Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektrisk Skarv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Elektrisk Skarv
    Sendt: 11 Feb 2014 kl. 11:05
Forleden aften var der en smækker sild der på TV oplyste at man de næste par dage kunne se et flyvende lysene objekt fare hen over nattehimlen....var det MIR eller skarven du futtede af, jeg er i store tvivl

Redigeret af Taonga - 11 Feb 2014 kl. 11:07
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 11:16
Hej Per
Nu må du ikke fornærme videnskaben, det kan få mundvigene til at gå nedad.Ouch
Som tilføjelse til mit sidste indlæg: 
Det kunne jo også være, dette var skrevet af hensyn til strafudmålingen, når den kommer engang.Wink
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 11:24
Jeg kender en fra det hedengangne NESA som nu er omdøbt til DING DONG, det kunne være at jeg kunne få hans aflagte sikkerhedshjelm og de særdeles tykke gummihandsker de bruger ved strømarbejde, det ser hylende morsomt ud nå han tager de handsker på, fingrene ligner de der røde der flyder undt i karet på "skinkekutteren".

Redigeret af Taonga - 11 Feb 2014 kl. 11:24
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 12:09
Vi har en masse skrigende måger her i Fredericia, nu gav du mig en ide Lasse,for vi må ikke skyde dem herinde i byen.Smile
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 12:10
haha lol Lasse, det er sku en god historie.. Skarven fik et rap over nallerne og hele 123 forummet kom ud af hullerne... damn det er sjov læsning herinde, det er fantastisk hvad folk kan fare op over...

I dette indlæg er det klart Stefan Skovbo der løber med 1ste præmien for dumme kommentarer.. skarpt forfulgt af et par af de sædvanlige troll's


Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 13:09
Ild i røven og strømvand får pludselig en helt ny betydning
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
henrik kahr Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mrhenrik Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2013
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mrhenrik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 18:36
Tongue Hej Lasse hvad så med din nabo !!! Mangler han så ikke sin fugl. Ohm s lov mod skarv det holder , kan skaffe 60 KV kabel . 
MR.H
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 19:13
Per Hansen Er du intresseret i et møde og måske noget samvær i SDR omme så må du kritte skoene du kunne måske daske et par ålekrager med en narkose kølle Tongue
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 20:17
Hej Alle
Er jeg virkelig de eneste der prøver på at være  seriøs på denne tråd.LOL
Det med søvngængeri er seriøst.

For mange herrens år siden læste jeg i Esbjerg. I min sommerferie arbejdede jeg for en værtshusholder på Rømø. Jeg var meget fordrukken dengang og værtshus holderen meget nærig. På et tidspunkt opdagede han, at der svandt i hans Gammel Dansk i barskabet om natten. Han satte sig så til at holde vagt.Angry

Ved tolvtiden lød der fodtrin. Det var mig der kom gående i underbukser og udstrakte arme med lukkede øjne. Hen til barskabet, tog proppen af Den gamle danske, tog en ordentlig slurk, satte proppen på og gik tilbage til sovegemakkerne.Wink

Nu var værtshusholderen en klog mand, han vidste, at man ikke måtte vække en søvngænger, så kunne vedkommende komme i chok. Han havde også læst et sted, at når en søvngænger kom til vand, ville vedkommende vende om og gå tilbage til, hvor han kom fra.Wink Nu kunne han jo ikke installere vand hele vejen omkring barskabet. Så i stedet placerede han en barriere af våde håndklæder. Han satte sig så til at vente næste nat. Og som vanlig, ved tolvtiden kom jeg igen med strakte arme og lukkede øjne. Da mine fødder nåede de våde håndklæder,vendte jeg om og gik tilbage til hvor jeg kom fra.Big smile Værtshusholderen var jo lykkelig over at have løst problemet. Som en belønning til ham selv for hans klogskab, mente han, at han fortjente en godnatbajer. Imens han sad og nød den, lød der en plapren hen over gulvet. Det var mig, der vendte tilbage med svømmefødder og snorkel.Shocked Så vækkede han mig. Det er nok det, der har skadet mig for livet.Wink

Det her er næsten ikke løgn, jeg var  i hvert tilfælde fordrukken.

mvh Lasse Hagebro





Redigeret af lasse hagebro - 11 Feb 2014 kl. 20:23
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 21:25
John Behrndtz....det er da fed underholdning......men jeg er en STOR beundre af Lasse seriøsitet over for sine piger og drenge.....så derfor oprettede vi jo "Fonden til Lasse Hagebro´s nye hat.....auktionen der indbragte betydelige summer, som doneres bl.a. til Lasses nye hat, og resten kan Lasse jo anvende til nye sikringer, eller stanniol til propperne.......og lidt Otehllo lagkage.....

Men jeg har opstrøms hørt i min walkie og set i min vandkikkert, at den berømte fluevest sættes på en genauktion af vinderen....og det skulle være ganske sandt.

Men SDRomme...kunne man ikke bytte til SDRfelding, der er der en kanon bager.....

Redigeret af Taonga - 11 Feb 2014 kl. 21:26
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 22:55
Kom til at tænke på.Wink
Grunden til at virkningen på netop skarven er så stor er, at den har våd fjerdragt, når den jager. Det har mine elskede lappedykkere og ænder ikke.Wink Det vil sige, at vi må kunne sætte spændingen ned, så det kun virker på skarven. Det kan gøres ved at lave jordforbindelsen dårligere. Jeg ved godt, der så er nogen, der vil sige, at lappedykkere og ænder måske vil slikke på tråden, men det holder de vel op med. Jeg tror vi kan arbejde med meget lave spændinger. Bare et forslag.
Puh ha, der var jeg seriøs igen.Embarrassed
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 22:57
Beklager jeg kom til at trykke to gange. Det må være sengetid.
mvh Lasse Hagebro


Redigeret af lasse hagebro - 11 Feb 2014 kl. 23:01
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 23:05
Selvsving

1.

FYSIK den større og større bevægelse der fremkommer når et legeme eller et system med en bestemt egenfrekvens udsættes for en påvirkning med samme frekvens, fx vindhvirvler med samme frekvens som en bros egenfrekvens SPROGBRUG sjældent


1.a

overført: intens tilstand eller udvikling hvor indre eller iboende kræfter i stigende grad tager magten især om person der midlertidig mister proportionssansen og i overdreven grad hengiver sig til egne tanke- og adfærdsmønstre SPROGBRUG kendt fra 1991
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 23:19
Hej Jan
punkt 1.Det første forstår jeg, det er fysik.
punkt 1a. Det forstår jeg ikke, men det er jo også sprogbrug kendt fra 1991, hvor min skolegang forlængst var ophørt.Wink
Jeg tvivler også på, om jeg er gået glip af noget ved ikke, at kende til den.
mvh Lassse Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 12 Feb 2014 kl. 01:56
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2014 kl. 23:27
Nu har jeg fulgt denne mystiske tråd gennem dage, og min egen personlige konklusion er, at metoden og mange af indlæggene her næppe vil gavne det saglige i skarvdebatten.

Redigeret af Keld P. - 11 Feb 2014 kl. 23:28
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 01:51

Hej Kjeld

Hvad er din begrundelse for, at vi i visse perioder af året, ikke skulle beskytte særligt udsatte steder i vandløbene med el-hegn.?

Eller har du andre forslag.? Vi kan jo nok ikke debattere dem væk. Jeg gjorde noget og har ikke set skarven siden på min gydebanke i haven. Den er nok glad for den fik et lille stød frem for et skud hagl.Wink

mvh Lasse Hagebro





Redigeret af lasse hagebro - 12 Feb 2014 kl. 08:40
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 07:19
1 a Jan P var det en selvbiografi?????
Har man ikke hos dig, som man har på alle store kommunale og statsvirksomheder et kursus der hedder "Latterkursus" hvor der står en flok nedtrykte kedelige personer i et aflåst rum, for at lære at grine????


Redigeret af Taonga - 12 Feb 2014 kl. 07:51
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 08:41
Citat: Taonga

1 a Jan P var det en selvbiografi?????
Har man ikke hos dig, som man har på alle store kommunale og statsvirksomheder et kursus der hedder "Latterkursus" hvor der står en flok nedtrykte kedelige personer i et aflåst rum, for at lære at grine????
 
Det var vist før min tid Wink - den slags er forlængst sparet væk i det offentlige.
 
Nu findes det kun som underholdning, måske noget til din næste julefrokost??

http://delattergale.dk/latterkursus/
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 08:46

I første omgang tænkte jeg på, at jeg på en pæn måde ville have bedt Jan Persson om, at skrive punkt 1a om igen, en gang når han blev ædru. Men kom så til at tænke på, om det ikke var mig, der ikke havde fulgt med i tidens sprog,Embarrassed Det er jo forholdsvis nyt, fra 1991. Her ude på landet går det hele jo lidt langsommere.Big smile

mvh Lasse Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 09:06
Vi kan jo også vende tilbage til det, det drejer sig om. Kan vi bruge el-hegn som beskyttelse i visse områder i visse perioder?. Men det bliver måske for kedeligt.Big smile
mvh Lasse Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 09:33
Citat: lasse hagebro

I første omgang tænkte jeg på, at jeg på en pæn måde ville have bedt Jan Persson om, at skrive punkt 1a om igen, en gang når han blev ædru. Men kom så til at tænke på, om det ikke var mig, der ikke havde fulgt med i tidens sprog,Embarrassed Det er jo forholdsvis nyt, fra 1991. Her ude på landet går det hele jo lidt langsommere.Big smile


 
En lettere omskrivning af et berømt Winston Churchill citat:
 
"I morgen vil jeg være ædru - mens De, min Herre, stadig vil være ubegavet"
 
 
 


Redigeret af Jan Persson - 12 Feb 2014 kl. 09:34
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 09:45
Det var vist før min tid Wink - den slags er for længst sparet væk i det offentlige.

Åh det er derfor, så forstår jeg bedre.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 10:33
Hej Jan
Jeg beklager, jeg ikke har læst Winston Churchills samlede værker, han skrev vist meget. Så jeg må jo være ubegavet.Embarrassed Jeg har måske haft andre interesser, sådan er vi jo så forskellige, nogen er ubegavede, dem skal der jo også være plads til. Andre burde først skrive når de blev ædru.Wink
Men det rager vist skarven en fjer.Big smile
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 12:04
Normalt siges der ikke mange pæne ord om skarven. Den er en særdeles grådig fiskerøver, og hvor den danner koloni, dør træerne af klatterne. Skal der siges noget pænt om skarven må det være dette: skarven er om noget lidt af en herreret. Mør og lækker lidt á la kalvekød.

Til 2 personer skal man bruge:

  • 4 skarvbryster.
  • Vand
  • 1 kop eddike
  • Sukker
  • Smør.
  • 1 æble
  • 1 gulerod
  • En tot persille
  • 1 strøgen spiseske honning
  • Meljævning
  • Ribsgelé
  • Kartofler

Sådan gør man:
De 4 bryster rengøres for hinder og gult fedt samt årekanaler. Derefter lægges brysterne i vand i 4-5 timer. Vandet hældes dernæst fra, og brysterne dækkes af 1 liter vand tilsat 1 dl eddike og trækker i 5-6 timer. Eddikevandet hældes fra, og brysterne udvandes en sidste gang i 4 timer.

Brysterne tages nu op og rulles i sukker på en flad tallerken og krystalliseres i 2 timer. Herefter brunes brysterne i smør i en gryde. Lidt væde tilsættes sammen med æblet, der er skåret i 4 både med skræl samt en gulerod, der er skrabet og skåret i småstykker. Fordel til sidst en tot persille over retten. Hele herligheden skal nu simre i 5 timer. Halvvejs tilsættes en strøgen spiseskefuld honning. 

Og så til sovsen:
Spæd fonden op med vandet fra kartoflerne; bring den i kog og tilsæt meljævning og ribsgelé efter behag. Tilsæt ikke salt, da der er salt i kartoffelvandet.

Med et sådant måltid bag sig kan man næsten tilgive skarven ganske meget. 

/J
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 12:15
Hej Jørgen
Her sidder vi og udkæmper en forholdsvis seriøs kamp om skarven og så kommer du med en opskrift på hvordan den tilberedes.LOL Du har ødelagt min middags søvn. Men du kan være forvisset, om at du er tilgivet.Thumbs Up
mvh Lasse Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 12 Feb 2014 kl. 12:20
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 12:29
Citat: Jørgen S

Normalt siges der ikke mange pæne ord om skarven. Den er en særdeles grådig fiskerøver, og hvor den danner koloni, dør træerne af klatterne. Skal der siges noget pænt om skarven må det være dette: skarven er om noget lidt af en herreret. Mør og lækker lidt á la kalvekød.

Til 2 personer skal man bruge:

  • 4 skarvbryster.
  • Vand
  • 1 kop eddike
  • Sukker
  • Smør.
  • 1 æble
  • 1 gulerod
  • En tot persille
  • 1 strøgen spiseske honning
  • Meljævning
  • Ribsgelé
  • Kartofler

Sådan gør man:
De 4 bryster rengøres for hinder og gult fedt samt årekanaler. Derefter lægges brysterne i vand i 4-5 timer. Vandet hældes dernæst fra, og brysterne dækkes af 1 liter vand tilsat 1 dl eddike og trækker i 5-6 timer. Eddikevandet hældes fra, og brysterne udvandes en sidste gang i 4 timer.

Brysterne tages nu op og rulles i sukker på en flad tallerken og krystalliseres i 2 timer. Herefter brunes brysterne i smør i en gryde. Lidt væde tilsættes sammen med æblet, der er skåret i 4 både med skræl samt en gulerod, der er skrabet og skåret i småstykker. Fordel til sidst en tot persille over retten. Hele herligheden skal nu simre i 5 timer. Halvvejs tilsættes en strøgen spiseskefuld honning. 

Og så til sovsen:
Spæd fonden op med vandet fra kartoflerne; bring den i kog og tilsæt meljævning og ribsgelé efter behag. Tilsæt ikke salt, da der er salt i kartoffelvandet.

Med et sådant måltid bag sig kan man næsten tilgive skarven ganske meget. 

/J

 

Fin opskrift--uhmm

Men simre i 5 timer-------

Lasse ---du kommer sgu til at holde kontakten nede i mere end  2 sek  næste  gang  Wink

LASSE  jeg har tilgivet DIG Clap


Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 12:44
Hvis ikke retten simre i 5 timer.... så udlånes...

/J
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 15:01
Jørgen for s.... nu har du igen været på spil i plejehjemmet på Fanø.
Du kan da ikke være det bekendt, nu sidder Peters gamle mor of ser ud som det bagerste på en gås, fy skamme sig, du er en uvoren knæjt

Og til den gode Lasse så er d.d. sket en overførelse til brug for den nye Hat, eller hvad der nu måtte blive brug for (læs en hvid sikkerhedshjælm)
   
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 15:32
Som et apropos til tanken om plejehjemmet.

Lasse fortæl mig i god tid på hvilket Plejehjem, du vil nyde de sidste år, så flytter jeg med. Det kan kun blive sjovt, men sikkert hårdt for personalet.
mvh
Kjeld - kun en skide Kjøbenhavner - dog med rødder nordenfjords.

PS. Årligt opdrættes der ca. 29 millioner grise i Danmark, derfor "gør skarven til svinefoder" - det vil rykke.

Redigeret af Kjeld Willerslev - 12 Feb 2014 kl. 15:39
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 15:42

Hej Per

Spindoktoren(den mexsikanske hestetyv og kasserer i Logen) har talt med Lars Peter Ø, vi skal nok sørge for pengene ikke går til administration, men til fiskens bedste.

En anden ting er:

Det må jo være betryggende for nogen, efter at Winston CHurchill er blevet blandet ind i kampen om skarven, og han er på modstandernes side. Så ser de nok lyset forude.Wink

Jeg må nok hellere passe på, hvad jeg skriver. Ellers kommer de begavede og fordrukne nok efter mig.Cry

mvh Lasse Hagebro





Redigeret af lasse hagebro - 12 Feb 2014 kl. 16:00
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 15:53
Hej Kjeld
Stakkels personale hvis vi kommer på samme plejehjem.LOL
Nu er du ikke rigtig Kjøbenhavner, men det kan Jørgen Sørensen garanteret heller ikke være. Der er langt imellem, der kommer så lunt et indlæg på det rigtige tidspunkt i en  så overophedet debat. Det kan jo være, hans bedsteforældre kommer fra Nord-eller Sønderjylland.Wink
mvh Lasse Hagebro

 


Redigeret af lasse hagebro - 12 Feb 2014 kl. 15:56
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 16:00
Ja ja Lasse, man skal passe på, hvad man skriver. Men da godt, at du ikke brugte skarv-løsningen med dynamit - den virker meget definitiv :-)
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 16:33
Jamen jeg flytter sgu også med, så skal vi bare sidde og pifte efter madammerne....ha...ha...ha. mine rødder stammer fra Nordenfjords, den gamle høvding hævdede altid han havde fundet sin squaw på Hjallerup Marked, det kan velsagtens være derfor man at lidt tovlig.

Og yndlingsmelodien er "Mit hat har 3 buler" men den kender de unge spadebasser næppe
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 18:19
Per jeg regner med Lasse dukker op i Fuglsangs vandland så vil jeg give en othellelagkage, den kan vi så nyde til tonerne af messende munke og klukkende vand ( dette er ikke ironi men dyb alvor ) Wink Mens vi lytter til Lasse Hvis vi er heldige kan vi sende krittikkerne ned i Evil Smile hule med hjælp fra munkene
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 20:01
John, vi har jo nogle gange lidt slyngelstue om fredagen og der vil du også være velkommen - specielt hvis du tager en Othellolagkage med. Pilsneren gir jeg.
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 20:20

Sikken en ide , mom Lasse kører uden om elværket... Hans HFI relæ må da slå fra ..  det gjorde det da jeg var elektrikker.. men det er jo også mange år siden--

 
 
mvh JørnWink
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 20:52
Emil jeg var i  vandland i dag men du var ikke at finde Vi kunne måske indfinde os hos min kolega i det midtjyske med lagkagen så giver han lagkagen. Jørn i dag skal man teste Hpfi relæer en gang om året fordi en stor del af dem ikke virker og man tester IKKE på knappen på relæet  men med en rigtig tester Du vil blive overrasket over hvor mange der dumper i testen mer end 25 % efter nogle få år
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 21:39
Jeg syntes simpelthen at i frække halvjyder, mig selv incl. nej der stod ikke excl. burde være så "voksne" at næste gang den berømte VEST kommer frem til en ny auktion, bydes der ind men enten en Brunsviger eller en bette skærv.
Hvor faen ligger den slyngelstue henne??????? jeg deltager gerne med behørige bidrag.
Nu vil jeg tage et par lakridsbamser og trække nathuen ned over gluggerne og drømme om ....ja gæt engang.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 22:34
Jeg er medlem af flere slyngelstuer. De er mest for lune nordjyder, hvor man skal komme med godt humør. En af dem ligger på en af de største offentlige arbejdspladser i Nordjylland. Den anden 50km længere nord på. :-)
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2014 kl. 23:29
Citat: lasse hagebro

Hej Kjeld
Stakkels personale hvis vi kommer på samme plejehjem.LOL
Nu er du ikke rigtig Kjøbenhavner, men det kan Jørgen Sørensen garanteret heller ikke være. Der er langt imellem, der kommer så lunt et indlæg på det rigtige tidspunkt i en  så overophedet debat. Det kan jo være, hans bedsteforældre kommer fra Nord-eller Sønderjylland.Wink
mvh Lasse Hagebro

 
Lasse.... Beklager at måtte skuffe dig.... meget
Nærmeste nabo er Nørreport st. og skriver København K. på visitkortet og har gjort dette, det meste af mit liv, på nær 6 års fravær ca. 1000km nord for polarcirklen.
 
Sætter normalt kun mine ben i Jylland, når dytten skal have disel og jeg er nødsaget til at stige ud af bilen for at tanke, på vej til Fanø. Dette for at få fred for de mange jyder i Kjøvenhavn..Big smileBig smileBig smile.. Blev stoppe forleden af en betjent, helt sikkert nordenfjords... slet ikke til at forstå, så jeg forsøgte på tysk, noget alle jyder vel taler... især dem på Fanø. Hvor jyder er i undertal og tyskerne stadigvæk går i gule regnfrakker - Han kunne ikke lide at jeg cyklede på strøget? 
Et par tyske gloser og auf Widersehen. Han havde heller ikke hørt om Elektrische Kormoran, før en jeg fortale ham om dette. Shocked
Fik lige et billede af ham inden jeg smuttede..... Kjøvenhavn er jo en farlig by...LOLLOLLOLLOL



Det nærmeste vi kommer en skarv her i indre by er...

skarv Foto: Else Bjørn

Skarv

Pilestræde 43-45
1112 København K
Der er nu også meget strøm der, så helt sikker, skarv og strøm passer godt sammen.Approve..
Kolde fadbamser har de ogsåSmile
/J
 


Redigeret af Jørgen S - 12 Feb 2014 kl. 23:50
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2014 kl. 07:41
God morgen Hr. Sørensen, det er altså ikke fastelavn endnu, så du må skifte udklædning......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2014 kl. 09:16

Hold kæft hvor i morer jer. Jeg har holdt en kort pause og stopper nok med skarven lidt. Der er nogle u videnskabelige undersøgelser, jeg skal være færdig med.Wink

Nu har vi snakket skarv problemer i flere år. Eneste løsning var tidligere kun at skyde.Confused

Jeg gik ned i haven og gjorde noget, straks kommer Dyre Etisk Råd, Evne Svages Vel , Winston Churchill og mange andre på banen og bliver forargede. Fakta er, at jeg ikke har set skarv på gyde banken siden.Clap

Nu kan i skændes videre om skarv og dyre mishandling. Jeg har nogle kloge plejebørn, der er ved at komme ud af æggene. Det er ikke nødvendig med hjælp til selve undfangelsen, men spændende at følge.Wink

Der kommer mere her om senere.

Mvh

Ps. Hej Jørgen, jeg har aldrig haft noget imod Kjøbenhavnere, men det er sjældent at møde den lune, du havde i dit indlæg.Thumbs Up





Redigeret af lasse hagebro - 13 Feb 2014 kl. 09:20
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2014 kl. 09:34
Ti Jørgen Frank
Du bruger en skilletransformer (barberstikkontakt) eller en jævnstrømsdynamo lavet af  Høg den gamle el-værks bestyrer i Skive i 1947. Men hold dig langt væk fra det offentlige forsynings net, med mindre du ved hvad du har med at gøre.Wink
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2014 kl. 10:15
Jamen god fornøjelse med dine plejebørn.....vi ses forhåbentlig en dag
KH
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum