Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Imprægnering af wadejakke?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Imprægnering af wadejakke?
    Sendt: 10 Dec 2013 kl. 11:10
Hej Forum
Opdagede i søndags at min wadejakke ikke kunne holde regnen ude ret lang tid, dvs den afskyede overhovedet regnen! Det er en wadejakke af ældre dato men jeg holder meget af den specielt pasform og lommer osv. Jeg har aldrig vasket den eller givet den imprægnering og tror heller ikke ham der har haft den før mig har! Virker det at give dem imprægnering og hvad skal jeg bruge også hvordan?
VH
Henrik
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 11:44
Prøv at tjekke tidligere tråde om emnet ......
/Søder
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 11:48
Enten vasker du først i Nikwax Tech Wash og dernæst Wash-in imprægnering (husk at rengøre sæbeskuffen for ALLE rester af sæbe samt skyllemiddel først), eller et lettere alternativ kan du bruge Grangers Two-In-One, som både vasker og imprægnerer i samme arbejdsgang.
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 12:16
og så i tørretumbleren bagefter. på ikke voldsom varme 40-50 grader. så bliver det skide godt. bedre end ny ;-)

gør jeg flere gange om året både med waders og jakke
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 14:07
Citat: hansenvr6

og så i tørretumbleren bagefter. på ikke voldsom varme 40-50 grader. så bliver det skide godt. bedre end ny ;-)

gør jeg flere gange om året både med waders og jakke


Hej

Blot af nysgerrighed - hvorfor tørretumble jakken bagefter?

Mvh

Nikolai
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 14:42
hej nikolaj, det gør jeg for at varme materialet op og impreneringen.
det virker meget længere tid hvis det bliver "varmet og arbejdet ind i waders og jakke"
nogle sidder i laaaannnggg tid med hårdtørre. men dit tøj bliver som nyt af en maskinvask og tumbling.
mit er vasket og tumblet 8-10 gange og det har ikke endnu vist tegn på overlast.
Til top
Steen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swojdk

Tilmeldt:: 03 Okt 2011
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swojdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 14:52
Hej.

Jeg vil blot komme med en advarsel vedr. Nivax produkter.

Hvis du har en vadejakke med indvendig gummimembran, så brug for guds skyld ikke Nivax. Har selv meget dårlig erfaring hermed, min gamle Geoff Andersson ws vadejakke vaskede jeg med Nivax, og her gik membranen fuldstændig i opløsning, og stod ikke til at redde.

Forklaringen er den (fik den direkte fra Geoff Andersson), at indholdet i Nivax produkter primært er terpentin, og på lang sigt æder det membranen.

Det skal selvfølgelig nævnes at Geoff Andersson ydede en super service, og jeg fik en ny jakke 😃

Min anbefaling skal være, at man skal gå ind på producentens hjemmeside, og se deres anbefalinger på pleje og vedligeholdelse af netop deres produkter, så burde man derved være sikrede mod fejlbehandling, det er sku surt at på en god fiskeplads og blive gennemblødt bare fordi det regner 😡
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 14:59
simms, er lidt tvetydige. nogen steder står der man godt må tumble andre steder står der man ikke må. men jeg har som sagt aldrig haft problemer
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 15:12
Og for guds skyld, husk at du kun må koge den i lunkent vand.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 15:42
Ups sådan har jeg lige vasket min ws3!


Citat: swojdk

Hej.

Jeg vil blot komme med en advarsel vedr. Nivax produkter.

Hvis du har en vadejakke med indvendig gummimembran, så brug for guds skyld ikke Nivax. Har selv meget dårlig erfaring hermed, min gamle Geoff Andersson ws vadejakke vaskede jeg med Nivax, og her gik membranen fuldstændig i opløsning, og stod ikke til at redde.

Forklaringen er den (fik den direkte fra Geoff Andersson), at indholdet i Nivax produkter primært er terpentin, og på lang sigt æder det membranen.

Det skal selvfølgelig nævnes at Geoff Andersson ydede en super service, og jeg fik en ny jakke 😃

Min anbefaling skal være, at man skal gå ind på producentens hjemmeside, og se deres anbefalinger på pleje og vedligeholdelse af netop deres produkter, så burde man derved være sikrede mod fejlbehandling, det er sku surt at på en god fiskeplads og blive gennemblødt bare fordi det regner 😡
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 16:34
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 19:12
Hej Forum
Tak for de gode råd, tror det bliver nikvax kan
man ikke bare bruge produktet i de såkaldte
vaskebolde/kugler
VH
Henrik

Redigeret af HSJ - 10 Dec 2013 kl. 19:50
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 19:25
Lige et spørgsmål kan man behandle to
Stk jakker på en gang??
VH
Henrik
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 19:31
Steen> Kunne du evt uddybe det med Nikwax og terpentin? (Går ud fra du mener Nikwax).

Produkterne er vandbaserede, så hvordan kan det være primært terpentin?

Er det mig der husker forkert, eller anbefalede Geoff Anderson ikke selv at man brugte Nikwax? På deres hjemmeside.
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carstenseebergnielse

Tilmeldt:: 23 Apr 2013
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carstenseebergnielse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 20:08
Følger med stor interesse terpentinsnakken. Jeg har lige fået Nikwax hjem til mine 2 WS3 jakker. 
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 20:54
Gore (opfinderen af Goretex og derefter utallige mindre eller mindre heldige efterligninger af en vandtæt men samtidig åndbar membran) anbefaler nikwax.
Husk at membranen sidder inde under yderstoffet og man derfor skiller to ting:
1. Yderstoffets evne til at få vandet til at prelle af. Dette har intet at gøre med vandtætheden at gøre, da den vandtætte membran sidder indenunder! Grunden til det er vigtigt er, at åndbarheden (og ikke vandtætheden) nedsættes betydeligt, hvis din indefrakommende kondens skal trænge igennem en våd jakke.
2. Vask - og dermed vedligehold af membranen. Dette sker ved at vaske sved (og dermed syleskarpe saltkrystaller) væk.
Ergo!!!!!
Du vasker for membranens skyld og du imprægnerer for yderstoffets skyld.
Ovenstående gælder KUN ved membraner og ikke diverse coatings, som sprayes direkte på yderstoffet og slides af løbende.
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 20:54
Ja, jeg har endnu ikke prøvet min i regnvejr efter vasken, men kan kun sige at jakken blev som ny igen - dejlig blød!

Til top
Steen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swojdk

Tilmeldt:: 03 Okt 2011
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swojdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 21:42
Hej Michael, du har helt ret, jeg mener NIKWAX.

Når jeg læser på NIKWAX's hjemmeside, skriver de vandbaserede behandlinger, der tilføjer DWR til udendørs beklædning. Vandbaserede behandlinger tolker jeg som det at man hånd- eller maskinvasker sin beklædning sammen med produktet. DWR betyder at de aktive stoffer i produktet aktiveres ved alm. lufttørring og ikke som andre produkter ved efterfølgende varmebehandlinger. Jeg har ikke selv kunne finde produktblade over det egentlige indhold i NIKWAX's produkter, ej heller på der de to flakser jeg selv har. Jeg citerede blot hvad jeg fik oplyst hos Geoff Andersson, der selv havde fået lavet en analyse på indholdet i NIKWAX's produkt, og her var man kommet frem til, at en hovedbestanddel var terpentinbasseret. Om Geoff Anderson tidligere har anbefalet NIKWAX ved jeg ikke, men ser man på deres hjemmeside i dag, så gør i det ikke.

Jeg vil lige nævne, at jeg bruger flere af NIKWAX's produkter på andet af min beklædning, og dette med fuld tilfredshed.

Til top
Steen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swojdk

Tilmeldt:: 03 Okt 2011
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swojdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 22:03
Citat: swojdk

Hej Michael, du har helt ret, jeg mener NIKWAX.

Når jeg læser på NIKWAX's hjemmeside, skriver de vandbaserede behandlinger, der tilføjer DWR til udendørs beklædning. Vandbaserede behandlinger tolker jeg som det at man hånd- eller maskinvasker sin beklædning sammen med produktet. DWR betyder at de aktive stoffer i produktet aktiveres ved alm. lufttørring og ikke som andre produkter ved efterfølgende varmebehandlinger. Jeg har ikke selv kunne finde produktblade over det egentlige indhold i NIKWAX's produkter, ej heller på der de to flakser jeg selv har. Jeg citerede blot hvad jeg fik oplyst hos Geoff Andersson, der selv havde fået lavet en analyse på indholdet i NIKWAX's produkt, og her var man kommet frem til, at en hovedbestanddel var terpentinbasseret. Om Geoff Anderson tidligere har anbefalet NIKWAX ved jeg ikke, men ser man på deres hjemmeside i dag, så gør i det ikke.

Jeg vil lige nævne, at jeg bruger flere af NIKWAX's produkter på andet af min beklædning, og dette med fuld tilfredshed.


Så fandt jeg et safety data sheet for NIKWAX TECH WASH her anbefaler de beskyttelse i form af gummihandsker og øjenbeskyttelse, og produktet kan være lokalirriterende ved kontakt med huden, så helt vandbaseret kan det ikke være 😉 se databladet på dette link: http://www.nikwax.com/cmsdata/Downloads/sds/18_Tech_Wash_SDS.pdf
Kan stadig ikke finde en egentlig varedeklaration, hvilket egentlig undre mig, da man ifølge dansk lovgivning skal oplyse om produktets indhold, men det er en helt anden sag.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 23:00
Vandbaseret betyder at hovedbestanddelen er vand, eller at det er i vand at de andre midler er blandet med.

Jeg har heller ikke kunnet finde en indholdsfortegnelse.

Er det specifikt et af produkterne eller alle sammen som GA siger er terpentin?

Kunne du evt copy/paste deres svar her?
Til top
Steen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swojdk

Tilmeldt:: 03 Okt 2011
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swojdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 07:15
Hej Michael. 

Det med det vandbaserede, er jo nok en tolkning, om det betyder det ene eller andet.

Det produkt jeg anvendte på min WS jakke var TECH WASH, hvad angår deres andre produkter, kan jeg ikke udtale mig om, og jvad angår GA, så er det ikke noget jeg har på skrift, var en oplysning jeg fik da jeg var på besøg hos dem, så kan desværre ikke dokumentere det yderligere.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 09:37
Har brugt nikwax på mine GA beklædninger i op mod 10 år og har ikke oplevet nogen problemer, vasker 8-10 gange årligt, bukser, jakker.

Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 09:58

Steen jeg synes det er virkelig interessant Info og jeg vil da sende en mail til både Nikwax og Geoff Anderson.

I henhold til vandbaseret eller ej, der mener jeg ikke det er åbent som et fortolknings spørgsmål. Vandbaseret kan kun betyde en ting Wink
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 16:37
Har kontaktet GA.

Der er ingen tvivl om at man IKKE må bruge nogle former for wash in produkter. Det kan  ødelægge membranen og man får absolut intet ud af det. Vask jakken som der står på jakken og deres hjemmeside, og hvis man ønsker at den afskyr vandet bedre kan man give den noget imprenering spray en sjælden gang imellem.

Sådan er udmeldingen fra GA.
  
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 16:39
ps, jeg ved flere forhandlere siger noget andet, men dem skal man altså ikke lytte på!
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 22:22
Sakset fra Gore-Tex, der åbenbart ikke kan blive enige med sig selv om hvorvidt de anbefaler wash-in produkter eler ej. Nedenstående er fra deres plejeanvisninger for henholdsvis ydertøj og waders.

Jeg prøver at skrive til dem og vender tilbage med deres svar.

WATER REPELLENT TREATMENT

When the factory applied treatment can no longer be reactivated, apply a new water-repellent treatment available as a pump-spray or wash-in product to the garment's outer fabric.


WATER REPELLENT TREATMENT
Gore recommends applying a topical water repellency restorative (DWR treatment) for outdoor fabrics, available at your local outdoor retailer. 
We do not recommend wash-in treatments as they can affect the product's breathability.


Redigeret af preps - 13 Jan 2014 kl. 22:50
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 13:37
Jeg fik forresten også skrevet til GA og fik dette svar:

Mail til GA:
Jeg har et spørgsmål vedrørende brug af Nikwax på GA produkter.

Hvis de har membran som Ws eller Dozer jakke, så fraråder i at man bruger wash in imprægnering, er det korrekt?


"Det er helt korrekt at vi fraråder wash in produkter herunder nævnte brand på de nævnte Geoff Anderson produkter. Spray i stedet efter vask, dog kun hvis det er nødvendigt. Ellers er det penge ud af lommen og mønterne kunne i stedet bruges på noget andet lækkert fx Geoff… ;o)

Det er primært producenterne, der burde have den nødvendige og korrekte viden om, hvordan man skal behandle deres produkter, hvorfor man som forbruger altid skal søge deres viden - på nettet."
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 18:35
Jeg fik dette svar fra Gore-Tex i dag:

The wash-in products are suitable for Gore-Tex garments; however, the wash-in products will also treat the inside of the garment, and that isn't entirely necessary. Therefore, we suggest DWR in a spray form, but that does not mean the wash-in treatment is not sufficient. As long as the DWR product is suitable with Gore-Tex products, you will be safe. I hope this helps!

Jeg syntes det er svært at blive klog på ...

Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 21:02
Alt i alt må man jo konkludere at en ægte goretex membran kan holde til wash in, i modsætning til de membrantyper som ga anvender (gælder sikkert også andre mærker). meget tyder dog på at man ikke vinder noget ved at bruge det. derimod kan spay'en gøre at selve yderstoffet vil have sværer ved optage vandet. 
Til top
Kristian Boserup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boserup

Tilmeldt:: 10 Maj 2011
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boserup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 21:53
Der er gode tilbud på NikWax på sportsdirect.com

Har lige bestilt 2L

http://www.sportsdirect.com/nikwax?dsearch=cat

Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2014 kl. 08:10
Citat: hat

Alt i alt må man jo konkludere at en ægte goretex membran kan holde til wash in, i modsætning til de membrantyper som ga anvender (gælder sikkert også andre mærker). meget tyder dog på at man ikke vinder noget ved at bruge det. derimod kan spay'en gøre at selve yderstoffet vil have sværer ved optage vandet. 

Ja det er også min konklusion.
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2014 kl. 10:02
Citat: scott

Og for guds skyld, husk at du kun må koge den i lunkent vand.

Mvh
Jim.
God forums humor Jim..., koge den i lunkent vand

Er godt klar over hvad du mener lidt sjov er der jo altid plads til


Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Kristian Boserup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boserup

Tilmeldt:: 10 Maj 2011
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boserup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2014 kl. 16:13
UPS! Fik en mail fra UK at de ikke må sende væsker som NikWax. Så køb ikke fra Sportsdirect.com

:-(
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2014 kl. 17:59
Brug Grangers XT Proof på en fugtig jakke eller waders og tør jakken med føntørrer eller ved svag varme i tørretumble, så er der fuld imprægnering.
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2014 kl. 09:23
Bliv hjemme når det regner, og vad ikke længere end til livet
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2014 kl. 11:10
Glem alt om at få en vandtæt jakke igen. Membranen er knækket eller tapen er faldet af. Du kan få bedre åndbarhed og smudsafvisning, men ikke en tæt jakke. Efter min mening er det spild af penge. Er holdt op med at vaske. Min jakke bliver kun skyllet, når det regner
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres