Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flue arbejdsbord??

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flue arbejdsbord??
    Sendt: 05 Dec 2013 kl. 14:16
Jeg har set et par stykker herinde der har haft et flue arbejdsbord til salg. Hvor skaffer jeg mig sådan et bord? 

Sig endelig til hvis ikke i ved hvad jeg fabler om :D
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 14:24
Hej ja det var nogle lækre borde der var til salg. jeg leder selv lidt efter ham der lavede dem. håber han ser denne tråd
 
Mvh Henrik


Redigeret af master - 05 Dec 2013 kl. 14:27
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 14:27
Vidste ikke det ar en privat der lavede dem :)
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 14:39
Jeg tror det er en privat der laver dem. Jeg har set det et par gange på brugtmarked, hvor der stod det kunne af hentes på sjælland
Til top
E.M.L. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
E.M.L. Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.M.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 14:39
Hej
I ruller bare lidt længere ned på forsiden, til venstre står der om fluebinder bord og så opdager i at den flinke fyr i søger heder Jan Johansen.
Hilsen Erik
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 16:00
1000 tak Erik
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:01
Han er lige her :-)

Jeg har, som skrevet i tråden, haft et par stykker til salg den sidste tid.
Jeg har pt to borde stående, og et bord igang til en køber.

Jeg har ikke umiddelbart tanker om at lave flere borde og sætte disse til salg. Grunden hertil er at jeg bruger meget tid på at lave dem, og min tid og materialer har ikke retfærdiggjort hvad jeg blev tilbudt for bordene. Seneste bord på auktion blev "solgt" for 60,- men køber henvendte sig aldrig. Og for den pris gider jeg ikke engang køre i byggemarkedet og hente materialerne.
Hertil skal lægges 100,- i porto, samt indpakningen ved evt. forsendelse.

Jeg vil selvføgelig gerne være behjælpelig med et bord, hvis nogen er interesseret.

I mellemtiden kan I kigge på det bord jeg har under Læsestof, samt søge på google-billeder, søg efter Fly Tying Bench.
Her er der megen inspiration at hente til hobby-værkstedet. Og med få midler kommer man langt.

Det bord, som jeg har vist herinde i Læsestoffet, er lavet af et klapbord. Kun tilsat et bræt og et stykke bagbeklædning fra et klædeskab.

Træsort, øvrige materialer, udformning er op til den enkelte at tilpasse, så bordet passer personligt. Der er forskel på, om man er venstre- eller højrehåndet i forhold til placering af værktøj og diverse.

Og så må der gerne lægges lidt historie og personlighed i bordene. Jeg har lavet to borde, som var inspireret af skotske castle's. Det ene bliver brugt hos en køber, det andet gemmer jeg til mig selv da jeg har lagt meget sjæl og tanker i udformningen af især disse to borde.

Jeg tænker nu i at lave små værktøjsholdere af de materialer jeg har stående, som indkøbt i større stil tidligere.

Men, jeg skynder mig at sige tak for interessen, og jeg håber at fluebinde-borde bliver en større del af de danske fluebinderes verden.
Bordet letter meget arbejde. Især for-arbejdet, da alt står klar til brug hele tiden. Det er kun hår og fjer som skal findes frem.

/Jan.




Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:06
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:13
Hej Dennis
Hvis du har plads, kan jeg anbefale dig at købe et chartol. Jeg har
i mange år brugt og gør stadigvæk sådant et og har stor glæde ved at kunne gemme mine bindematerialer af vejen i de fire skuffer der er plus de små hylder. Håber du finder det du søger.

Mvh
Michael
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:20
Hej Jan
Er det bordet fra auktionen der ikke blev solgt

Mvh Henrik

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:25
Hej Henrik.

Ja, det var det bord. Og dette bord er ikke længere til salg.

Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:29
Jan,
 
Du skal bare sætte prisen op. Så stiger både styksalget og profitten Wink 
 
I øvrigt er det værd at tjekke globalflyfisher.com, hvis man selv vil bygge. Der er flere modeller og tanker om form og materialer.
 
 
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:29
Det var en skam jeg ikke så den auktio. Har du et bord til salg, eller er der udsolgt
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:38
Claus Bech, ja den har jeg også overvejet ;-)

Men grunden til de nedsatte priser, var at jeg ville af med bordene. Jeg har ikke plads til dem. Og desværre kan jeg godt li' at lave dem.

Nu snakkes der om chatol, kig på dba.dk, her er mange skønne udgaver, som jeg selv har søgt efter længe.

Da ikke alle ved hvad et chatol er, og heller ikke mange er bekendte med begrebet "sekretær" (kun i julefrokost-tiden ved de, hvad det er), så søg på dba efter især disse to ord. For, de dækker samme begreb.

IKEA havde for nogle år siden et skab, ALVE, som jeg netop har erhvervet på dba. Heri kan jeg have mit bord stående, og alle materialer i overskabet (når jeg får dette fyldt).

Så er jeg klar til at binde når jeg skal. Og hele lortet kan gemmes væk når jeg ikke gider kigge på det mere ;-)



Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:46
Henrik, der er ikke udsolgt. Jeg har dette bord stående.
Det skal kun koste 700,- incl. forsendelse.



Redigeret af Jan Johansen - 05 Dec 2013 kl. 17:48
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:46
Jeg har faktisk et af jans borde stående... og da jeg nnetop har fået mig en mere stationær arbejdsplads kunne mit bord godt være til salg...

Fang mig på fluebinderen@gmail.com
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:49
Mikkel, har du lavet nogle ændringer ved bordet?
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 18:15
Citat: Jan Johansen


Det er godt nok smart det bord. Grunden til jeg spurgte efter det var at jeg bor i en lille et værelses så et chatol er lige overkill nok Tongue
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 18:28
Dennis, når du bor småt, så tænk godt. Der er højt til loftet ;-)
På den fede måde.

Den mobile arbejdsplads kan stå ovenpå klædeskabet/køkkenskabet/under sengen. Men hvis du har (som nogle af os) viet dit liv til fiskeri og fluebinding, så kan et møbel som jeg netop har indkøbt, være en løsning. Selvom jeg bor alene i en 3-værelses lejlighed, så er det ikke altid jeg gider se på min hobby. Så er det skønt at kunne lukke døren.

Men, jeg har også prøvet at bo småt, og alligevel stadig have samme muligheder. De skal bare tilpasses. Og her kommer binde-bordet til sin ret.

Men småt, eller "trængt", så prøv at læs denne artikel fra GlobalFlyfisher, den fortæller meget godt om dilemmaet. Om det er fruen, eller boligen som indskrænker pladsen, så skal intet forhindre os i at udføre vores hobby.

Så kan de gifte/samboende altid spørge, hvor meget hendes sko fylder ;-)

http://globalflyfisher.com/tiebetter/tying_bench/
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 18:36
Ja, bordet ER smart.

Men, se også på hvad dit behov er.
Er det kun en saks og en pincet, er det naturligvis Overkill.
Men vil du have alt som du skal bruge på ét sted, er det en anden sag.

Det er alligevel ikke vejr til at tage ud at fiske de næste par dage.
Så, sæt dig ned og bind nogle fluer. Men brug ikke tankerne på, hvordan fjeren skal sidde, men hvor din saks og andet værktøj skal placeres. Læg mærke til din arbejdsgang under bindingen, så får du hurtigt et overblik over, hvor dine ting skal placeres.

Og udformning af arbejdsbord/værktøjsholder er igang.

Når du så har lavet din arbejdsplads, så læg et billede ind her, så vi andre kan blive inspireret.

Jeg har ikke lavet to ens borde endnu, for alle mine idéer må jeg placere forskellige steder.
Jeg har to borde igang til mig selv. De to er proto-udgaver til det endelige, som bliver lavet helt unikt. Unikt, i tanker, idéer, inspiration, historie, materiale og funktion.

Og alt bliver udført i bambus.

Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 18:48
Nej jan det var ikke nødvendigt
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 18:57
Ok, Mikkel, jeg var bare nysgerrig for at høre, hvordan mit hjerte-barn havde det.
Jeg aftager det gerne igen, hvis andre ikke byder ind. Jeg har et bord magen til, men lige netop dit bord har jeg lagt ret mange tanker i.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 19:16
Det finder vi ud af... det er et super fint bord med masser af funktioner det passer bare ikke til min nye arbejdsplads

Mik
Til top
Finn Toft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Evotec.

Tilmeldt:: 28 Aug 2007
Geografisk: Randbøldal
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evotec. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 12:16
Hej, har man plads, er det her nr. 1
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 15:34
Mit skal nok bygges om da jeg er venstre håndet :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum