Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BERKLEY WHIPLASH CRYSTAL

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: BERKLEY WHIPLASH CRYSTAL
    Sendt: 22 Jan 2014 kl. 18:04
Hej,

Har nogle af jer prøvet denne line?
Har læst en hel del gode ting om linen på udenlandske fora.

Og ud fra denne test:

http://www.paulusjustfishing.com/4linetesting.htm

En line på 0.08 mm med en reel brudstyrke på 14 kg.
IKKE at jeg kan bruge det til noget som helst, da der langt fra skal bruges et sådan tryk for at holde selv de helt store fisk.

MEN - sidder og tænker, at hvis en line holder længe, og man kan nøjes med en 0.08 mm på spolen, og den ikke viser tegn på slid, efter selv en rum tids fiskeri?

Hvad er jeres erfaring med netop denne line ?

Jeg behøver ingen råd om alternativer, da jeg idag bruger sufix 832, og er vældig godt tilfreds. Nogle gange har man blot lyst til at prøve noget nyt!

PFT!
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2014 kl. 19:49
Hej Rene

Berkley Whiplash er en yderst udemærket line, holder sikkert hvad den lover i styrke.

Meen diameteren på linen passer ikke, den er noget tykkere.

Jeg mener at der for nogle år tilbage blev lavet en test af mange fletliner herunder whiplash hvor bl.a. dia og styrke blev testet. Her var whiplashen den med størst forskel på oplyst dia og reel dia.

Men bruger selv 0.06 mm og er tilfreds med den. Den er nok ca 0.10-0.12mm.

Mvh Brian
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2014 kl. 22:18
Ja, kunne godt se det på det link jeg skrev i første indlæg.

Tror jeg bliver ved Sufix 832 :)
Til top
henrik hermansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrik hermansen

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik hermansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2014 kl. 16:10
sådan en whiplash har samme facon som gavebånd
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2014 kl. 17:23
Citat: henrik hermansen

sådan en whiplash har samme facon som gavebånd


Alright, tak for info..

Så længe ophængeren ikke skal bindes direkte på linen, burde det ikke give de store problemer! :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres