Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ambassadeur 2501C

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ambassadeur 2501C
    Sendt: 09 Nov 2013 kl. 17:47
Hej Forum

Har set at man i Østen sælger ABUs Ambassadeur 2501C som umiddelbart ser super fede ud, er der nogen der har investeret i et sådan hjul som vil dele deres erfaringer med mig? 
VH
Henrik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 09:45
Hej Henrik

Jeg har ingen praktiske erfaringer med dem, men 2500C og 1500C har ry for at være effektive fiskemaskiner med lette agn. Hvis du kigger på UT Reels hjemmeside bliver de rost til skyerne.

De som er solgt i østen er typisk "limited edition", i specielle farver og nummereret i små serier. De er som regel voldsomt kostbare. Til gengæld er tilstanden ofte perfekt, fordi den oprindelige ejer var en samler som ikke nænnede at fiske med det fine hjul.

Jeg ville nok gå efter 2601C eller det mindre 1601C i stedet, de har tommeltangent i stedet for trykknap.

Mvh. Peter
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 09:59
Tak Peter ja det skal klart være en 2601C eller måske 1601C men der er selvfølgelig grænser for hvad sådan et hjul skal koste! Kender du forskellen på de 2 størrelser altså udveksling. Har aldrig handlet men det er vel en mulighed!
Vh
Henrik
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 11:02
Hej Henrik
 
Hvis det bliver for besværligt at skaffe et Ambassadeur 2500 C eller et af de andre som er nævnt, burde du overveje et Shimano Calcutta 100. Det har tommel tangent og er et rigtigt fint lille hjul og kaster næsten lige så godt med lette agn som 2500 C. Jeg bruger dem begge og forskellen er ikke stor. Iøvrigt så er størrelsen på 2500 C sådan, at man ikke savner tommel tangenten. Held og lykke med dit forehavende. 
 
Ryan Wink
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 11:08
Du kan også prøve at kigge til Sverige. Jeg har dog aldrig selv handlet på Tradera.
http://www.tradera.com/item/250213/194669205/abu-ambassadeur-1601c-iar-vanstervevad
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 11:09
Hej Ryan
Ja nu er det jo 01 altså LH modellerne jeg er interesseret i da jeg ikke vil kunne forlig mig med det modsatte, hvilket betyder at det bliver endnu en større og dyre opgave at finde et eksemplar! Tak for forslaget til Calcutta ja det er bestemt også en model jeg har haft med i mine overvejelser i lang tid! Problemet et bare at jeg må ejer sådan et AmbassadeurSmile
Vh
Henrik
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 11:15
Takker for linket Jens ja der skal jeg bare være hurtig så er mit problem jo løstSmile
Jeg har bare endnu ikke gjort mig så meget i aktioner på internettet World Wide så jeg er lidt forsigtig!
Vh
Henrik
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 11:40
Hej Henrik.

Jeg har LÆST mig til, at det eneste svage punkt i 2600/2601-serien er tommelfinger-tangenten - og må derfor tilslytte mig Ryans kommentar.  Gearingen i hjulene til det japanske marked er vist en smule højere end i de originale (1:5,3 mod 1:4,7), og de fås vist også med gearingen 1:6,3.

For at bringe dig lidt mere i tvivl: Det kan godt være en fordel i den kølige tid på året at bruge et hjul med højrehånds-indspinning. F.eks. skifter jeg selv over til enten et Amb. 2500c eller et Amb. 5500 Mag Elite, når det bliver koldt.  Og hvorfor nu det? Fordi jeg bruger højre hånd til at kontrollere kastet med, og det er langt nemmere at holde hånden varm (og funktionsduelig), når den bruges til at rulle ind med.

Har du iøvrigt overvejet et Mörrum SX 1601C?  Sådan et købte jeg for et par år siden (godt nok lidt dyrt), og det er virkelig godt kram.  Jeg bruger faktisk mest mit 2500c til de lette sager, så måske kunne det være noget for dig?

mvh jr
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 12:21
Hej Henrik
Se lige her reelman.se
det er fine sager

hilsner fra Peder
Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 12:26
http://www.japantackle.com/
Mange lækre hjul.

Hvilken stang vil du bruge til hjulet? syntes det er mere besværligt at finde lækre multistænger end hjul :)


Redigeret af CasperR - 10 Nov 2013 kl. 12:28
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 18:03
Til Jørgen :
Ja det er en fin pointe det med varmen i hånden det kan jeg sagtens se men jeg kan ikke forstille mig at spinne ind med højer hånd det vil virkelig være en stor udfordring men omvendt vil det jo være meget nemmere at komme i besiddelse af mange lækre ambassadeure og andet da der jo er spyttet mange flere hjul ud på marked der er til RH! Ang gear ratio så vil det passe mig super med en højere gearing!
ER lidt i tvivl om det du skriver Jørgen tilbyder du mig at købe dit 2500C ?

Peder : har allerede været i kontakt med manden, og umiddelbart havde han ikke det jeg søgte altså LH!

Casper : Yes det er klart en mulighed som jeg overvejer men rimelig peberet! Jamen du skal anskaffe dig de gamle brune Hardy Fibalite 6,1 fod kaster suverænt de helt lette sager på kysten feks 6gr Gladsax.
Samt Hardy Fibalite 7 no 1 har 2 af hver og har bygget 2 om med trigger det spiller max! Der er pt en 6,1 fod på aktionen!
VH
Henrik

Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 18:10
Hej Henrik

Ja jeg har også skrevet med ham for et par år siden, han skrev at jeg da bare skulle købe et rigtigt hjul,( altså et RH hjul )……. ;-)
overvejer det, går og leder efter et c3 eller rocket til en god pris, for at prøve det af….

Hilsner fra Peder
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 18:17
Ja det ender det sgu nok med! for det andet er da rimeligt frustrende at der ikke er noget at vælge i mellem!
vh
henrik
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 18:27
Hej Henrik
 
Jeg kan kun give Jørgen ret mht. højrehånds indstillede hjul i den kolde tid. Hvis du som jeg primært påtænker at anvende hjulet på korte stænger, 1 og 1½ håndsstænger, med korte håndtag, er det ikke nogen særlig ulejlighed at skifte hånd. På mine lidt længere stænger med længere håndtag, foretrækker jeg som dig også LH hjul, hvis jeg kan få det til en rimelig pris.
 
Ryan Wink
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 18:50
Hej Ryan

Ja det kan da godt være at det må blive løsningen, så mangler jeg bare en der vil sælge et 2500C

Henrik
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 20:02
Citat: HSJ

Til Jørgen :
Ja det er en fin pointe det med varmen i hånden det kan jeg sagtens se men jeg kan ikke forstille mig at spinne ind med højer hånd det vil virkelig være en stor udfordring men omvendt vil det jo være meget nemmere at komme i besiddelse af mange lækre ambassadeure og andet da der jo er spyttet mange flere hjul ud på marked der er til RH! Ang gear ratio så vil det passe mig super med en højere gearing!
ER lidt i tvivl om det du skriver Jørgen tilbyder du mig at købe dit 2500C ?


VH
Henrik



Nej, hvad jeg mente var, at mit Mörrum måske kunne være noget for dig, hvis du absolut SKAL have et VH-hjul.  I praksis har jeg efterhånden lært mig at bruge mit 2500c til det meste fra 4 gram og opefter, selvom det absolut bedste hjul til min én-hånds Fenwick er det lille Mörrum. Men i de situationer foretrækker jeg ofte fluegrejet, så det bliver ikke brugt så meget.  Det er gearet 1:6,3 = ca. 60 cm lineindtag pr. omdrejning.  Jeg betalte 1601 kr. for det for et par år siden, og det er i lige så god stand som dét Record 41, du købte af mig.

mvh jr
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 20:51
Hej Jørgen
Skriver dig en PM!

Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres