Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Torsk på Øresund: farver på pirke?

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Aabo Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
martinaabo

Tilmeldt:: 23 Sep 2013
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martinaabo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Torsk på Øresund: farver på pirke?
    Sendt: 15 Feb 2014 kl. 20:29
Hej,

Er der nogen som har erfaringer de vil dele omkring farver som er end andre?

Mvh Martin
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2014 kl. 22:23
Hej Martin. Jeg ved ikke ret meget om torskefiskeri, men når man på den her film ser, at der er lige så mange hug på kameraet som der er på den paddletail-agn, så får det godt nok mig til at overveje en ekstra gang, om virkelig farver på agn et til glæde for andre end dem, der sælger dem...

http://m.youtube.com/watch?v=PmXZeLk40kM

Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2014 kl. 12:56
Farven på pirken er ikke vigtig.. men din ophænger skaæ være orange eller grøn! ! Og så skal den være med en super skarp krog selv bruger jeg enten store blæksprutter eller marabou flue med godt med flash bundet på tmc 600sp

Mik
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2014 kl. 13:05
Uden at være øresundsekspert har jeg dog fisket en del på sundet før i tiden og jeg er ikke i tvivl om at en blank/sølvfarvet/forkromet pirk giver langt flere fisk generelt set end andre "farver"... allerbedst var en blank pirk med en stribe pink eller rød refleksfolie... Bare min erfaring 

Mvh
Rasmus
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2014 kl. 08:37
Jeg hælder også til den sølvfarvede/polerede/forkromede pirk.

Dog er det LANGT vigtigere hvilken skipper du sejler ud med, end hvilken pirk du bruger - hvis det er bulefiskeri.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2014 kl. 09:23
Ja under bulefiskeri er det bare så tungt som muligt og så stor en krog som muligt :-/

Mik
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2014 kl. 11:55
Det kommer an på årstid, byttedyr og fiskedybde.

Når de æder krabbe: rød/gul, kobber/sort og rød/sort.

Grøn/gul er god når der er Tobis på menuen

Sort/sølv og blå/sølv kan virke godt i sildesæson

Des dybere vandet er des mindre betydning har farve.


Redigeret af cfer - 17 Feb 2014 kl. 11:55
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum