Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guideline Coastal.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guideline Coastal.
    Sendt: 06 Feb 2014 kl. 21:46
Jer der bruger Guideline coastal, synes i det fungerer bedre/behageligere end skydehoved?
Hilsen Kim.
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 00:35
Hej Kim
Nu laves coastal både som wf line og skydehoved.
Jeg går ud fra at det er wf linen du spørgen til.
Jeg fisker både med wf linen og skydehovederne og er tilfreds med begge dele.... rent fiskemæssigt.
Men umiddelbart syntes jeg at wf linen er et bedre køb end skydehovederne.
Coatningen på wf linen virker bedre og mere holdbar. På de 2 Skydehoveder jeg har gik der ikke langt tid før coatingen var knækket lige bag loopet i begge ender.

mvh.
Niels

Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 08:52
Super line! Går ikke med andet. Eneste ting er at den kan virke lidt stiv om vinteren og filtre sammen.
Til top
Allan Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidtt

Tilmeldt:: 09 Jan 2014
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidtt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 10:33
Det er en lækker line med en super føling  med hvad der sker for enden af forfanget da den er meget lidt elastisk dog er mine blevet klippet til skydehoveder en nylon line skyder nu engang bedre. Den er som niels skriver lidt stiv når vandet er koldt
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 11:22
Jeg har skydehovedet i både F og  Intermidate, bruger efterhånden kun I,men som
Niels Corfitz skriver knækker den lige bag øjet hurtigt, desuden virker det som om på I linen når jeg smører den og trækker den gennem en klud at den inderste kerne ligger løs , det føles som om den inderste kerne er uelastisk og den yderste  er strækbar og man kan derfor få krøller på den hvis man ikke trækker forsigtigt.
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mich 0307 Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mich 0307 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 14:17
Hej Kim

Jeg har både wf coastal og rtg skydehoved i slow intermediate, og må indrømme at skydehovedet ikke bliver brugt. Jeg var nødt til at lave en ny løkke på skydehovedet, da det som andre skriver knækker og det synes jeg ganske enkelt er under al kritik. Det er Jo ikke just foræringspriser guideline kører med Smile
Jeg vil klart anbefale wf linen, da det er en fremragende line, og jeg har haft min i en del år. Den kan desuden nemt og bekvemt dække både korte og lange kast ved praktisk fiskeri.

Michael
Venligst Michael
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2014 kl. 10:16
Det er selvfølgelig også rigtigt at serien også inkluderer skydehoveder, det er mig der ikke lige fik tænkt mig ordentligt om. :-)
Jeg tænkte på wf linerne. Holder mig fra skydehovederne pga nævnte fejl.
Slow intermediate linen har jo været længst på markedet, men hvad mener i om flyde udgaven?
Hilsen Kim.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2014 kl. 10:36
Citat: Kim Krikau Jensen

Det er selvfølgelig også rigtigt at serien også inkluderer skydehoveder, det er mig der ikke lige fik tænkt mig ordentligt om. :-)
Jeg tænkte på wf linerne. Holder mig fra skydehovederne pga nævnte fejl.
Slow intermediate linen har jo været længst på markedet, men hvad mener i om flyde udgaven?

Den flydende er også en meget fin line, helt på højde med Slow Intermediate'en, men den er dog nr. 2 i forhold til Zpey's Ultimo II, efter min smag.
Mvh
Henning
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum