Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scierra ANT fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Scierra ANT fluestang
    Sendt: 02 Dec 2013 kl. 20:21
Er på udkig efter en ny kyststang #7 er der nogen der har godt eller skidt at sige om deres 9,3 #7 ?

Har et 17,2 g skydehovede monteret på mit hjul så den ska passe til det.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 20:57
hej. 
ved godt det ikke direkte er svar på dit spørgsmål men det er en fed stang. Jeg har den i 9 fod klasse 5. og den kaster fedt med ca 14 grams skydehoveder og relativt store fluer. så du skal bare ind i en butik der har den og så prøve den med din egen line. Mvh Ole
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 21:08
7'eren er rigtig fed!! alternativt kunne du købe min sage xp 9½ #7 :-)

mik
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 21:28
Jeg var ude og prøve den i weekenden. Det er en blød 7'er der mangler fealing. Jeg kunne sagtens kaste og endda også ligge stort set hele linen ud, men den sagde mig ingenting.
Det samme med 5'eren, den manglede også fealing.

Jeg ved godt at linen kan sige rigtig meget. Jeg havde ikke mine egne liner med, så jeg måtte bruge demo liner.

Men derfor kan de/den jo sagtens passe til dig. Det er jo smag og behag.
Hilsen Kim.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 21:30
den karakteristik kan jeg slet ikke genkende kim...
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 21:33
Citat: mikkell

den karakteristik kan jeg slet ikke genkende kim...


Netop derfor man altid skal prøve stænger inden man køber dem.
Hilsen Kim.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 21:52
Citat: Kim Krikau Jensen

Citat: mikkell

den karakteristik kan jeg slet ikke genkende kim...


Netop derfor man altid skal prøve stænger inden man køber dem.

nemlig... eller bare købe min XPer ;) den går man ikke fejl af :P
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 22:04
jep. 
jeg ville egentlig have den nye zpey scandic saltwater eller hvad den nu hedder...... men da jeg havde kastet m.den og den ant var jeg ikke i tvivl om at anten passede mig perfekt. men prøv dig frem.
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Rune Westphal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rune Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rune Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2013 kl. 09:00
Hej Thomas 
Jeg har gået med en Scierra ANT 9,1' #6 det sidste år og jeg er glimerende tilfreds.
stangen er absolut alle pengene værd!
Det er klart at du vil få bedre en hurtigere stang med mere føling hvis du ofre flere penge på en af "limosine stængerne" Sage, Orvis, etc.
Men hvis pengepungen eller lysten til at bruge mange penge på en stang ikke er der, så vil jeg godt garantere at du får en særdeles brugbar fluestang, hvis du vælger en Scierra ANT

Redigeret af Rune - 03 Dec 2013 kl. 09:02
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2013 kl. 15:45
Hej Thomas,

Jeg har ANT-stangen i en #6, og den er stærkt vanedannende! :-) Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at det er den eneste stang, jeg gider fiske med i øjeblikket (og jeg har altså både zpey og vision stænger i min arsenal). ANT'en mestrer efter min mening de fleste slags vejrsituationer på kysten, og den kaster sublimt (og med føling, i hvert fald for mig) med de fleste skydehoveder - fra 14 gram på helt stille dage til 17-18 gram på dage med gang i den! Det synes jeg fortæller lidt om stangens kvaliteter! Og så vejer den jo nærmest ingenting. Hvis du gearer den op med Scierras TX1-hjul 5/6, så spiller sættet max!

Mht. de dyre stænger, har jeg hørt meget delte meninger om fx Orvis' Helios 2 (som jeg prøvede hos Go-fi og blev lidt forelsket i, så den er jeg i gang med at spare sammen til), men efter min mening handler det nok mere om at finde et sæt, hvor line og stang spiller sammen med den kastestil, man nu engang praktiserer, end at købe et bestemt mærke! :-)

De bedste fiskehilsner,

Kasper T.       
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2013 kl. 21:38
Nu skal det også siges at jeg er vant til noget stivere stænger hvor der ikke er meget shock absorber i
Bliver stænger for bløde, så føles de bare døde i mine hænder, men modsat, for stive, så er de ikke sjove at fiske med, men imponerende på en græsplæne.
Hilsen Kim.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2013 kl. 21:56
Jeg har fisket med en #8 og den er SUPER.
Så hvis du sammen ligner den f.eks. med en såkaldt Jensen er den meget bedre.
 
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2013 kl. 22:03
Citat: Kathoms

Hej Thomas,

Hvis du gearer den op med Scierras TX1-hjul 5/6, så spiller sættet max!

De bedste fiskehilsner,

Kasper T.       


Hjulet gør det ikke til en bedre stang
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2013 kl. 22:23
Kasper

Nu er der ikk langt fra scierra til zpey & vision
det er hip som hap!

Der står jo ikk SAGE ;)

Nej køb hellere en ONE!

Eller endnu bedre brug tiden på at høvle
Så mange stænger igennem som overhovedet
muligt!
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 01:25
Har stadig ikke helt besluttet mig endnu. Er lidt i tvivl om den bliver for "blød"
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 10:10
Nej, men hjulet kan da være med til at gøre totaloplevelsen federe. Hvis du kender TX1'eren, vil du vide, at hjulet ingenting vejer - og det gør stangen jo heller ikke - og dét giver mening, når lange kyststrækninger skal affiskes. Derudover handler det også om at finde et velafbalanceret sæt, og her spiller hjulet sgu en rolle (og nej, det handler selvfølgelig ikke om bestemte mærker). Men du har selvfølgelig ret i, at hjulet ikke i sig selv gør stangen bedre - det troede jeg ligesom gav sig selv...       

De bedste fluefiskerhilsner,

Kasper
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 10:13
Thomas: det er derfor, du skal prøve den, før du investerer. Selvom den er billigere end Sage, Orvis mv., skal du stadig have det mellemstore læder frem! :-)

Thomas: Jo, jo... ;-)
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 10:15
Steffan: Jo, jo... ;-)
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 20:26
Nu fik jeg viftet med den ANT stang og sikke en blomsterpind den 9,3 #7 er. Ingen tvivl om den er blød.. Meget blød... De 16-18g Der er sat som linevægt må være meget vejledende :-)

Den er helt og aldeles droppet ku dog godt tænke mig at prøve deres 9,5 #8
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 20:53
Citat: Rocco

Er på udkig efter en ny kyststang #7 er der nogen der har godt eller skidt at sige om deres 9,3 #7 ?

Har et 17,2 g skydehovede monteret på mit hjul så den ska passe til det.

Hej Thomas.


Du skulle virkelig lige overveje at købe Sage XP som Mikkel tilbyder dig.

Scierras stænger er glimrende stænger, men en XP bliver du tusind gange gladere for.

Efter min mening er TCR, XP og One de bedste stænger fra Sage nogensinde


Mvh

Jim.


Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 20:59
Citat: Rocco

Er på udkig efter en ny kyststang #7 er der nogen der har godt eller skidt at sige om deres 9,3 #7 ?

Har et 17,2 g skydehovede monteret på mit hjul så den ska passe til det.

Tag dit hjul med i en forretning og spørg om du må prøvekaste nogle stænger. Hvis det ikke spiller, så tager du videre til næste.

Når du så synes du har fundet drømmestangen der bare spiller på græs, så skid hul i mærke, model og klasse ;)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 22:02
Kan fortælle dig fra egen erfaring at din Line passer
Glimrende til en sage one #7 9'6" ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 22:03
Men okay en stang til 6k for at det skal passe til
Et hovede til en plov Hehe
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 23:03
Prøv at tage et kig på Vision stænger, men vær kritisk og check om bespændings skruen på hjulholderen kører glat og check øjerne.
Jeg har en stiv Vision Silver 9' #6 som har fået rust indenunder beviklingerne på øjerne.
Alternativt hvis du er mere over i fiskestangs følelsen, så kig på Loop Evotec. Den har det der X håndtag og jeg solgte min for længe siden, men det var en god stang som gav følelsen af fiskestang og ikke parkeringsplads impressoren.

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 06 Dec 2013 kl. 23:04
Hilsen Kim.
Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2013 kl. 08:49
Der er ingen der nævner Hardy Demon der er på tilbud til
1800 kr. Den har sat min T&T horizon i skammekrogen, og
udsat et køb af en Sage TCX. 

Hilsen Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres