets betydeligt større succes med at få gennemført nogle tiltag, er at de er langt bedre til at kommunikere indbyrdes, og holde fokus på de ting som er væsentligt.



Desuden er de menige fuglekiggere lidt smartere end os. De bakker op om deres forbund og samarbejder fint med DCE og Naturstyrelsen og er i stand til at føre en nogenlunde civiliseret debat uden at slynge om sig med usaglige beskyldninger om uvidenhed, utroværdighed og løgnagtighed!! 


Johan

Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2013 kl. 19:25
Citat: Lundberg

Kære Søder ....
Min filosofi er, at alle indlands vandområder burde eksproprieres i en passende landstørrelse på alle sider, hvorefter de skulle administreres, plejes og passes af en for lokaliteten nedsat natursammenslutning, hvor lyst-/sportsfiskerforeninger naturligt havde sæde, - men forarbejdet til dette ligger på "det politiske bord", hvor alene det tidligere omtalte forbund er NØGLEN, - SÅ TIL STEMMEURNERNE FOR EN STÆRK FISKEINTERESSE ORGANISATION, - det er den eneste vej, så løser vi detaljerne efterfølgende.
 
Glem alt om dette nonsens. Det kan overhovedet ikke lade sig gøre og er forhåbentlig hverken noget DSF går ind for eller spilder tid på at arbejde med.


Til top
 Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres