Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydeline+ Skydehoved

 Besvar Besvar
Forfatter
Emil S. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Emil S. Hansen

Tilmeldt:: 11 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil S. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydeline+ Skydehoved
    Sendt: 14 Jan 2014 kl. 11:11
Hej alle i ivrige fluefiskere. 

Jeg har fået et nyt hjul i Julegave (Knietic Godspeed #5-6-7). Efter at have fisket med en et gammelt hjul med WF line i godt og vel et år, kunne jeg godt tænke mig at prøve et nyt setup. Selvom jeg først blev meget forvirret efter at have læst mindst 100 forumemner igennem, så tror jeg endelig jeg har lidt styr på det. Min nuværende stang er en "Outliving" 9" klasse 6-7, men bliver snart skiftet ud til en lidt nyere #6. Jeg fisker på den sjællandske kyst samt Isefjorden og Roskilde Fjord.


Af skydehoveder har jeg kigget på følgende:
Guideline Costal RTG 16g. 9,3 m.
Rio Seatrout 16g. 10,6m.
Lawson Neutral 16g. (klippes til ønsket længde)

Er der nogen der har erfaringer med disse i intermediate, eller har andre bud?

Jeg har ikke det store overblik over flydende skydeliner. Der findes monofil og coated. Og så er der også flatbeam? Jeg har hørt at det er bedst at starte med e coated? Nogen bud? Smile

Håber der er en der kan svare på alle mine nybegynderspørgsmål. Smile

Mvh. Emil S. Hansen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 12:32
Hej
Hej kunne godt skrive om, hvad jeg selv går med. Det mener jeg dog ikke giver mening, grundet det store udvalg. Der er stor forskel på, om du selv skal lave løkker på en Lawson eller du blot køber "plug and play". Alene en forskel i længden, med den samme vægt, giver forskellige brugere forskellige oplevelser. Nogle kan bedst lide datteren andre moderen. Alle tre mærker er af god kvalitet og kaster godt.

I vores forening bruger vi vidt forskellige typer skydeliner. Med rette teknik kaster, man rigtig langt med f.eks en flatbeam eller en monofil. Jeg selv har lidt svært, med dem uden coating da mine fingre bliver lidt følelsesløse, når vi når til oktober/november måned. En coated line er helt klart lettere, at styre med kast og indtagning.

Hvis du har mulighed for det, kan du tage din stang med ud til en grejhandler og prøve lidt forskelligt, som de allerede har på demo hjul. God jagt.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Emil S. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Emil S. Hansen

Tilmeldt:: 11 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil S. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 12:57
Tak for svaret. Om det er plug n' play eller om jeg selv skal lave lykker gør ikke det store, da jeg selv har sådan nogle lykker fra RIO liggende. Jeg ved godt lidt at det er en smagssag det jeg spørger om, men søger blot lidt synsvinkler. At det skal være en coated lyder fint, Nogen forslag, synes langt de fleste jeg kigger på er monofil.

Jeg er stødt på ordet "Hukommelse" en del gange, hvad betyder dette? Smile
Til top
Rasmus Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus R Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2006
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 13:20
Hukommelse betyder om linen vil krølle efter at ha siddet på hjulet, eller om ligger lige som den skal.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres