Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optistream vs. Evotec???

 Besvar Besvar
Forfatter
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Optistream vs. Evotec???
    Sendt: 07 Feb 2014 kl. 12:35
Hej jeg står og skal have en ny line til min Loop AEG #5. Jeg har altid fisket med en Optistream #5 Og har været meget glad for den. Men nu er jeg blevet lidt nysgerrig på de nye liner som Loop laver Specielt den med klump på kun 8,5 fod.

Jeg bruger primært denne stang til nymfe fiskeri i pt. søen og til tørfluer når det er sæson for det, så den korte klump er for mig et must.

Er der nogen af jer der har prøvet nogle af de nyere liner fra Loop??
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 15:17
til det fiskeri du beskriver, vil evotec linen passe bedre end optistream.
Ganske vist vender optistream altid fluen/ forfanget - men den er lidt tung ved bagtaperingen og falder derfor tungere end evotec , på vandet , hvilket efter min mening er en ulempe.
Optistream har også en lavere slidstyrke på de første meter efter bagtaperingen( altså der hvor man typisk belaster ved dobbelttræk.
Jeg har siden optistream linen kom frem foretrukket denne , men efter at have brugt evotec på en tur til Grønland, må jeg erkende at den er et godt alternativ

Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 15:39
Tak for svaret, du har fuldstændig ret i at Optistream linen ikke er specielt slidstærk.Så må jeg finde mig et sted hvor jeg kan prøve Evotec linen, her på fyn.
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 15:47
Hov jeg glemte helt at spørge til hvad klasse du har prøvet, jeg kan se at der er et grams forskel på klumpen fra Optistreamen til Evotecen, hvor sidstnævnte er lettest.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres