Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rønnest kajak

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Neider Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TN

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rønnest kajak
    Sendt: 23 Dec 2013 kl. 21:56
Hvis nogen mangler lidt inspiration til at komme i gang med kajakken kan i følge med her Kajakfiskerfyn.blogspot.dk
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2013 kl. 10:02
overvejer os kraftigt en kajak,eller pontonbåd men vil godt ha med finner og pedaler, f.eks dem Hobie laver, laver rønnest nogen med pedaler?
Til top
Tommy Neider Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TN

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2013 kl. 10:59
Hej

Nej Rønnest laver ikke nogen med pedaler det er kun Hobbie det er også smart men det koster
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2013 kl. 14:38
Husk at tjekke prisen på en rønnest og en hobie, der er over 10.000 kr til forskel.
Evt. Kunne du købe motor til kajakken, men så kommer du også ned omkring en dif. på 6000 kr.
De 6000 kr kunne man jo så bruge på en tørfrugt.

Nu vil jeg så lige indskyde... At Tommy ikke har valgt den billige løsning til sin kajak

Redigeret af Hoffen - 25 Dec 2013 kl. 14:39
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Tommy Neider Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TN

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2013 kl. 17:07
Nej der har du nok ret Thomas, men man bliver afhængig af sådan en fætter
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 00:51
synes altså at Hobie er NO.1
har haft 2 stk sit on top fiske kajakker, og manglede frie hænder når jeg fiskede med flue.. i den sø jeg fisker efter gedder, er motor også forbudt.. jo der er forskel på prisen. men prøv at tænk godt igennem hvad i vil bruge kajakken til, inden i køber! dette var bare et indput, fra én som har fisket en del fra kajak, i sø og på kysten..
knæk og bræk derude.
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 04:02
Thomas de muligheder en hobie med pedaler gir, er os de ekstra penge værd
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 04:14
Citat: TLL

synes altså at Hobie er NO.1
har haft 2 stk sit on top fiske kajakker, og manglede frie hænder når jeg fiskede med flue.. i den sø jeg fisker efter gedder, er motor også forbudt.. jo der er forskel på prisen. men prøv at tænk godt igennem hvad i vil bruge kajakken til, inden i køber! dette var bare et indput, fra én som har fisket en del fra kajak, i sø og på kysten..
knæk og bræk derude.

Hej
Jeg fisker også flue fra min freedom hawk og savner ikke frie hænder. For 2000kr kan jeg montere en Rhino el motor, men har ikke haft det behov. Det er vel også sjældent, at man ikke må bruge el motor i en sø.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 07:54
Har en Mariner 12,5 fra Native Watercraft (propel og ikke finner).
Før den har jeg haft både havkajak og sit on top, og jeg går aldrig tilbage igen ;)
Er så lækkert med hænderne fri - uanset om det er til smøgpauser, madpakken, kamera eller fiskeri.
Men ja igen, er jo ikke billigt grej med både kajak, tilrigning, tørdragt osv osv.
Til gengæld holder kajakkerne prisen.
Da jeg købte en Red Fish, gav jeg knap 9000kr. for den. Prøvede at sælge den, men ikke engang 3500 fik folk til at reagere, så hun pjasker konen rundt i den.
 
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 10:24
Citat: Peter3480



Thomas de muligheder en hobie med pedaler gir, er os de ekstra penge værd

kan jeg kun være enig i Peter.!!
Grunden til mit indlæg var at, det virker som om at Rønnest er det eneste dur.. Og hvis folk ikke ved bedre, så tror de det samme, og ser Rønnest som det eneste valg, og som en som har prøvet at lave en dyr investering, og bagefter set, at det skulle have været noget andet..
Så følte jeg at mit indlæg var på sin plads.. :)
har man fisket fra flydering, så ved man også lidt om hvordan vind retningen har på sit fiskeri, og her kan man jo som bekendt, bruge sine ben til at flytte sig rundt så det hele kommer til at passe, og det er altså ret svært med en alm. kajak at gøre..
Måske jeg også lige skal sige, at jeg på ingen måder var utilfreds med mine kajakker. har haft mange ture... fede ture i dem :)
Men når det så er sagt, så er det et spørgsmål om at sætte sig godt og grundigt ind i HVAD man vil bruge den til.. og fisker man med flue. og vil man gerne selv bestemme hvor, så er en hvor du skal korrigerer med hænderne, pga vind og strøm retning bare ikke optimal!! Det ved jeg nu... og derfor mit indlæg ..
Ja Tommy's oprigning koster også kassen, det kan jeg godt se Thomas.. :)
og den er også rigtig fed. kan jeg kun give dig ret i :)
knæk og bræk derude ..
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 10:57
Citat: TLL

Citat: Peter3480



Thomas de muligheder en hobie med pedaler gir, er os de ekstra penge værd

kan jeg kun være enig i Peter.!!
Grunden til mit indlæg var at, det virker som om at Rønnest er det eneste dur.. Og hvis folk ikke ved bedre, så tror de det samme, og ser Rønnest som det eneste valg, og som en som har prøvet at lave en dyr investering, og bagefter set, at det skulle have været noget andet..
Så følte jeg at mit indlæg var på sin plads.. :)
har man fisket fra flydering, så ved man også lidt om hvordan vind retningen har på sit fiskeri, og her kan man jo som bekendt, bruge sine ben til at flytte sig rundt så det hele kommer til at passe, og det er altså ret svært med en alm. kajak at gøre..
Måske jeg også lige skal sige, at jeg på ingen måder var utilfreds med mine kajakker. har haft mange ture... fede ture i dem :)
Men når det så er sagt, så er det et spørgsmål om at sætte sig godt og grundigt ind i HVAD man vil bruge den til.. og fisker man med flue. og vil man gerne selv bestemme hvor, så er en hvor du skal korrigerer med hænderne, pga vind og strøm retning bare ikke optimal!! Det ved jeg nu... og derfor mit indlæg ..
Ja Tommy's oprigning koster også kassen, det kan jeg godt se Thomas.. :)
og den er også rigtig fed. kan jeg kun give dig ret i :)
knæk og bræk derude ..

Jeg kan kaste med begge hænder, måske er det derfor jeg ikke har problemer? Jeg kan også stå op, eller flytte siddeplads og vende modsat. Jeg tænker om, den tilbagelænet cykelstilling harmonere, med den optimale rygstilling til fluekast?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 13:23
Jeg siger bestemt ikke at en rønnest er det eneste der dur, for det ville jo ikke helt passe.
Men man skal selvfølgelig gøre op med sig selv, hvad det er man søger.

Jeg har selv en Rønnest, og den er jeg glad for ! Jeg havde skam kigget på hobie også, men jeg sejler ikke voldsomt meget når jeg fisker. Jeg er typen der sejler ud til revet for at affiske det, trolling er ikke det jeg dyrker mest. Får jeg lyst til dette, ja så kommer min motor i brug.
Jeg er også glad for at stå og fluefiske fra min kajak, det ville være lidt svært i en hobie. Jeg ved du kan stå op i de store modeller, men der har du også pedalerne til at tage i mod fluelinen.

Er man typen der hygger sig ved at trække et blink eller andet efter kajakken, så ville jeg nok vælge en hobie. Det er bare surt at bruge så mange penge på sådan en fætter, hvis man ikke har tænkt over sine egne behov først.

Jeg kunne skam også godt tænke mig en Hobie pro angler, men den både vejer meget og er røv dyr ! Og med de 15-20 gange jeg på nuværende tidspunkt bruger min kajak om året, kan jeg ikke retfærdiggøre over for mig selv... At jeg lige skal smide 26.000 kr efter den.

Kort sagt,... Jeg bruger min Rønnest til at komme fra A-B, for derefter at kastefiske derfra.
Så denne kajak er fin til mig. Der findes mange andre sit on top kajakker på markedet, men der har jeg ikke de samme muligheder til kajakken.

Mvh Thomas

Redigeret af Hoffen - 26 Dec 2013 kl. 13:23
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Tommy Neider Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TN

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 16:48
Jeg mener bestemt ikke Rønnenst er det eneste der dur . Er faktisk ret imponeret af ho bbie men jeg har også begge hænder fri med min elmotor
Til top
Henrik ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
henrik ottesen

Tilmeldt:: 20 Jan 2009
Geografisk: nykøbing f
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik ottesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 18:37
Jeg har en Rønnest og er glad for den... Har dog en el motor i overskud klargjordt til kajak!!! Til den meget fornuftige pris af 1000kr +Porto. Ring/skriv på 40431527. Billede kan sendes.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 18:52
Citat: sage


Citat: TLL

Citat: Peter3480



Thomas de muligheder en hobie med pedaler gir, er os de ekstra penge værd

kan jeg kun være enig i Peter.!!
Grunden til mit indlæg var at, det virker som om at Rønnest er det eneste dur.. Og hvis folk ikke ved bedre, så tror de det samme, og ser Rønnest som det eneste valg, og som en som har prøvet at lave en dyr investering, og bagefter set, at det skulle have været noget andet..
Så følte jeg at mit indlæg var på sin plads.. :)
har man fisket fra flydering, så ved man også lidt om hvordan vind retningen har på sit fiskeri, og her kan man jo som bekendt, bruge sine ben til at flytte sig rundt så det hele kommer til at passe, og det er altså ret svært med en alm. kajak at gøre..
Måske jeg også lige skal sige, at jeg på ingen måder var utilfreds med mine kajakker. har haft mange ture... fede ture i dem :)
Men når det så er sagt, så er det et spørgsmål om at sætte sig godt og grundigt ind i HVAD man vil bruge den til.. og fisker man med flue. og vil man gerne selv bestemme hvor, så er en hvor du skal korrigerer med hænderne, pga vind og strøm retning bare ikke optimal!! Det ved jeg nu... og derfor mit indlæg ..
Ja Tommy's oprigning koster også kassen, det kan jeg godt se Thomas.. :)
og den er også rigtig fed. kan jeg kun give dig ret i :)
knæk og bræk derude ..

Jeg kan kaste med begge hænder, måske er det derfor jeg ikke har problemer? Jeg kan også stå op, eller flytte siddeplads og vende modsat. Jeg tænker om, den tilbagelænet cykelstilling harmonere, med den optimale rygstilling til fluekast?


Sædet i en Hobie pro 12 han stilles i ryg vinkel & sidde højden kan også stilles, så det er ikke noget problem, og det at du kan fiske med begge hænder ville jo ikke hjælpe i en sø hvor du bliver blæst ind i sivene.. jo en kort tid.. :) du kan ikke sejle stille og roligt og fiske ind imod sivene. det er det jeg hentyder til. Det samme gør sig jo også gældene på kysten, hvis du vil fiske langs kysten.
men igen , folk skal huske at se på hvilken situationer du kan komme ud for, og hvad de fisker mest. tror ikke pedalerne kommer i vejen for flue linen, ellers kunne man jo bare bruge line kurv.. det findes også pontoner til at stabiliser en hobie kajak, så man kan stå op og fiske,hvis man ikke køber en Pro 12 eller 14
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 18:54
https://www.youtube.com/user/BomBomVideo
Dennis her , som nogen sikkert kender, har mange godt tips til fiskeriet fra en kajak..


Redigeret af TLL - 26 Dec 2013 kl. 18:57
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 19:33
Citat: TLL

Citat: sage


Citat: TLL

Citat: Peter3480



Thomas de muligheder en hobie med pedaler gir, er os de ekstra penge værd

kan jeg kun være enig i Peter.!!
Grunden til mit indlæg var at, det virker som om at Rønnest er det eneste dur.. Og hvis folk ikke ved bedre, så tror de det samme, og ser Rønnest som det eneste valg, og som en som har prøvet at lave en dyr investering, og bagefter set, at det skulle have været noget andet..
Så følte jeg at mit indlæg var på sin plads.. :)
har man fisket fra flydering, så ved man også lidt om hvordan vind retningen har på sit fiskeri, og her kan man jo som bekendt, bruge sine ben til at flytte sig rundt så det hele kommer til at passe, og det er altså ret svært med en alm. kajak at gøre..
Måske jeg også lige skal sige, at jeg på ingen måder var utilfreds med mine kajakker. har haft mange ture... fede ture i dem :)
Men når det så er sagt, så er det et spørgsmål om at sætte sig godt og grundigt ind i HVAD man vil bruge den til.. og fisker man med flue. og vil man gerne selv bestemme hvor, så er en hvor du skal korrigerer med hænderne, pga vind og strøm retning bare ikke optimal!! Det ved jeg nu... og derfor mit indlæg ..
Ja Tommy's oprigning koster også kassen, det kan jeg godt se Thomas.. :)
og den er også rigtig fed. kan jeg kun give dig ret i :)
knæk og bræk derude ..

Jeg kan kaste med begge hænder, måske er det derfor jeg ikke har problemer? Jeg kan også stå op, eller flytte siddeplads og vende modsat. Jeg tænker om, den tilbagelænet cykelstilling harmonere, med den optimale rygstilling til fluekast?


Sædet i en Hobie pro 12 han stilles i ryg vinkel & sidde højden kan også stilles, så det er ikke noget problem, og det at du kan fiske med begge hænder ville jo ikke hjælpe i en sø hvor du bliver blæst ind i sivene.. jo en kort tid.. :) du kan ikke sejle stille og roligt og fiske ind imod sivene. det er det jeg hentyder til. Det samme gør sig jo også gældene på kysten, hvis du vil fiske langs kysten.
men igen , folk skal huske at se på hvilken situationer du kan komme ud for, og hvad de fisker mest. tror ikke pedalerne kommer i vejen for flue linen, ellers kunne man jo bare bruge line kurv.. det findes også pontoner til at stabiliser en hobie kajak, så man kan stå op og fiske,hvis man ikke køber en Pro 12 eller 14

Den med rygstillingen. Jeg er med på, at rygstillingen kan ændres. Hvis jeg skal kaste med flue skal ryglænet næsten være i lodret. Giver det så ikke en lidt træls stilling i forhold til pedalbetjeningen? 
Den med at drive, klares nemt med et anker. 😉
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 19:38
http://www.youtube.com/watch?v=0o5L87SqT0Y&feature=player_embedded
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 19:42
http://www.youtube.com/watch?v=vHlnQbJ8cmU&feature=player_embedded
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 19:43
jesper fortæl mig lige hvordan du driver langs kysten.. med et anker??
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 20:02
Citat: TLL

jesper fortæl mig lige hvordan du driver langs kysten.. med et anker??
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 20:06
Citat: DNA7

Citat: TLL

jesper fortæl mig lige hvordan du driver langs kysten.. med et anker??





Lars?? måske du skal læse hele tråden :) kan du måske bruge et driv anker hvis du bliver blæst ind mod siv i en sø, hvis du vil fiske LANGT SIVENE?? ;) nej vel. ja jeg kunne ikke med den jeg havde på min kajak. men jo kunne bremse farten og styrer kajakken lidt. :)
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 21:54
Citat: TLL

jesper fortæl mig lige hvordan du driver langs kysten.. med et anker??
 

Driver? Hvem siger at jeg nødvendigvis driver? Når det så er sagt, så findes der drivankre og f.eks lidt lettere ankertyper, som ikke griber fat i alt muligt
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 22:37
Har du en kajak du fisker fra Jesper??
vi taler om fordelene/ulemper imellem en kajak med alm pagaj eller finner/propel..
og vi kan godt blive enig om at, smide et anker ud over siden, det kan man fra begge to modeller ikke?? Du skrev...


Den med rygstillingen. Jeg er med på, at rygstillingen kan ændres. Hvis jeg skal kaste med flue skal ryglænet næsten være i lodret. Giver det så ikke en lidt træls stilling i forhold til pedalbetjeningen?

Den med at drive, klares nemt med et anker. 😉
   

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
og så spørger jeg lige igen.. hvordan vil du drive på langs en siv bremme, når du bliver blæst ind imod den.. med et anker ude..? det kan man ikke vel??
nej derfor må det da være en fordel, at kunne bruge sine ben til fremdrift. Imens man bruger sine hænder til at fiske?
at smide et anker ud, er jo totalt lige gyldigt i denne debat. :) ja man kan bremse farten, med et lille anker, men ikke ændre på du ender det hvor vinden blæser dig hen.. kan man også gøre på en tømmerflåde, eller et stort badekar for den sags skyld .. :)
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 23:10
min skal bruges til det hele både sø og kyst, nok mest kyst med et par blink efter :) med pedaler vil jeg ku ha hænder fri til ordne stænger osv, spise min madpakke ryge eller hvad jeg lyster,  hvis man skal futte rundt i sådan en i en hel dag på nordkysten eller fjorden tror jeg med det jeg har undersøgt at jeg ville foretrække en med pedaler til hver en tid tjaa en el motor ku os gøre det, men så skal der tungt batteri med osv, den har os sine begrænsninger i rækkevide det har mine ben og arme ikke :)
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 23:11
men helt sikkert en rønnest er en fed kajak til det meste er jeg overbevist om,
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 23:58

kan ikke rigtig se fordelen i en elmotor ,man udelukker jo det bedste sted at fiske (inden for 100 metersgrænsen) det er jo der de fleste vilde ørreder står. det var noget andet da der blev sat mange ørreder ud alle steder der ku de også fanges længere ude men det er næsten slut nu.  og med en elmotor skal man jo ha snøren helt op af vandet inden man begynder at sejle inde ved land.

En anden ting jeg undre mig over er at der blir brugt pontoner på sådan en bred kajak ?
 
Hvis man er lidt tålmodig behøver man heller ikke gi fuld pris for en hobie har selv købt en brugt hobie revolution med vogn til omkring 10k det er bare at kigge i dba eller gul og gratis engang imellem . Har også selv haft en Hobie pa 14 som jeg iøvrigt syntes var alt for stor og tung til mig, ku ihvertfald ikke flytte rundt på den selv uden at få ondt i ryggen. den var tilsalg for 15k i rigtig lang tid og der var kun en der gad komme og kigge på den ,så mere er de åbenbart ikke vær når de er brugt. har godt set der er mange der forlanger nypris for en brugt men de fleste får dem heller ikke solgt til den pris.   blev forresten tilbudt 2 hobie outback til omkring 10k da jeg havde købe anonce i dba. syntes bare at modellen er for kort til mit brug.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 00:02
kan ikke rigtig se fordelen i en elmotor ,man udelukker jo det bedste sted at fiske (inden for 100 metersgrænsen) det er jo der de fleste vilde ørreder står.
Nemlig Morten det kan jo så også være et problem, men jeg tror ikke der er så mange som tænker over det.. :)

Redigeret af TLL - 27 Dec 2013 kl. 00:02
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 00:05
Og jeg tror bare at pontonerne, er en extra sikkerhed, som jeg også helt sikket kunne finde på at købe. det er bare fedt, når man er på den sikre side, og ikke behøver at skulle tænke på balancen, og at ryge i vandet.
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 00:08
Og forresten på en Hobie kajak har man altså kun den ene hånd fri ,den anden skal bruges til at styre med ,det kommer man ikke udenom syntes også den mangler et bakgear.  ligesom native watercraft kajakken. men når det så er sagt så synes jeg det er  fedt med pedaler ,min hobie revo kan sejle 10 km/t med almindelige finner på. :-)
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 00:11
ja men du sidder jo ikke med hånden nede på håndtaget til at styre med hele tiden Morten.. :)
og jeg kunne sejle ca. 8,5 km/t i min Wilderness tarpon 140... men ikke i en time :) he he det var squ hårdt at lave sådan en spurt.. ;)
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 00:21
jo det gør man faktisk ,man kan da godt bruge venstre hånd kortvarigt til noget andet men så er det også sket man blir nødt til at styre har prøvet med en stang i hver hånd og det går ikke. De 8.5km/t var det dengang vi sejlede fra den lille ø ved skærbækværftet og hjemover igen :-) 
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 10:01
Citat: Høtyven

kan ikke rigtig se fordelen i en elmotor ,man udelukker jo det bedste sted at fiske (inden for 100 metersgrænsen) det er jo der de fleste vilde ørreder står.


Du kan da bruge motoren under transportsejlads, - det er jo kun hvis du dørger med motoren, inden for de hundrede meter, du laver noget ulovligt! 
Mvh
Henning
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 14:16
har vi fisket sammen Morten?? kan ikke lige huske dig nemlig. :)og da jeg var til demo med Hobie i Korsør, der synes jeg da ikke man skulle sidder med en hånd på håndtaget til at styre med hele tiden??
kan man mon spænde et eller andet sted, så det går lidt strammer? synes heller ikke Dennis bom bom sidder med hånden dernede hele tiden??
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 14:29

jo en enkelt gang Tommy ,sejlede i min rainbow oasis og du havde lånt din ekstra sot til en som var ude første gang.

Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 14:47
synes godt jeg kan huske det lidt nu :) ikke rart at blive gammel he he ;) jo det var rigtig.. så har vi fisket sammen engang, men vi fangede ikke noget .. jeg har solgt dem begge to, for jeg ville have en Hobie. men så kom der flere ting i vejen.. bla hus salg med underskud til følge. så det er udsat til senere i livet.. :) men skal i hvert fald have en Hobie det er sikkert :).. hvad med dig?? har du din endnu?
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 17:08
ja har 2 rainbow oasis og en hobie revo og skal ikke ha flere :-) jo kunne godt tænke mig en hobie adventure, men så er der en af de andre der skal væk
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 18:13
Citat: TLL

Har du en kajak du fisker fra Jesper??
vi taler om fordelene/ulemper imellem en kajak med alm pagaj eller finner/propel..
og vi kan godt blive enig om at, smide et anker ud over siden, det kan man fra begge to modeller ikke?? Du skrev...


Den med rygstillingen. Jeg er med på, at rygstillingen kan ændres. Hvis jeg skal kaste med flue skal ryglænet næsten være i lodret. Giver det så ikke en lidt træls stilling i forhold til pedalbetjeningen?

Den med at drive, klares nemt med et anker. 😉
   

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
og så spørger jeg lige igen.. hvordan vil du drive på langs en siv bremme, når du bliver blæst ind imod den.. med et anker ude..? det kan man ikke vel??
nej derfor må det da være en fordel, at kunne bruge sine ben til fremdrift. Imens man bruger sine hænder til at fiske?
at smide et anker ud, er jo totalt lige gyldigt i denne debat. :) ja man kan bremse farten, med et lille anker, men ikke ændre på du ender det hvor vinden blæser dig hen.. kan man også gøre på en tømmerflåde, eller et stort badekar for den sags skyld .. :)

Hvis du nu lige selv læser hele tråden fra starten. 1. Det er sku ikke mig, som siger at man skal drive for at fiske og derfor har brug for pedaler, det er dig. 2. Hvis jeg skal fiske og driver ind sivene, kaster jeg da bare anker. 3 Hvis jeg vil drive (langsomt) og fiske samtidig var der nogen, som nævnte drivanker. 4. Hvis jeg får samme fremdriftbehov som dig i mit fiskeri, kan jeg blot montere en Rhino/batteri for 2000kr. Der er fordele og ulemper i alle løsninger. Jeg kan ikke få øje på, at anker snakken er ligegyldig i forhold til trådstarters oplæg. P.s og ja jeg har en http://freedomhawkkayaks.com som har andre fordele end en Hobie. Smag og behag og pengepung.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 21:57
Hej Jesper
Måske vi er gået forbi hinanden? :) JEG synes at det er bedst , når JEG feks fisker efter gedder. at JEG kan sejle stille og roligt ca 15-20 meter ude fra sivene, og kaste IND mod sivene. og her synes JEG at Hobie er bedst.. da JEG kan bruge hænderne til at fiske med, lige som når man fisker fra sin flydering.. det synes jeg ikke jeg kunne få til at funke, da jeg havde mine 2 alm. sit on top kajakker.. Da jeg jo skulle bruge mine arme til fremdrift..
og da du så siger at man bare kan bruge et anker.. spørger jeg til hvordan det?
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2013 kl. 00:50
Hej Tommy

Jeg sejler hen mod sivene og placerer mig så der kan kastes til fiskene. Der findes et anker for og bag på min kajak. Dermed vælger jeg frit den bedste optimale placering. Jeg kan i min kajak, stå op - skifte siddeplads med ryggen mod stævn eller agter. Desuden kan jeg kaste med begge hænder. Når stedet er affisket, finder jeg et nyt sted. På vej til næste sted, kaster jeg et blink, en wobler ud efter båden og ror af sted. Hvad mere kan jeg ønske mig? 

HVIS jeg pludselig ikke finder det tilstrækkelig, KAN jeg ofre 2000kr på el-motor/batteri. En hobie koster dobbelt så meget, som min Freedom Hawk, som absolut er en kvalitetsvare, med mange smarte løsninger. Det samme er en Rønnest, som er en lidt anden type kajak. Hvis jeg skal vælge value for money, så kan jeg for hobie pengene få en feeeed tørdragt, en feeed fishfinder og en fornuftig el-motor oveni. 

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at du kan manøvre lidt mere frit end jeg, men det er for mig en mindre detalje, når de forskellige ting er vejet for og i mod. Du kan så også komme ud for, at finnerne hænger i grøde osv, når der skal sniges afsted ved åkander og grøde og siv. Jeg føler på ingen måde, at fiskeriet virker besværligt for mig. 

En hobie er helt sikkert en dejlig kajak. Der skal bare overvejes om den er pengene værd. Det er helt klart op til den enkles vurdering. Nu mener jeg, at tråden har belyst to forskellige meninger af to forskellige typer kajakker. Trådstarter kan måske bruge det til noget. Retfærdigheds vis vil jeg nævne, at jeg har roet kajak i flere år, og har også fisket lidt fra denne http://www.kajakkaeden.dk/product.asp?product=16 . Her i 2013 købte jeg så en brugt Freedom Hawk. Jeg har heller ikke selv prøvet en hobie.








  


Redigeret af sage - 28 Dec 2013 kl. 01:06
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres