Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den fedeste vinterhandske til flue..

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den fedeste vinterhandske til flue..
    Sendt: 26 Nov 2013 kl. 21:04
Hejsa,

Jeg trænger til noget inspiration til den fedeste handske til fluefiskeri på kysten.. Vi snakker den varmeste... Men også brugbar.. Jeg har prøvet tynde neopren handsker af lav kvalitet men synes de bliver våde/kolde.. Lige bruger jeg fleece handsker fra simms.. Men synes også de bliver våde og kolde.. 

Måske er løsningen en meget tyk neopren handske uden fingre.. Den som hedder glacier glove.. Model Pro Angler.. Hvad mener I..?
Til top
Anders Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ATS

Tilmeldt:: 01 Sep 2007
Geografisk: KBH
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 21:20
Jeg har disse til at kite surfe og de er varme og kan tørre hurtigt hvis de bliver meget våde. 
De er ikke ligesom billige neopren hansker!!! Og så har de det de kalder tacky grip, så de er gode at holde fast med. 

Jeg er ikke rigtig kommet i gang med flue på kysten, men vil give det et forsøg igen denne sæson, og jeg har tænkt mig at bruge mine hansker. 
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:05
jeg har disse.
dem er jeg super tilfrids med.
Til top
Svend Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svend-Valby Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend-Valby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:33
Hold hænder og fingre blottede, men pak resten af dig selv - især hovedet og halsen - ind i masser af varmt tøj.
Glem det handskepjat.


Redigeret af Svend-Valby - 26 Nov 2013 kl. 22:33
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 23:23
De findes ikke. Desværre:(
Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 08:03
Jeg plejer at købe de der strikhandsker med gummidupper på... De plejer at koste omkring en 5ér stykket, hvis man køber et bundt med 12 par i hos Harald Nyborg. De bliver hurtigt våde, men så skifter jeg bare til et par tørre handsker.
 
Jeg bruger dem fordi at de varmer fingrene bedre end neopren og måske især fordi at følingen med linen er bedre... Meget bedre!
 
 
Mvh Mik :-)
Til top
Jørn Ehlert Hofman Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn H Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2012
Geografisk: Herlev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 09:36
Det enste rigtige,for mig ihvertfald,er heluldne fingerløse.Den store fordel ved uld er at den holder sig varm selvom den er våd.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 10:20
Her er et par bud, bemærk dog at det ikke er nogen jeg har personlig erfaring med.
 
Disse blev jeg anbefalet nede i fiskerishop i Humlebæk, han brugte dem selv:
 
Et andet bud kunne være: http://shop.janogbo.dk/huer-baelter-og-caps/366-simms-wool-half-finger-glove.html
Som Jørn er inde på, så holder uld på varmen selvom det er vådt.
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 11:43
Har lige været på kysten med de Simms. De var fine...de første par timer:)
Den perfekte løsning til flue findes bare ikke endnu synes jeg..
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 14:53
Jeg har været igennem alt efterhånden, og det eneste som holder mine fingre varme, er hvis jeg dypper dem i den kolde suppe ca 30 sekunder. Så vænner de sig til kulden.
 
Men hvis det er max koldt( minus grader ), så bruger jeg de der Rapala Titanium fingerhandsker, indenunder er der et par tynde latex operations handsker. Så bliver fingre ikke våde, og man har perfekt føling med linen.
 
Rasmus
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 16:28
Jeg bruger den her http://shop.janogbo.dk/huer-baelter-og-caps/366-simms-wool-half-finger-glove.html og har så købt en kasse af dem her http://webshop.falck.com/teknik/engangshandsker-nitril

det fungerer rigtig godt (fuld føling med flueline og forfangsmateriale), fiskede en uge på Rügen i minus røv og nøgler og snestorm
og frøs ikke mine pølser en eneste gang, uld er fantastisk og blir det vådt holder det stadig på varmen:-)

Man kan næsten fornemme kulden, men uld, og latex handsker det virker

Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 16:48
Køb dig et par Sealskinz handsker. De er vandtætte og åndbare og har et inderfoer i merinould. 

Det er vigtigt, at du prøver dem, før du køber, for at du ikke kommer til at købe nogen, der strammer for meget om fingrene.

Jeg vil foreslå dig at købe dem med knopper på.

Bo


Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 27 Nov 2013 kl. 16:49
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 17:44
< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">jeg er kæmpe fan af glacier glove, cold river modellen som også har en windstopper menbran. PS hvis du har en smule tykke fingre er sealskinz handsken ikke spor rar.

Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 18:18
Jeg har også sealskinz! Nul føling med line, og de skal af hvergang der skal skiftes flue, og det er sgu nitten, men varme og vandtætte det er de!
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 18:28
jeg har et pår som pt er pakket væk i flytterod hvor fladerne er tynd neopren og resten er olivengrøn flismateriale( Kan ikke huske fabrikatClap). Så tæker man det er jo ikke vandtæt, men nej det er fuld neopren jo heller ikke. Men det der er så fedt ved disse er at man bare klemmer vandet væk igen som det var en svamp og så er de varme igen med det samme og næsten tøre igen.

Bruger dem til fluefiskeri og kan varmt anbefaleSmile
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2013 kl. 18:56
[QUOTE=Rasmuslaustsen] Jeg bruger den her http://shop.janogbo.dk/huer-baelter-og-caps/366-simms-wool-half-finger-glove.html og har så købt en kasse af dem her http://webshop.falck.com/teknik/engangshandsker-nitril

det fungerer rigtig godt (fuld føling med flueline og forfangsmateriale), fiskede en uge på Rügen i minus røv og nøgler og snestorm
og frøs ikke mine pølser en eneste gang, uld er fantastisk og blir det vådt holder det stadig på varmen:-)

Man kan næsten fornemme kulden, men uld, og latex handsker det virker

Hvordan er styrken på latexhandskerne? Klarer de en krogspids uden at punktere?

Bo
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2013 kl. 18:57
Citat: Rasmuslaustsen

Jeg bruger den her http://shop.janogbo.dk/huer-baelter-og-caps/366-simms-wool-half-finger-glove.html og har så købt en kasse af dem her http://webshop.falck.com/teknik/engangshandsker-nitril

det fungerer rigtig godt (fuld føling med flueline og forfangsmateriale), fiskede en uge på Rügen i minus røv og nøgler og snestorm
og frøs ikke mine pølser en eneste gang, uld er fantastisk og blir det vådt holder det stadig på varmen:-)

Man kan næsten fornemme kulden, men uld, og latex handsker det virker

Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2013 kl. 18:59
Hej Danseneger.

Ja, det kunne jeg så ikke finde ud af, det der med at "Citere".

Jeg vil spørge dig, om den der Nitrix handske (åbenbart ikke Latex) kan klare en krogspids uden at punktere?

Bo


Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 29 Nov 2013 kl. 19:11
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2013 kl. 19:26
Godt spørgsmål, jeg var ikke så uheldig at det skete, dog har jeg altid ekstra med i lommen da de ikke fylder ret meget, og der er jo 100 stk i kassen.
Men de kan altså gå i stykker, og jeg smider mine ud after brug, gider ikke gemme på dem til den pris:-)
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2013 kl. 20:11
Men bliver de ikke slidt hurtigt i stykker når fluelinen glider mellem fingrene?
vh
Henrik
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2013 kl. 20:45
nej det holder de faktisk tilThumbs Up
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres