Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

salgspriser eller hvad?

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: salgspriser eller hvad?
    Sendt: 06 Jan 2014 kl. 16:58
er det kun mig der irriterer mig over det voksende antal salgsannoncer med salgsprisen "giv et bud "?
jeg har så "givet et bud " på nogle af tingene men aldrig hørt mere til det. er det så fordi mit bud er for lavt eller andre har budt mere men hvor meget så?
det må da også for sælger være irriterende at få "skambud" hvis man regnede med en anden pris..... men "giv et bud" kan godt nok være et vidt begreb...med mange kroner til forskel.
SÅ mit forslag må være at man sætter en salgspris i en salgsannonce...er man i tvivl om prisen så sæt det på auktion og start på en krone......ELLER på den mindstepris man tror man vil sælge for...
så indgår vi allesammen at blive irriterede på købere eller sælgere

fortsat god dag
mvh Ole


Redigeret af Ole K. - 06 Jan 2014 kl. 17:02
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 17:19
Jeg kunne ikke være mere enig!!
Til top
PETER RASMUSSEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NOCATCH

Tilmeldt:: 29 Jan 2010
Geografisk: MELLEM RANDERS OG HOBRO
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NOCATCH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 17:23
Clap
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 17:50
Hørt
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 17:53
gør som mig ignorer sådanne salgs metoder, gi et bud sælger burde da have en ide om hvad kan vil sælge det for så lad være med at komme med bud, så bliver sælger nok træt af at ingen gider at give et bud.
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 17:58
Citat: Ole K.

er det kun mig der irriterer mig over det voksende antal salgsannoncer med salgsprisen "giv et bud "?
jeg har så "givet et bud " på nogle af tingene men aldrig hørt mere til det. er det så fordi mit bud er for lavt eller andre har budt mere men hvor meget så?
det må da også for sælger være irriterende at få "skambud" hvis man regnede med en anden pris..... men "giv et bud" kan godt nok være et vidt begreb...med mange kroner til forskel.
SÅ mit forslag må være at man sætter en salgspris i en salgsannonce...er man i tvivl om prisen så sæt det på auktion og start på en krone......ELLER på den mindstepris man tror man vil sælge for...
så indgår vi allesammen at blive irriterede på købere eller sælgere

fortsat god dag
mvh Ole


Vel skrevet og talt Ole. Thumbs Up
Tror at manglende pli hos folk nok er hovedproblemet, og oveni det kommer så nok det, at når de samme folk's "guld" så oven i købet måske kun er en brøkdel værd af det de først regnede med - Ja så er de sgu da total ligeglade med om nogen har budt på deres vare, og brugt tid på samme. Og derfor lader de så 2 og 3 være lige. Angry

Mit forslag er derfor følgende. 
Hvis man vil sælge for et bud - Sæt dog tingene til salg på auktionen i stedet for.!

Fortsat god dag.
Jørgen


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 18:17

Jeg er ganske enig med Ole i hans synspunkter, helt og aldeles.

Men som oftest omhandler indlæg af denne karakter om en masse formaninger om hvordan en annoncør bør opføre sig, og ikke særlig tit om det modsatte.

Hvis man har sat noget til salg til en fast pris som er attraktiv, så skal der død og djævel skambydes med priser som er fuldstændigt tåbeligt lave. Her må der vel også for en evt køber gælde en rimelig anstændig holdning og forståelse for at det ikke er en auktion der er tale om.

Men nej...har man sat noget til salg for feks 2000 kr og der ved en fejl mangler et nul, så kan man være ret sikker på at en eller anden tosse byder 100 eller 150 kr.

Hvis jeg feks er interesseret i en vare til en sat pris, så er det vel fordi at jeg har en forventning om at denne vares stand repræsenterer den værdi som den er sat til og at jeg i så fald ønsker at betale den pris.


Hvis ikke man kan finde ud af at handle på den måde, så vil jeg anbefale at man kikker i auktioner.


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 06 Jan 2014 kl. 18:18
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 18:37
jo bestemt.
jeg siger heller ikke at køberne er perfekte.
er prisen fast er den fast og vil man ikke
 give det så lad være med at skambyde.
hvis både købere og sælgere følger disse få "regler" ville det hele være nemmere.
har både købt og solgt til faste priser og solgt på auktion så jeg forstår godt dilemmaerne.
fortsat god aften. 
mvh Ole

Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 13:27
Emnet har været oppe her i forum 117 gange tidligere. .. de samme brugere erklærer sig enige,  en gang imellem er det en der får et "hak" og så kører det videre.  Mon ikke tifen er kommet,  hvor emnet skal ha lov at fare?? Det bbliver øjensynligt aldrig anderledes. 
 
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:00
Som Mikkel skriver, tror jeg heller aldrig, der vil blive enighed.
Jeg har f.eks. prøvet "fastpris" metoden - satte et hjul til salg til 2000kr. Flere svarede "byder 500kr".
Jamen hvorfor byder købere, når det ikke er en auktion?
Jeg har osse prøvet "forhandlingsmetoden" og sat en vare til salg til "fair bud" - eks. det samme hjul, som jeg forventede kunne  indbringe omkring 2k. Igen kunne jeg opleve "byder 200kr" og en efterfølgende sviner, fordi jeg ikke accepterede.
Når jeg ofte som sælger vælger sidstnævnte metode, er det fordi jeg måske nok har en ide om værdien - lad os eksempelvis sige 12-1500kr for en vare, men sætter jeg til salg til "mindstepris 1200kr", gør det ingen forskel. Jeg vil stadig få "byder 400kr", men garanteret ingen der skriver "jeg synes det er 1400kr. værd, så det vil jeg gerne give".
Forstår egentligt ikke problemet. Hvis jeg ser en annonce, hvor prisen på varen er væsentlig højere, end jeg ønsker at betale, springer jeg videre.
Er der ikke fast pris, skriver jeg måske til sælger og forhører mig om et prisleje (bl.a. for at undgå skambud).
En eneste ting tror jeg er sikkert:
Sælger ønsker højest mulige pris
Køber ønsker lavest mulige pris
HVIS der bliver en handel er det fordi sælger og køber har/får samme opfattelse: At begge parter gør en god handel!
Den sidstnævnte er min filosofi
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:02
Hvis emnet har været oppe 117 gange tidligere må årsagen til de "fejlplaceret" salgsannoncer skulle findes i den information der findes til nye sælger..
Jeg har ikke selv prøvet at sætte noget til salg så ved ikke hvor meget info/vejledning man får, med info mener jeg en mere præcist definering af hvornår er en salgsannonce og hvornår er det en aktionsannonce man opretter..
Men noget siger mig at hvis der er tale om mange gentagende gange burde det være umuligt at alle sælger "bevidst" begår samme fejl og placere deres salgsannonce forkert..
Så måske jer som har placeret salgsannoncer forert skulle komme med hvad årsagen er og hvilken info/vejledning I manglede under oprettelsen af jeres salgsannonce..!
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:07
Kim det har jo intet at gøre med at placere sine
annoncer forkert :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:32
Citat: aammat

Hvis emnet har været oppe 117 gange tidligere må årsagen til de "fejlplaceret" salgsannoncer skulle findes i den information der findes til nye sælger..
Jeg har ikke selv prøvet at sætte noget til salg så ved ikke hvor meget info/vejledning man får, med info mener jeg en mere præcist definering af hvornår er en salgsannonce og hvornår er det en aktionsannonce man opretter..
Men noget siger mig at hvis der er tale om mange gentagende gange burde det være umuligt at alle sælger "bevidst" begår samme fejl og placere deres salgsannonce forkert..
Så måske jer som har placeret salgsannoncer forert skulle komme med hvad årsagen er og hvilken info/vejledning I manglede under oprettelsen af jeres salgsannonce..!

Hvem definerer hvsd der er forkert eller fejlplaceret? 
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:35
Jeg lurer fra tid til anden på brugtmarked, og falder over f.eks xxxx sælges
 
giv et bud. Kun seriøse bud besvares.
 
Hvordan skal man vide hvor grænsen er for sælgers opfattelse af "seriøst bud" ?
 
Og fra starten syns jeg det er useriøst under brugtmarked ikke at oplyse en salgspris Smile
 
 
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:41
Jeg kan forestille mig at metoden med at skrive "BYD" kan indikere 2 ting.

Den ene er hvis sælger reelt ikke ved hvad værdien er af det han sælger og ikke vil skyde sig selv i foden.

Den anden er hvor sælger (og jeg tror næsten dette er den mest forekommende) godt selv ved hvad han vil have, men egentlig håber på at en eller anden "tåbe" byder højere end hvad han havde tænkt sig.

I begge tilfælde bør sælger dog altid besvare henvendelser og i ordenlig tone
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:50
Jeg køber da en gang i mellem grej under salgsannoncer, men går let og elefant hen over de - giv et bud annpncer -  da jeg mener at det er sku´ for useriøst af sælgeren ikke at vide hvad han vil have for varen.  Sælgeren kunne da i det mindste skrive højeste bud over xx pris. - ja, jeg syntes er er alt alt for mange, giv et bud, salgsannoncer.   

- et råd til sælgere er måske at google varen man har til salg og se hvad prisen er andre steder, for der igennem måske finde ud af salgsværdien og ud fra dette afgøre om vare overhoved skal sælges. 

/J

Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:52
@Raymond Jeg tror de fleste godt er klar over, hvad et "seriøst" bud er -dermed ikke sagt, at sælger accepterer det, for som Michael skriver - kunne jo være, at nogen bød lidt mere.
Men kan ikke se, at det er værre end en sælger, der åbenlyst forsøger at snyde.
Konklusion: Der findes både useriøse sælgere og useriøse købere.
Jeg skriver pænt og svarer osse pænt - i hvert fald indtil jeg mener, jeg har grund til andet.
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:55
Som alle andre enig !
 
Til Jørgen - "Og derfor lader de så 2 og 3 være lige."  Øh, 2 er lige, så du har kun halvt ret - eller "rettere", du har måske "ulige ret" Wink
 
K&B Derude
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 14:55
@Jørgen Sætter du meget til salg?
For måske er "giv et bud" en erkendelse af, at rigtig mange sælgere alligevel ikke accepterer en fast pris men kommer med et bud under alle omstændigheder. Og hvad er der egentlig galt i det? Så længe det er seriøst - dvs. forholdsvis tæt op af opgiven pris/markedsværdi. Det er trods alt et brugtMARKED - dvs. der skal være plads til at tinge om prisen. Og mon ikke mange osse prissætter efter at kunne give en vis form for nedslag?
 
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 15:13
Ellers kan jeg opfordre til et "sjovt" eksperiment:
Opret en falsk profil - her eller ved et andet marked. Allerbedst med et KVINDEnavn (fordomme trives fortrinligt!)
Skriv i retning af "jeg har arvet et fiskehjul fra min bedstefar, men da jeg intet aner om fiskegrej og ikke selv fisker, sætter jeg det til salg. Jeg ved ikke om det er noget værd, men det ved i sikkert herinde"
Hvor mange SERIØSE bud, tror i der kommer ????
Hvor mange vil virkelig være ærlige kontra hvor mange "ådselsgribbe" vil overfalde med chancen for at snyde så vandet det driver????
Jeg kunne nævne flere navne på hardcore fiskere, som bestemt kender en vares værdi, som bare ved mine få annoncer, både herinde og andre steder, som kommer med en lang smøre om at dit hjul er jo et  gammelt hjul. I dag hedder det ikke ABU men ABU Garcia, som er MEGET bedre....osv osv.
Så som flere osse skriver - synes du en annonce er useriøs - uanset om du er sælger eller køber, så spring den dog over! Det gør jeg!
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 15:43
Citat: Mivs

Som Mikkel skriver, tror jeg heller aldrig, der vil blive enighed.
Jeg har f.eks. prøvet "fastpris" metoden - satte et hjul til salg til 2000kr. Flere svarede "byder 500kr".
Jamen hvorfor byder købere, når det ikke er en auktion?
Jeg har osse prøvet "forhandlingsmetoden" og sat en vare til salg til "fair bud" - eks. det samme hjul, som jeg forventede kunne  indbringe omkring 2k. Igen kunne jeg opleve "byder 200kr" og en efterfølgende sviner, fordi jeg ikke accepterede.
Når jeg ofte som sælger vælger sidstnævnte metode, er det fordi jeg måske nok har en ide om værdien - lad os eksempelvis sige 12-1500kr for en vare, men sætter jeg til salg til "mindstepris 1200kr", gør det ingen forskel. Jeg vil stadig få "byder 400kr", men garanteret ingen der skriver "jeg synes det er 1400kr. værd, så det vil jeg gerne give".
Forstår egentligt ikke problemet. Hvis jeg ser en annonce, hvor prisen på varen er væsentlig højere, end jeg ønsker at betale, springer jeg videre.
Er der ikke fast pris, skriver jeg måske til sælger og forhører mig om et prisleje (bl.a. for at undgå skambud).
En eneste ting tror jeg er sikkert:
Sælger ønsker højest mulige pris
Køber ønsker lavest mulige pris
HVIS der bliver en handel er det fordi sælger og køber har/får samme opfattelse: At begge parter gør en god handel!
Den sidstnævnte er min filosofi

Der vil altid være mange opfattelser af en vares pris. F.eks hvis du nu købte et hjul til 2000kr for et år siden og "næsten" ikke har brugt det. Vil du så sælge det for 500kr til en, som har set et nyt på udsalg for 1000kr? Jeg vil sku ikke give mere end 500kr, da der er 2 års reklamationsret på nyt - Glæden ved at pakke noget helt nyt ud - En 100% sikkerhed for at det er som et nyt. Jeg havde selv et helt frisk eks. For nyligt. Jeg spurgte dog sælger, om han seriøst mente den pris. Jeg ville overhovedet ikke give ham et bud, da det ville blive halvdelen af hvad han helt klart forventede. Problemet var bare, at han ville have det samme, som et nyt til dumping pris koster i dag. Hjulet var næsten ubrugt og fra foråret. Sælgerne skal altså også være realistiske i forhold til den aktuelle nypris for helt nyt, med ny frisk reklamationsret på 2 år.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum