Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

information på flueliner

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: information på flueliner
    Sendt: 03 Jan 2014 kl. 10:03
Hej er der nogen steder på nettet man kan finde information om hvad de forskellige koder på flueliner betyder..(her er et eksempel WF8 MS) jeg syntes det kan være svært nogen gange at gennemskue dem
hilsen Tommi
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 10:19
Lidt gætværk:
MS = medium sink ~ s3-4 stykker ~ 7-10cm/s ?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 10:21
Citat: tkj24

Hej er der nogen steder på nettet man kan finde information om hvad de forskellige koder på flueliner betyder..(her er et eksempel WF8 MS) jeg syntes det kan være svært nogen gange at gennemskue dem

Det kan du have ret i, men dit eksempel tror jeg skal forstås, at line er "medium synkende"!

Der er en del info om flueliner på dette link  http://ulnits.net/fluefiskeri/flueliner-med-system-i/

Mvh
Henning
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 10:23
Citat: tkj24

Hej er der nogen steder på nettet man kan finde information om hvad de forskellige koder på flueliner betyder..(her er et eksempel WF8 MS) jeg syntes det kan være svært nogen gange at gennemskue dem


Hej Tommi

Ikke hvad jeg ved af, de fleste producenter plejer dog at være gode til at forklare det på deres hjemmesider.

WF står for weight forward, 8 er lineklassen. MS har jeg ikke hørt før, hvilken line er det?

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 09:40
Mange tak for svar, MS står for medium sink jeg har nu fundet den side sten har lavet og er blevet lidt klogere,
men prøv lige at se her, det er sku da ikke nemt hvis man er ny.
MWF System 7/8F/I-10,9m -21gr
Scierra MWF 2 hånds system 11,1m 33gr
MOW Tip Heavy 2 7,5´Flydende/2,5´T-14
osv osv
hilsen Tommi
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down