Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Knækket topdel på Sage Xi3 klinge

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Sloth Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fup007

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Geografisk: København N
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fup007 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Knækket topdel på Sage Xi3 klinge
    Sendt: 30 Nov 2013 kl. 13:02
Argh!?Angry

Står i den ulykkelig situation, at første gang jeg prøver mit brugtkøb knækker stangen.

Det er en hjemmebygget XI3 sage klinge (blank). Nogle gode råd? Sage skulle dække, men hvor meget skal sendes med og hvorfra og til?

Håber nogen har gode råd - har tjekket Sage hjemmeside, men der står det temmelig generel. 

Knækket ved at jeg tog lidt line igennem topøjet uden modsand. Den bøjet meget lidt og knæk! Dooo

Håber nogle nogle ved lidt…

Mvh Jens 
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2013 kl. 13:43
Du skal henvende dig hos en Sage forhandler, feks Sportshuset, Go Fishing, Grejbiksen eller Korsholm. Har du kvittering eller garanti med dato og er stangen under to år, så slipper du osse for fragt/ håndterings omkostninger. Du skal have delen monteret igen, så forhør dig om de evt har en stangbygger tilknyttet butikken, der kan ordne den del, for en rimlig sum.  
Til top
Benberg eliasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth eliasen

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth eliasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2013 kl. 16:53
Har været i samme situation. Ringede til korsholm og forklare dem situation. Jeg skulle bar save hun ferulen af og sende til dem. Dog med en kopi af garantibeviset. Det hele forløb sig i 310kr. Med ny top fra Tyskland.
Til top
Jens Sloth Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fup007

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Geografisk: København N
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fup007 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 12:26
Det er en hjemmebygget stang jeg har købt brugt (altså en blank). Der følger derfor intet med, men der skulle stadig være garanti på på trods af det. Hele stangen må man formode skal fremvises så de kan se det faktisk er en Sage stang…hmm tak for info
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 12:46
Citat: fup007

Det er en hjemmebygget stang jeg har købt brugt (altså en blank). Der følger derfor intet med, men der skulle stadig være garanti på på trods af det. Hele stangen må man formode skal fremvises så de kan se det faktisk er en Sage stang…hmm tak for info

Jeg er bange for at du er blevet misinformeret, Sage giver som de fleste andre fabrikater, kun garanti til stangens første ejer.
Du har været på Sage's hjemmeside http://www.sageflyfish.com/about/warranty/ hvor man nederst kan læse følgende: 
The Sage Lifetime Warranty

Every new Sage rod, blank and Sage series reel is covered by our lifetime, original owner warranty.

Man har da hørt om Sageejere, der for en eller anden form for betaling, har fået nye stumper til deres stænger, men hvordan det skal gribes an, kan jeg ikke svare på, måske en anden bruger kan hjælpe med det!


Mvh
Henning
Til top
P. wärner Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pwl

Tilmeldt:: 01 Dec 2013
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pwl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 15:33
Hej Jens

Jeg var i den ulykkelige situation, som dig med min rpl (anden ejer) sidste år. 
Det jeg gjorde var jeg skrev direkte til Sage, fik da at vide de skulle ha serie nr og ferulen ca 10 cm sendt til US. Efter det gik det 3 uger så havde jeg en ny del.

Kostede 50 eller 60 dollar,  jeg var ikke første ejer

Knæk og bræk med stangen Wink


Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 16:52
Hej Jens. 
Har også fået lavet en knækket top på en andenejers stang. 
De bad om serienummer. Jeg sendte hele stangen derover. 
De fandt en fejl på bundstykket så det lavede de også lige. 
Der blev aldrig spurgt om garantibevis. 

Hilsen Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum