Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rejeøjne .. igen igen..

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rejeøjne .. igen igen..
    Sendt: 18 Feb 2014 kl. 14:15
hej derude

Jeg er ved at være træt af at skulle lave de her kære reje/crab-eyes år efter år, at jeg snart må ty til muldvarpen, og betale for at få nogle til at lave dem .. jeg syntes dog stadig at prisen på de nye easy-shrimp eyes eller EP's reje øjne, er så skyhøj at det er alt for voldsom .. dog kan jeg godt lide at det ser lidt lækkert ud, og dem jeg har set der laver dem selv, de er ikke heeelt så lækre som de gerne måtte være ..

Det jeg så tænkte, var om der måske var nogle derude, der var klar over om man kunne købe et større parti hjem et sted fra, og om man så kunne opnå en fornuftig rabat et sted .. skulle der nu sidde en derude, der har kontakterne men syntes at det måske er lige lovlig mange penge, der skal gives ud selv .. så må du meget gerne skrive mig en PM. Jeg er sikker på at der er andre ligesom jeg, der er ved at løbe lidt sur i de kære rejeøjne ..

Så igen, skulle du sidde derude og have lyst/kontakterne til at vi kan købe et billigere større parti hjem .. så drop mig en PM.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 14:43
Jeg køber bare ved Korsholm, 20 stk. Øjne med pupil,
De flotteste jeg til dato har set, i flere farver, produceret
Her i landet. 35kr. Pakken.

Kan ikke se fidusen i de easy øjne, den er så tyk
Den plade de sidder på, hvis man ikk ka sætte
et par øjne lige. Så skal der bare øves Hehe
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 14:47
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=71039
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 15:00
Steffan: Syntes ikke jeg kunne finde dem .. har du et link ?? men jeg håbede også lidt på, at hvis nu man købte 1000 eller 5000 stk, så man kunne opnå en bedre pris end 1,5 - 3,5 kr. stykket .. det syntes jeg er lige til den gode side.
Steen: mange tak for linket, og havde også set dem .. syntes blot at det ser ud som om at der er "sjusket" lidt med dem (det er måske sagt lidt hårdt, dog ikke ment på den måde), men det ser ud til at der er lige rigelig maling/lak på selve stilken
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 15:18
Ørde

Du skal ind under syntetiske materialer, så ligger de
derinde :) de plejer os at ha std. Sort. link her,


http://www.korsholm.dk/dk/shrimp-eyes-orange-black.html
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 15:19
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 17:26
Ved godt jeg ikke svarer præcist på dit spørgsmål. Har du prøvet at lave dem på denne måde: 0.40 nylonline hvor du binder en knude for hver 5 cm og strammer godt til. Så klipper du af tæt ved knuden så du får 5cm linestumper med en knude i enden. Knuderne dypper du i loon uv lim og lyser på med uv lampen. Til sidst farver du dem med en sprittusch. Virker perfekt, og du laver mange øjne på en halv time.
Det er ikke fordi jeg ikke har råd til at købe de færdiglavede. Syntes bare prisen nærmer sig røveri.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 17:28
Citat: hindsgavl

Ved godt jeg ikke svarer præcist på dit spørgsmål. Har du prøvet at lave dem på denne måde: 0.40 nylonline hvor du binder en knude for hver 5 cm og strammer godt til. Så klipper du af tæt ved knuden så du får 5cm linestumper med en knude i enden. Knuderne dypper du i loon uv lim og lyser på med uv lampen. Til sidst farver du dem med en sprittusch. Virker perfekt, og du laver mange øjne på en halv time.
Det er ikke fordi jeg ikke har råd til at købe de færdiglavede. Syntes bare prisen nærmer sig røveri.

Det var da genialt
Hilsen Kim.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 17:33
Glad og gerne betaler vi 5-6-7 k for en stang...men at et sæt rejeøjne koster en 5er... det er røveri...  jeg binder rigtig (RIGTIG) mange fluer og når der sidder en reje i stikket kommer der et sæt easyshrimp eyes på... det nedsætter min bindetid betragteligt og det r med til at tapere fluens krop...og vigtigst så holder de...  øjet falder ikke af stilken og jeg har ikke oplevet at en flue har mistet et øje... jo de koster lidt mere... men de er givet godt for mig :-) 

Mik
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 17:38
Jeg kan kun give dig ret mikkelThumbs Up
har selv lavet dem tidligere, men nitten når det ene øje dør, det problem har man ikke med easy shrimp eyes
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 18:22
Citat: hindsgavl

Ved godt jeg ikke svarer præcist på dit spørgsmål. Har du prøvet at lave dem på denne måde: 0.40 nylonline hvor du binder en knude for hver 5 cm og strammer godt til. Så klipper du af tæt ved knuden så du får 5cm linestumper med en knude i enden. Knuderne dypper du i loon uv lim og lyser på med uv lampen. Til sidst farver du dem med en sprittusch. Virker perfekt, og du laver mange øjne på en halv time.
Det er ikke fordi jeg ikke har råd til at købe de færdiglavede. Syntes bare prisen nærmer sig røveri.


Super super super fed ide, og har faktisk aldrig prøvet den fremgangsmåde .. jeg har dog gjort en del i at smelte enden af et stykke 0.30 - 0.40, smide en perle på (i den farve øjet nu skal være), uv-lim, og så afsted det går .. og jeg har også gjort mange andre ting i mange år, men jeg orker det bare ikke i år .. derfor håbet om at der var nogen der var klar på at lave en handel et sted.

Ja, personligt kunne jeg ikke finde på at give 5 - 7000 kr for en stang, men hvis vi lader de del ligge, så syntes jeg nu stadig 5 kr., eller 2,5 kr. er "mange penge" .. men det er vel lidt det samme som at vi syntes 6 kr. er mange for et rundstykke, men vi køber stadig bimmeren til 500K :-)

igen, det skal ikke være en diskussion om hvad der er billigt eller dyrt, men blot for at høre om der var nogen der var interesserede i at splejse, eller havde en kontakt til nogle der ville sælge en "god" portion øjne billigt.
Til top
Allan Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidtt

Tilmeldt:: 09 Jan 2014
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidtt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2014 kl. 18:36
Nu vi er ved det så findes der et fint uv alternativ i mange farver til en noget anden pris end eks diamondhard så man kan lave de farvede øjne med sort pupil tricket hedder uv gele og bruges af fruerne i neglesalonen 15 ml transparent orange til 35 kr. 
Og nogle fine glimmer versioner til krop på tobis fluer
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres