Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Affarvning af nakke

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Affarvning af nakke
    Sendt: 09 Okt 2013 kl. 10:47
Hej fluebindere.

Jeg har en pattegris farvet speynakke. Den vil jeg gerne dele i 2 og affarve den til en mere neutral farve... Kan dette gøres i en gang klorin, eller hvordan er fremgangs måden

På forhånd tak
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 11:04
Jeg har lige testet på et par fjer. Intet resultat ud over ødelagte fjer. Så den duer nok ikke.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 11:04
Hej Michael 
Jeg vil tro at det ville være meget nemmere at bytte en sådan ½ ubrugt nakke her i dette forum, end at give sådan en nakke en ny farve. Hvis ikke den skal være sort

/J
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 14:41
Citat: Lo2n3ss

Hej fluebindere.

Jeg har en pattegris farvet speynakke. Den vil jeg gerne dele i 2 og affarve den til en mere neutral farve... Kan dette gøres i en gang klorin, eller hvordan er fremgangs måden

På forhånd tak


Klorin "brænder" fjeren af.
Klorin kan anvendes til at strippe påfugløjer/herl til Quill eller gåse skulderfjer til "Spey Hackler", men ikke til affarvning af fjer.

35% Brintoilte kan gøre det men der er på dit eget ansvar.
Noget mindre voldsomt som gør det fint er det pulver og bejse som frisørerne anvender som blandes 1:1. Måske du kan få en slat hos din lokale frisør.

En af udfordringerne ved at affarve indfarvede fjer, er at mange farver er blandings farver som består af flere forskellige farver og ikke alle affarver lige hurtigt, så du kan risikerer at ende med en helt trejde farve.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 14:45
Tak for svarene... Så må jeg jo op med penge pungen og have en hvid nakke... 
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 15:49
32% Brintoverilte, så bliver den meget transparent Nuke
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
peter1215

Tilmeldt:: 05 Dec 2012
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter1215 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 17:56
10% Brintoilte kan gøre 1-2 minter i mikroven ved 50- 75 % max
Til top
Jakob Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
zygx

Tilmeldt:: 15 Aug 2009
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zygx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 23:14
Du bliver glad for sådan en hvid/grizzly spey nakke - det bliver nogle rigtig flotte og spændende fluer

Redigeret af zygx - 09 Okt 2013 kl. 23:39
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum