Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nåååå....

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nåååå....
    Sendt: 03 Nov 2013 kl. 15:15
Citat: Henrik Christensen

Citat: Fluefisker

Citat: Henrik Christensen

 Jeg syntes DTU Aqua skulle give Sjællænderne samtlige udsætningsmidler og så beholder Fyn og Jyderne midlerne til vandløbsrestaureringer i 10år og så ser vi hvordan det går efter de 10år
Hvorfor kun 10 år? Jyderne har da fået sjællændernes penge i mere end 10 år

Så 50 år, jeg er total ligeglad, i vil ikke fange en eneste mere fisk af den grund.
I fatter ikke en bjælde, da i er fuldstændig snæversyet og kan ikke se længere end til egen næsetipOuch
Tag dog ud og fisk, i stedet for at prøve på at få pisket en stemning op igen omkring vandløbs/yngelpleje. Vi har alle fået nok af denne diskution.
Hvis ikke du har fået nok så læs lige tråden "udsætninger" igennem en gang mere, for så kan du danne dig et indtryk af hvad det drejer sig om.
 
Tror ikke at vi to er så uenige enda. Mit indlæg omkrig de 10 år, var jeg helt sikker på ville trikke dig, og ganske rigtigt LOLLOL 
 
Kan du have en forsat god søndag Wink
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 17:01
Citat: pip_ser

Jan der lige et til problem Hvis man kun sætter vandløb i stand så bliver der ikke elfisket moderfisk ingen moderfisk ingen overskydende yngel til udsætning så kan man naturligvis købe ynglen udenlands måske hvad med sygdomme jeg kan bare nævne Egtvedsyge men der er flere og der må ikke sættes yngel fra ikke sygdomsramte dambrug man kan jo grave sin egen grav det er helt ok for mig Wink Det kan jo være de vil tvangsudskrive jyder til elfiskeri så man kan få noget yngel man ved aldrig bare sådan lige en strøtanke med fare for at få skudt hovedet af Cry
Er nu ikke sikker på at Egtvedvirus findes i danske dambrug mere..,

Egtvedsyge udryddet i danske dambrug

Alle danske ørreddambrug har gennem de sidste to år været fri for VHS – også kaldet Egtvedsyge. Danmark har dermed som det første land i praksis udryddet virussygdommen, der kan føre til store økonomiske tab for dambrugene.

Fødevarestyrelsen søsatte i 2009 et projekt om udryddelse af Egtvedssyge i området omkring Ringkøbing Fjord og i de store åsystemer i det centrale Jylland. Formålet var at udrydde virussygdommen, som indebærer risiko for store økonomiske tab for danske vandløb og dambrug. To år efter projektets start viser resultater fra en intensiv overvågning, at der ikke har været forekomst af Egtvedsyge siden begyndelsen af 2009.

”Det er meget positivt, at vi med en målrettet indsats har fået bugt med én af de mest tabsgivende sygdomme for dambrugere i Danmark. Det vil få en stor betydning for Danmarks internationale position som producent af sygdomsfri regnbueørreder og fiskeæg, samtidig med at fiskene får det bedre”, siger fødevareminister Henrik Høegh.

Store effekter for det fremtidige dambrugserhverv
Dansk Akvakultur regner med, at udryddelsen af Egtvedsyge på sigt vil give en stor samfundsøkonomisk gevinst. Den enkelte dambruger kommer til at mærke effekten i form af en større og mere stabil produktion af ørreder og i form af større tillid til danske dambrugsprodukter. Danmark er det første land, der ved et systematisk bekæmpelsesarbejde har udryddet Egtvedsyge, og chancerne for at holde Danmark smittefrit i fremtiden er store. Der vil selvfølgelig altid være en risiko for, at sygdommen genindføres, men fødevarestyrelsen vurderer, at risikoen er meget lille.

Fakta om projektet
Projektet om udryddelse af Egtvedsyge er sket i samarbejde med Dansk Akvakultur, og er støttet af Fødevareministeriet og af EU gennem Den Europæiske Fiskeri Fond (EFF). Fødevarestyrelsen og dambrugserhvervet har siden midten af 1970’erne gennemført et delvist frivilligt bekæmpelsesarbejde for at udrydde sygdommen, og med dette projekt er målet nu endelig nået. Der vil fortsat være intensiveret overvågning af projektområdet omkring Ringkøbing Fjord til og med 2013.

Yderligere oplysninger:
Stig Mellergaard, Fødevarestyrelsen 7227 6518, stim(at)fvst.dk

Pressekontakt.
Thor Seierø, pressesekretær,: 33 92 2050 / 20 91 59 01

Kategorie 

Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 17:06
f**k hvor er I dog en flok barnlige kværulanter, og det gælder både jyder og sjællændere! Er da glad for at jeg fisker gedder, så jeg ikke behøver deltage i det hylekor!!!
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 17:21
Citat: René Jespersen77

f**k hvor er I dog en flok barnlige kværulanter, og det gælder både jyder og sjællændere! Er da glad for at jeg fisker gedder, så jeg ikke behøver deltage i det hylekor!!!
Hmm.., du må jo nu alligevel, på en eller anden  måde have fulgt med i emnet siden du " gider" at komme med en kommentar 
 
LOL
 
Leif P
 
 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 17:34
Leif du har fulstændig ret men hvor skal fiskene komme fra hvis der ikke er et overskud at tage af Overskudet kommer netop af at der bliver lavet flere fisk end der skal bruges så det hele hænger sammen hvad enten man vil eller ej
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 18:29
Citat: pip_ser

Leif du har fulstændig ret men hvor skal fiskene komme fra hvis der ikke er et overskud at tage af Overskudet kommer netop af at der bliver lavet flere fisk end der skal bruges så det hele hænger sammen hvad enten man vil eller ej
Fint nok John B. Det var nu heller ikke for at sætte ?? ved dine indlæg Smile
 
Kun lige for at holde os til fakta.., syntes det er fint med lidt små drillerier .., her ved det truende vintermørke  Wink
 
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CTN

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CTN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 18:49
Jeg hopper sgu også lige med på den generaliserende bølge.

Sikke dog en flok indspiste gamle bonderøve der huserer herinde efterhånden.
Det kan sgu da ikke overraske at "vores" forbund ikke har større tilslutning, hvis det er fyldt med gamle snævertsynede tosser som dem der spreder sin gylde herinde.

Mvh en københavner der er fløjtende ligeglad med hvor mine fisketegnsmidler ender, så længe de gavner nogle fisk eller lystfiskere et eller andet sted i vores lille land.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 19:12
Ove Leif Fakta er jo at det bliver meget svært at få fisk fra udlandet der er sygdomsfri så tingene hænger sammen derfor den lille provokation med egtvedsyge Wink
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 20:25
Fantastisk som verden kan "skrumpe" i et så lille land som vores, tænk at fiskeriet fra region til region i den grad kan få nogen helt op i det røde feltUnhappy

Udveksel dog telefon nr. med hinanden, og TAL sammen, i stedet for at gemme jer bag skærmen og vælte det værste lommefilosofi og udkvemdsord ud over hinanden...

Det kommer stensikkert hvert år på denne tid, korte dage og lange nætter bag PCén, og så skal den ellers have fuld speed med tomme og meningsløse angreb på anderledes tænkende "medfiskere".Confused

Kig lidt på det her : http://www.looptackle.se/website1/1.0.1.0/921/1/ 
Det er sjovt, og der er jeg om 3 dage! Prøv det i stedet for herinde at blive rygende uvenner over ingentingThumbs Up
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 09:32
Nu var min agenda for at oprette denne tråd, at folk skal se hvor tragikomisk det er at hører folk fra Djævleøen piver over dårligt fiskeri, samtidig med at der tikker den ene fangst efter den anden ind på forskellige sider på nettet, om fangster fra kysten på Sjælland.
Naturligvis er det stillet lidt på en spids, men set over et helt år, er fiskeriet nok hverken bedre eller dårligere på Sjælland end andre steder i DK.
Jeg var så heldig at komme til at kende en fin fyr fra Djælveøen, som flyttede her til Als i håb om at opleve et bedre kystfiskeri her, end på Sjælland.
Efter få år her, måtte han erkende at det ikke var tilfældet, så derfor kunne han lige så godt flytte tilbage til Sjælland. DETTE ER FAKTA!
 
Og kom så lige ud til vandet og få fisket nogle km. af Thumbs Up
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 13:48
Hej allesamme

Jeg stødte lige ind i denne side - http://www.scribd.com/doc/74771101/Milj%C3%B8-Vandpleje-33 - og iflg. den blev der i 2009 udsat 581.083 1/2 års - 1 års og laksesmolt i de jyske lakseåer.

Rapporten oplyser også, at udsætninger skal forsætte i de kommende år, og derfor vil jeg tillade mig den påstand, at laksefiskeriet i de jyske åer blot er en avanceret form for put & take fiskeri.

/Lars
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 15:50
Citat: LarsJep

Hej allesamme

Jeg stødte lige ind i denne side - http://www.scribd.com/doc/74771101/Milj%C3%B8-Vandpleje-33 - og iflg. den blev der i 2009 udsat 581.083 1/2 års - 1 års og laksesmolt i de jyske lakseåer.

Rapporten oplyser også, at udsætninger skal forsætte i de kommende år, og derfor vil jeg tillade mig den påstand, at laksefiskeriet i de jyske åer blot er en avanceret form for put & take fiskeri.

/Lars

Og du skal regne med at kun ca. 10% vender tilbage, resten går til på grund af alle de forskellige årsager som vi kende, føde for andre fisk og fugle og ikke mindst forurening af vandløb med gylle

Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 16:37
Citat: Fluefisker

Og du skal regne med at kun ca. 10% vender tilbage, resten går til på grund af alle de forskellige årsager som vi kende, føde for andre fisk og fugle og ikke mindst forurening af vandløb med gylle



Men det ændrer jo ikke på, at laksefiskeriet i de jyske åer er en meget dyr form for put & take fiskeri, som er finansieret af fisketegnsmidlerne.

/Lars
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 16:40
Citat: LarsJep

Citat: Fluefisker

Og du skal regne med at kun ca. 10% vender tilbage, resten går til på grund af alle de forskellige årsager som vi kende, føde for andre fisk og fugle og ikke mindst forurening af vandløb med gylle



Men det ændrer jo ikke på, at laksefiskeriet i de jyske åer er en meget dyr form for put & take fiskeri, som er finansieret af fisketegnsmidlerne.

/Lars
Enig Thumbs Up
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 16:41
Citat: LarsJep

Hej allesammeJeg stødte lige ind i denne side - http://www.scribd.com/doc/74771101/Milj%C3%B8-Vandpleje-33 - og iflg. den blev der i 2009 udsat 581.083 1/2 års - 1 års og laksesmolt i de jyske lakseåer.Rapporten oplyser også, at udsætninger skal forsætte i de kommende år, og derfor vil jeg tillade mig den påstand, at laksefiskeriet i de jyske åer blot er en avanceret form for put & take fiskeri./Lars

Jeps.., + Svenske og Norske åer/elve, hvis ikke.., så var der nok ikke mange Salmon Salar og Trutta at fange (kan være svært nok alligevel)

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 22:15
Så en opsummering indtil nu kunne være, at på trods af meget færre fisk fanger folk på Sjælland det samme som folk i Jylland
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 23:06
Citat: Henrik Christensen

Nu var min agenda for at oprette denne tråd, at folk skal se hvor tragikomisk det er at hører folk fra Djævleøen piver over dårligt fiskeri, samtidig med at der tikker den ene fangst efter den anden ind på forskellige sider på nettet, om fangster fra kysten på Sjælland.
Naturligvis er det stillet lidt på en spids, men set over et helt år, er fiskeriet nok hverken bedre eller dårligere på Sjælland end andre steder i DK.
Jeg var så heldig at komme til at kende en fin fyr fra Djælveøen, som flyttede her til Als i håb om at opleve et bedre kystfiskeri her, end på Sjælland.
Efter få år her, måtte han erkende at det ikke var tilfældet, så derfor kunne han lige så godt flytte tilbage til Sjælland. DETTE ER FAKTA!
 
Og kom så lige ud til vandet og få fisket nogle km. af Thumbs Up


Tak for de pæne ord Henrik.

Ja der var nu også noget med netværket, min gamle mor samt gamle venner som trak.

Næh kystfiskeriet er nok ikke så forskelligt fra landsdel til landsdel, men “mine” gamle pladser på Als savner jeg stadig meget. De smukke steder lå (ligger) som perler på en snor, hvor jeg herovre skal køre 100 km hver vej for at finde noget lignende.

Efterhånden vil jeg sige, at naturoplevelsen er mere vigtig for mig end fangsten, tror sgu at jeg er ved at blive gammel.

Nå men på onsdag er jeg på Sjællands Odde med fluekæppen...den skal nok give fisk.


Mange hilsner...og hils Allan.


Jim.


Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres