Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kystfiskeri "Flue" - Sønderjylland

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Jørgen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindbjergparken

Tilmeldt:: 15 Okt 2013
Geografisk: Aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindbjergparken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kystfiskeri "Flue" - Sønderjylland
    Sendt: 16 Okt 2013 kl. 14:13
Jeg har langt om længe fået taget mig sammen til at begynde med kystfiskeriet efter jeg er flyttet til Aabenraa.
 
Nogen ide til, hvor man skal hen på kysten for at finde de dejlige havørreder. Jeg fisker med flue og vil rigtig gerne i gang med at finde de gode steder. Så hvis du har mod til at hjælpe mig lidt på vej, så vil jeg være taknemmelig.
 
Måske vi endda kan tage afsted sammen på en tur til kysten??
 
Har været ved dybvighoved, Sønderballehoved, Halk.
 
Ser frem til at modtage nogle gode indput og på forhånd tak.
 
Mange fiskehilsner
 
Sjønne.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 15:51
Jeg ville kontakte Åbenrå Sportsfisker Forening, og lige kontakte formanden.

Der er rigtig mange eksperter i foreningen, og man kan altid få gode tips på pladser, og ikke mindst adgang, til områdets fluepladser.

Vil du nord på til Haderslev området, kan du kontakte Peter Krüger i Go Fishing, eller undertegnede, vi har mere end 40 års kystflue erfaring i nærområdet

Mvh
P.K.
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 15:57

I min verden er det lidt af et mekka du er flyttet til :)


Naldtang, Varnæs, Felsbæk, Sønderstrand, Dyrhave, Skarrev, Loddenhøj, Sandskær, Kalvø... Og en masse andre pladser. Muligheder er der nok af. Det er vist mere et spørgsmål om at vælge den rette plads på dagen, hvilket jeg nok først for alvor lærte efter at jeg var flyttet fra Aabenraa, og blev guided lidt rundt på Djursland af dem der var noget klogere end jeg selv. Altså, ikke alt for magelig, der må gerne være en smule rusk i vandet. Hellere pålandsvind end fralandsvind.
Pas på de mange - nok særligt sæsonbestemte - fredningsbælter der er kommet til i området, hvilket da også er højaktuelt for et par af de pladser jeg nævner.

Jeg er helt enig med Per i, at det er en god ide at komme ind i den lokale forening. De har et fint lille klubhus i bunden af Østre Havnevej. Der er klubaften igen den 21. Oktober.

http://www.aabenraa-sportsfiskerforening.dk/
Til top
Jens Jørgen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindbjergparken

Tilmeldt:: 15 Okt 2013
Geografisk: Aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindbjergparken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:34
Hej Allan og Per
 
Takker for jeres tilbagemelding og Per, når jeg tager en tur til Haderslev, så kontakter jeg dig lige inden, hvis det er ok.
 
Jeg har været ved Hajstrup for en måned siden og synes faktisk det var et super sted.
 
Mvh
Sjønne 
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:19
Hej Sjønne. Jeg vil gerne tage dig med på kysten og dele mine favoritpladser med dig, hvis du er frisk på det. Bor i Rødekro, men flytter til Aabenraa om 1 måned   
Til top
Jens Jørgen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindbjergparken

Tilmeldt:: 15 Okt 2013
Geografisk: Aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindbjergparken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 20:53
Hej Allan.
Det er jeg helt frisk på. Lyder fedt. Thumbs Up
Skal vi finde en dag i november. Jeg er desværre travlt optaget de næste weekender.
Mvh Sjønne
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres