Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tåler Korkers Chrome tæsk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tåler Korkers Chrome tæsk?
    Sendt: 02 Jan 2014 kl. 21:15
Er der nogen der har erfaring med Korkers Chrome i forhold til ekstrembelastning: Tung fisker - Norges klipper og sten - fastkiling mellem samme i vandet - fald, slag og tumult osv. Kan de holde til noget?! De der clips og hælbespændinger ligner noget jeg ville få ødelagt på 10 minutter!! Ideen er jo fantastisk - da Vibram (på Simms) med og uden studs ikke virker optimalt for mig på hverken glatte eller på sprængsten i strømmende eller stille vand.


Redigeret af Skarvbassen - 02 Jan 2014 kl. 21:52
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 12:22
Hej Claus
Jeg har et par korkers med udskiftelig sål og ja jeg havde problemer med at de kunne ryge af, men løste det med at give hver sål 4 rustfaste skruer, to i hælen og en på hver side af foreste lås.
Michael Nielsen
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 14:12
Hejsa Jeg har brugt korkers i snart 3 år nu. og jeg kan ikke finde på at skifte mærke igen
 
Jeg er vildt glade for mine pga de store spikes du kan få på
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 17:49
Tak for svar Henrik og Michael. Skal lige sikre mig grundlaget for jeres svar: Fisker I osse på klipper og i elve med skarpe sten, hvor støvlene fx kan kile sig fast i sprækkerne nede i vandet og hvor de generelt er udsat for ultimativ vold!!??
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 18:50
Nej :-) fisker i storåen skrå brinker er det tætteste 
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 23:50
Fedt at du er godt tilfreds med støvlerne til dit brug Henrik. Vi vil fanme ha noget grej der funker!! Man skal nu heller ikke kimse af den belastning det er for støvlerne (og bentøjet!) at rende rundt på stejle skrå skrænter. 
Jeg vil nu stadig godt høre om nogen med erfaringer mht klipper mm.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 13:30
Hej Klaus
Jeg har brugt mine i Norge i elve med sten og klipper, jeg er en meget stor mand, så jeg var nødt til at sikre dem med skruer
Michael Nielsen
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 15:12
Tak Michael. Noget tyder på at mistanken om at de ikke kan holde til mig var begrundet. Lidt af den gode ide fx med at transportere sig til fiskevandet med gummisåler og så skifte til filt i vandet går jo ligesom fløjten hvis man skal til at skrue og gøre ved. Det fungerer måske OK?
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 15:57
Ja for mig jeg har nu valgt sålen med spikes, jeg skifter nede ved vandet. Grunden til at jeg købte Korkers var at dem kunne jeg få i størelse 15
Michael Nielsen
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 11:50
Forstår ikke helt. Hvad mener du med, at du skifter nede ved vandet? Skruer du af og på? Eller skifter du støvler? Det der forvirrer mig er, at du skriver, at du har valgt sålen med spikes og så alligevel noget med at skifte.
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 12:00
Jeg skiftede kun sål da jeg fik mine fra filt til spikes :-) 
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 12:22
Ja det tror da fanden med det terræn du fisker i! Filt er godt til de glatte sten. Apropos skrænter: Jeg røg engang - med cirka 50 tilskuere og rullende kamera - ned af skrænt ved Vorå under elfiskeri. Vanddybten var ca 3 meter på det sted. Jeg var helt under og der var langt til bilen. Jeg kunne få glæde af oplevelsen flere gange - dels gennem den "sjove" film og dels gennem den dybtegående reportage i medlemsbladet. Tak for lort Vorså :-). Der var sgu ingen, der vidste hvad jeg hed deroppe mens jeg var medlem. Men efter den tid var jeg bare "Dykkeren". 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 19:36
Jeg skifter støvler.
Michael Nielsen
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 20:37
Modtaget forstået Beer
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres