Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ThermaCell varmesåler, hvad siger I?

 Besvar Besvar
Forfatter
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ThermaCell varmesåler, hvad siger I?
    Sendt: 23 Nov 2013 kl. 09:56
Hej fiskomanerSmile

Det er så sandelig tid til at finde de tynde og tykke smartwool sokker frem, men jeg forudser at det igen i år bliver et problem for mig at holde varmen i fødderne tiltrods for jeg har masser af plads i støvlerne og de "rigtige" sokker på.
Derfor har jeg googlet lidt på nettet og fundet frem til denne model;


Det lyder jo ganske lovende, men er der nogen af jer der har erfaringer med dette produkt eller andre tilsvarende produkter må I meget gerne byde ind, da der skal indkøbes et eller andet, til de så ofte stivfrosne tæerCry

Vh

Casper.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 10:18
Jeg har haft dem, den gang uden remote, jeg tilkøbte ekstra længde ledning så batterier kunne være i hoftehøjde, det kom aldrig rigtig til at fungere så jeg solgte dem igen!
Det er nok 3 år siden, og dengang gav de ikke den varme jeg søgte. Måske de er blevet bedre, man kan jo kun håbe:-)
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Lars Thorndahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larsthorndahl

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér larsthorndahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 10:24
Har brugt systemet i flere år i skistøvler, og det fungerer perfekt, så vil da mene at det ville være en god løsning til at holde fødderne varme i dine waders!
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 10:42
Dansenegeren; har lige nørdet produktet lidt videre og flere af amazons brugere deler din mening, men også de anmeldelser er et par år gamle, hvor flere af de positive anmeldser er af nyere dato, så måske de har forbedret produktet...

Lars, tak for dit svar, er din model den med fjernbetjeningen?

Desuden laver http://www.thermosoles.eu/ også en model, men den bliver haglet ned af utilfredse kunder på amazon
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 10:56
Mine såler havde 3 indstillinger, lav, middel, og høj, høj skulle efter deres udsagn kunne riste pøllerne ved 72-73 grader, og med tykke sokker på tænkte jeg jo spot on, det eneste der blev grillet var batterierne, de løb tøf for power efter bare 1-2 timer. så jeg solgte grillen igen, dog har jeg gjort noget helt andet, jeg har købt mine neopren et par numre for store, så har jeg hevet filt indersokken ud af mine gamle lacross støvler, de kan jo eftersigende holde kulde væk ned til -40 grader, med den inden i mine waders, og med en 100% ren uldsok og en alm tynd strømpe så holder jeg mine tæer ok varme også på dage med ca 5-6 graders frost. Det DUER
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 11:04
okay, det var sgu ikke længe de holdte, det også en af de typiske klagepunkter.

Hmm den med lacrosse indersokken har jeg prøvet.. det kunne ikke lade sig gøre selvom jeg købte 46/47 neoprener med fast støvle til trods for jeg bruger str.43,
der var stadig ikke plads.
Til top
Lars Thorndahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larsthorndahl

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér larsthorndahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 11:35
Nej det er den gamle model. Der er også et billigere alternativ, som også burde virke, prøv at se på mærket THERM-IC, dem finder du til ca 700kr for et sæt med batterier dog uden fjernbetjening.
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 11:39
Jeg har brugt dem her , og de virker 100%.
http://www.ski-fritid.dk/udstyr/saler/therm-ic-smartpack-ic-950-m-thermicsole-perform.html
Til top
Lars Thorndahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larsthorndahl

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér larsthorndahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 11:44
http://www.skisport.dk/skishop/diverse-skiudstyr/accezzi-fodvarmer-10par-3221/ de koster 80kr for 10 par og er da værd at prøve til den pris
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 12:49
tak for jeres svar.
Henrik Hvass, jamen så bliver det nok dem! batteriet er også noget større og virker med garanti længere end dem der ligger indbygget i sålen (på thermosoles & thermacell)
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 12:50
Henrik, bruger du så kun et par alm sokker i vadersne?
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 16:58
Citat: larsthorndahl

http://www.skisport.dk/skishop/diverse-skiudstyr/accezzi-fodvarmer-10par-3221/ de koster 80kr for 10 par og er da værd at prøve til den pris


Forsvinder luften går processen i stå !
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 18:01
Det er med at sørge for plads. tag de gamle såler ud af støvler/sko. I vaders skal de selvfølgelig med ind i, da vand og strøm ikke går så godt. Det kan godt være lidt bøvlet de første gange man bruger dem, da ledningerne skal op indvendig ad benene (det syndes jeg er bedst da man ikke mærker så meget til ledningerne). Jeg bruger et par Thermo sokker i åndebare vaders, det er nok.
PS. Der er masser af strøm til en hel dag på kysten, holder mindst i 8-10 timer på styrke 2. (Jeg har nærmest brændt mine tæer på styrke 3)    
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 19:58
det er kun til brug i mine vaders. Det lyder rigtig godt, så jeg må bare afsted til surf & ski og have købt mig et par :-)
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 20:50
Husk forlænger ledning så du kan have batterierne i overkanten på dine vaders eller i inderlommen på en jakke. Det gør det noget lettere at tænde og slukke for dem
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres