Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multihjul UL

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Multihjul UL
    Sendt: 12 Jan 2014 kl. 17:05
Hej
Jeg har brug for hjælp og meninger til temaet multihjul.

Jeg vil gerne fiske med multihjul så ultralight som det fås! Så hvor lavt kan man gå på kastevægte efter Jeres mening? Hvilke hjul eller hvilke producenter kommer på tale?

Jeg tænker lidt på å-fiskeri eller lignende, hvor man fisker 2-5 gram og måske mere og hvor man kaster 5-10 meter - nogle gange mindre - og andre gange me'r.

På forhånd tak.

Mvh
Lph - Ry
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2014 kl. 17:32
Hej Lars
Er selv meget optaget af emnet dog mest til kystfiskeri og jeg har efterhånden fået nogle gode erfaringer! Det kan sagtens lade sig gøre at kaste ul med multi!
Dog har det letteste jeg har kastet med været 6g gladsax wobler, men et mere kompakt blink, wobler kan det sikkert også lade sig gøre at gå længere ned!
Jeg har rigtig gode erfaringer med mine ombygget Hardy enhånds stænger i 6 og 7 fod altså hel aktion og af multihjul har jeg brugt Amb Record 41 og mit elskede Amb 2601 C det fungere super til det lette! Har under gunstige forhold kastet ca 30-34m med det Setup!
Jeg er som du kan læse meget glad for de små Amb men de moderne Lavprofil hjul fra Shimano er sikkert også super! Hvis du kan leve med højrehånds indspinning ville jeg vælge et Amb 2500C de er til at finde!
VH
Henrik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2014 kl. 23:13
Hej Lars

med det rigtige multihjul kan du godt kaste 2 gram. men det bliver ret kostbart, og så er det jo spørgsmålet om det er pengene værd. Du skal også have en tilsvarende stang, og helst med trigger, og den er svær at finde. Jeg bruger ombyggede UL-spinnestænger, forsynet med trigger.

Men til hjulet, jeg bruger dette til UL: http://www.japantackle.com/Shimano/Shimano_Conquest.htm i størrelse 51 men med en Avail microcast spole som er meget lettere end den originale spole. Jeg kaster fint med 2,5 gram, men ikke så godt med 2,0 gram. Det er rigtig morsomt i hornfiske sæsonen men kan også tage havørreder, aborrer mm.

Ellers er der en række hjul som alle kommer dernedad:

Shimano JDM Cardiff 50S DC http://www.japantackle.com/Shimano/Shimano_Cardiff50SDC.htm

Shimano JDM Aldebaran BFS XG http://www.japantackle.com/Shimano/Shimano_Aldebaran_BFS.htm

Daiwa PX 68 http://www.japantackle.com/Daiwa/Daiwa_PX68.htm

Diverse ABU multihjul i størrelse 1600.

Og klassikeren over dem alle: Daiwa PIXY.

Af ovenstående er det kun Cardiff og ABU som tåler saltvand. Og de er alle sammen hamrende dyre.

Fordelen med multihjul i stedet for fastspole til UL er, at man kan bruge en forholdsvis kraftig line uden at det går ud over kastelængden. Den går ikke med et fastspolehjul.

Mvh. Peter
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 00:36
Abu low profile hjul i Max eller Revo serien. Bestem selv prisen, men MGX kunne fint være et fornuftigt bud i den "dyre" ende. Og vedrørende stænger, ja så er Abu også fint med på enkelte modeller.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 09:01
Citat: sulen



Abu low profile hjul i Max eller Revo serien. Bestem selv prisen, men MGX kunne fint være et fornuftigt bud i den "dyre" ende. Og vedrørende stænger, ja så er Abu også fint med på enkelte modeller.


Ingen af ABU's Max eller Revo hjul kaster 2 - 5 gram ud af boksen. Og ABU laver mig bekendt ikke triggerstænger som egner sig til kastevægte i det område.

Men Japanske Avail laver specielle microcast eller "low mass" spoler, også til Revo, så med sådan en spole kunne man nok supertune et Revo MGX til at kaste med under 5 gram. Regn med at det koster i omegnen af 1000kr at få sådan en spole til DK.

Mvh. Peter
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 09:34
Kommer da helt an på manden der kaster :-) Enten så kan man, eller også kan man lære det. MGX klarer fint 2-5 gr kompakte blink, bombarda og spinnere lige ud af boksen. ABU har godt nok ikke "ægte" UL casting stænger, men "kun" 5/20 stænger. De er dog ret bløde og kan anvendes uden de store bravallaslag. Sjovt nok, syntes jeg at det er betydelig lettere at kaste lette blink og spinnere med en lidt kraftig enhånds stang, end hvis jeg anvender en ægte UL stang.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 09:41
Citat: sulen



Kommer da helt an på manden der kaster :-) Enten så kan man, eller også kan man lære det. MGX klarer fint 2-5 gr kompakte blink, bombarda og spinnere lige ud af boksen.


Det vil jeg altså gerne se før jeg tror det! Der er visse fysiske love som ikke kan overtrædes, og hvis massen af spole + liner kommer over ca. 10 gram bliver det svært at sætte spolen i rotation med en 2 grams spinner.

Mvh. Peter
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 10:39

Nu vil jeg være rigtig fræk.

Hvis man altid holdt sig til teorier og ikke efterprøver i praksis, så ville vi formentlig endnu ikke have fået en flyvemaskine i luften eller en bil til at køre på vejen. Vi ville heller ikke "diskutere" muligheder/begrænsninger omkring kastevægte på multihjul via internettet.
God fornøjelse.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 10:48
Citat: sulen

Nu vil jeg være rigtig fræk.

Hvis man altid holdt sig til teorier og ikke efterprøver i praksis, så ville vi formentlig endnu ikke have fået en flyvemaskine i luften eller en bil til at køre på vejen. Vi ville heller ikke "diskutere" muligheder/begrænsninger omkring kastevægte på multihjul via internettet.
God fornøjelse.


Jeg har efterprøvet i praksis. Jeg anvender rutinemæssigt multihjul til UL, og har gjort det i flere år.

Har du efterprøvet i praksis?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 11:18
Ja. Og det kan lade sig gøre uden de store problemer. kastelængder på 5-10 meter som trådstarter ligger op til, er mulige. Største udfordring er at kaste præcist nok, men det er et spørgsmål om at øve sig. Man skal være vaks på tommelfingeren for at undgå overløb, så det teoretiske problem med at sætte spolen i rotation, er altså kun teori :-)
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Ole Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Christensen

Tilmeldt:: 13 Nov 2002
Geografisk: Københavns amt
Status: Offline
Beskeder: 238
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 12:21
Det burde være muligt også med ABU lavprofil hjul. Prøv at finde lidt video'er om "pitching" og "flipping" på Youtube.
På amerikanske fora kan man læse om kast med "weightless rigs" altså f.eks. virkeligt lette jigs. Uden at have erfaring mener jeg det kan alde sig gøre.
Nogle ABU Revo har dedikerede fjederbelastede centrifugal-klodser til pitching, så de må ganske enkelt være beregnet til denne disciplin.
Begge dele er mig bekendt korte underhåndskast som vil være meget egenede til de distancer du beskriver.
Meld gerne tilbage med konkrete erfaringer. Smile
Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 17:12
Vil give Peter helt ret i at man ikke får de abu hjul til at kaste med så lette agn, og han er 100% spot on med at anbefale et Conquest 51.
Desværre skal alle disse hjul hentes i udlandet.. Men som regel skal ALLE interessante multihjul hentes i udlandet :(
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 17:35
Jeg har prøvet med en af de billigere Abu Revo og UL agn.. Lad mig hurtigt oplyse, at det var ikke nogen succes. Fuglerede og irritation gjorde, at jeg købte en str. 1000 
fastspolehjul og morede mig med det i stedet.

Jeg kan sagtens have gjort det helt forkert Confused 

Mikael


Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 18:07
Undskyld de Herre, der mener at Abu Revo ikke kan håndtere 2-5 gram til 5-10 meter kast..
Hvem er Jer har en MGX, og har prøvet det?
Jeg har, og kan.....
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 18:08
Citat: MikaelTange

Jeg har prøvet med en af de billigere Abu Revo og UL agn.. Lad mig hurtigt oplyse, at det var ikke nogen succes. Fuglerede og irritation gjorde, at jeg købte en str. 1000 
fastspolehjul og morede mig med det i stedet.
Jeg kan sagtens have gjort det helt forkert Confused 
Mikael


Revo'erne er ikke bygget til UL. Der skal en meget lettere spole til, ellers vil det give meget korte kast og overløb hele tiden. Hovedproblemet er at du ikke kan få spolen op i en hastighed hvor magnet- eller centrifugalbremsen griber ind. Så er der spoleaksel-bremsen og tommelfingeren tilbage, og begge er upålidelige. Jeg ville heller ikke kunne få det setup til at fungere tilfredsstillende.

Mvh. Peter
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 18:13
Citat: speddy

Undskyld de Herre, der mener at Abu Revo ikke kan håndtere 2-5 gram til 5-10 meter kast..
Hvem er Jer har en MGX, og har prøvet det?
Jeg har, og kan.....


5 gram tvivler jeg ikke på. Men 2 gram? Kan du gøre det afslappet, kast efter kast, uden at skulle koncentrere dig om at undgå overløb?

Mvh. Peter
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 18:37
Peter: tak for svar :-)
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2014 kl. 18:37
Hej Peter
Lad mig teste 2 gram i weekenden, skal dog først have kalibreret min vægt, måske kaster jeg med 1,5-1,8 gram Smile
Mvh Torben
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 00:06
Rart at vide at man ikke er alene Torben Schmidt. Peter L. Er du overhovedet klar over hvor let spolen er på et MGX? Drop nu dine teorier :-) Det er altså hverken umuligt i teori eller praksis.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 00:37
Tackletour siger 10g for MGX spolen. Utroligt så billigt et hjul kan have en så let spole, men det er jo desværre stadig made in Korea.
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 07:19
Hej Casper, så man kan ikke lave Kvalitet i Korea eller China.
Jeg rejse selv hele verden og kvalitets udvikler leverandør, har gjordt det de sidste 6 år, og kan oplyse dig, at selv Mercedes 600 serie & AMG bliver fremstillet i østen også, så det kommer stadig an på andre ting end Made in ###.
Har selv flere Shimano Calcutta made in Japan, men jeg fiske med ABU, hvorfor, fordi det hjul er meget bedre, til mit fjord fiskeri, tror du har din sparsom viden fra internet.
Hvor billigt kan du købe MGX'en?
Mvh. Torben
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 10:48
Citat: sulen



Rart at vide at man ikke er alene Torben Schmidt. Peter L. Er du overhovedet klar over hvor let spolen er på et MGX? Drop nu dine teorier :-) Det er altså hverken umuligt i teori eller praksis.


Nej, jeg vidste ikke at den kun er 10gram, jeg troede at den var tungere. Dermed kan hjulet nok kaste under 5 gram. 2 gram tvivler jeg stadig på, men ok jeg har ikke prøvet et MGX selv.

Jeg dropper ikke mine teorier, de er gennemprøvede i praksis. Jeg har 2 spoler til Calcutta Conquest 51. Den originale som vejer ca. 14 gram, og en Avail microcast som vejer 6,1 gram. Med den originale kaster jeg ned til 5 gram, derunder bliver det svært. Men Avail spolen kaster jeg ned til 2,5 gram uden problemer. Det er praksis, afprøvet utallige gange på græs og under fiskeri. Og praksis stemmer perfekt med teori som siger at lette agn ikke kan trække en tung spole op i omdrejninmger. Det siger sig selv. Prøv at kaste 2 gram med et Amb. 6000 hvis du ikke tror mig.

Det jeg betragter som mindste kastevægt i praksis, er den som hjulets kastebremser fungerer med, og som man kan kaste på rygmarven. Man kan altid komme længere ned ved at tomle hjulet, men jeg gider ikke at koncentrere mig om hjulet i hvert eneste kast. Det skal køre ubesværet, dvs. at spolen bare skal stoppes med tommelen ved nedslaget.

Mvh. Peter
Til top
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 17:58
Hej 
Jeg havde på ingen måde forventet, at min forespørgsel på anvendelse af multihjul til ul fiskeri ville udløse svar og overvejelser i det omfang og med den indsigt som tilfældet har været. Så tak til alle for det - der er jo en ren guldgrube af multihjul entusiaster derude.
Indlæggene og henvisningerne - bla til den fantastiske japantackle, har givet mig meget at arbejde med. Som det ene har jeg renset og smurt mit Revo, fundet gamle korte spinnestænger og Abu Droppen 2-6 gram frem til videre experimenter og kortbane øvelser i dagligstuen - og som det andet lurer jeg på indkøb af hjul og letvægtspoler.
Jeg satser lidt på at være klar når vinteren er ovre - og håber at kunne gengælde Jeres indlæg med fangstrapporter fra det Østjyske.

Mvh
Lars Peter - Ry
Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 19:31
Jeg siger ikke at de ikke kan lave nogenlunde kvalitet, jeg siger bare at der er anerkendt at kvaliteten er faldet siden de er blevet "made in Korea. Hvis du har fisket med Calcutta og stadig fisker med Abu, må du have gjort noget galt :-) Det eneste Abu der imo er værd at eje pt er det nye Morrum

Revo MGX, har jeg set flere gange til 12-1400kr hvilket må ses som billigt da et brugt Conquest 51 går for mere brugt.
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 19:36
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 19:48
Hej Casper

Det er da en gang usorteret pladder prøv et Amb. 2500C, 2601C, 1601C så bliver det ikke bedre
VH
Henrik
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 20:21
man kan jo også gå i gang med at nørde lidt selv
nu kaster jeg slet ikke så lette agn selv…
men spolen i mit UT tunede Rocket 5501 vejer 11 gr
spolen i et tunet 2500 må være lettere
Og ja Henrik, det er super dejlige hjul og ikke mindst er de smukke…
det er egentlig mest derfor jeg fiske, pga af det smukke i det og ikke konkurencen

hilsner fra Peder
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 21:39
Hej Peder
Det kan jeg bestemt godt følge dig i, men der er nu dejligt at kunne få lidt længde på når man nu kun kaster 6g. Mine smukke 2500C, 2601C og 1601C er ikke tunet.......... endnu Smile
VH
Henrik
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 22:31
reelman.se
dejlig side og smukke hjul ;-)
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 22:56
Jep
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2014 kl. 08:19
Jep
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum