Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udbedring af korkhåndhåndtag på spinnestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udbedring af korkhåndhåndtag på spinnestang
    Sendt: 17 Okt 2013 kl. 08:56
Syntes min spinnestang er blivet mørk og grim og taber fyldningerne flere steder, kunne godt tænke mig at fikse det selv. det skal være enkelt og billigt.. 
Nogen der ved hvordan man gør det og hvad der skal bruges? kunne godt tænke mig at lave nogen udlusninger af de store huller med ren kork, men hvilken lim holder? og hvad skal jeg bruge af spartelmasse til de små fyldninger?Smile
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 09:14
Læs lær gor det selv af Niels Vestergaard Wink

De små fyldninger spartles med kontakt lim iblandet kork støv


Redigeret af Søder - 17 Okt 2013 kl. 09:14
/Søder
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:36
hejsa. du har også den mulighed at bruge klar silikone blandet med korksmuld det er mere fleksibelt.leif.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:44
Hej Kristian

Jeg ved ik om det er billigt, jeg vil anbefale dette produkt:
http://www.guidesnblanks.com/product/542/category/235

1. Rens håndtaget grundigt med sæbe og pil diverse skidt ud af hullerne
2. Lad håndtaget tørre i et par dage og slip evt. hullerne til lige som tændlægerne gør det.
3. Spalt med dette produkt og lad tørre i mindst 24 timer.
4. Slip hele håndtaget med først korn 400 og derefter korn 800 sandpapir.
5. Slut af med en kork forsegling: http://www.guidesnblanks.com/product/228/category/235

Du får et næsten nyt håndtag for et par hunderede kroner. Det er måske lidt dyrt, men de to flasker rækker til mange mange stænger. Alle nye stænger bør få en gang kork forsegler inden brug for at reducere vand indtrængning, der kan spytte fyldninger ud...
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:52
Fedt med flere forskellige forslag..Thumbs Up Nu blev jeg allerede meget klogere på det..
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:39
Hej
 
Du bør lige starte med en vask med alm. håndsæbe og en blød svamp. Det bør kunne tage det meste af snavsen, men noget kork kan være af en type, der holder bedre på snavs end andet kork.
 
Jeg har flere gange udluset små eller større huller med fint tilskårne korkstumper. Det kræver en meget skarp kniv/skalpel for at kunne skære de små stumper nøjagtigt til. Men hvis man vil bruge lidt tid på det, kan man lave fyldninger, som næsten ikke kan ses. Det er efterhånden noget tid siden, men jeg mener, at jeg har limet med alm. hvid trælim. Kommer der lidt lim ud, når man presser korkstumpen på plads, kan tørre det af med en fugtig klud. Man kan også bruge sekundlim, men pas meget på at der ikke kommer noget ud på håndtaget, da det vil gøre korken hård og limen kan ikke tørres af, hvis den kommer de forkerte steder hen.


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:47
Hvis man anvender trælim ville jeg så nok vælge den gule som er vandfast Wink
/Søder
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:57
Støt en dansk forhandler

http://www.ussingbech.dk/lak_farve_spartel.html
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres