Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Værktøj til overløb ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Værktøj til overløb ?
    Sendt: 24 Feb 2014 kl. 21:28
Hej Forum
Selvom det selvfølgelig er meget sjældent at jeg får lavet et overløb med fuglereder til følge på mine multiruller, så har jeg tit undret mig over at jeg aldrig har set et fornuftigt bud på et målrettet stykke værktøj til at rede fuglereder ud med?
Jeg har selv fundet på en model, men hvad bruger I ?

Jeg ved jo godt at I selvfølgelig nærmest aldrig har brug for dette Smile men alligevel!

VH
Henrik
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2014 kl. 21:32
Tommetotten stopper ethvert overløb....smiler
Nej det er da underligt.....
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2014 kl. 21:53
Tager løst fat i overløbet med fingrene og (plukker) løser op lidt efter lidt, det plejer at virke, men har som sådan ikke problemer med overløb da jeg næsten altid bruger 0.45 til 0.50 line :-) Det eneste der kan give lidt problemer er når stang og hjul står ude i regn, fugt og kolde morgener, så kan man godt ved blinkfiskeri opleve at spolen har lidt mere fart på ved første kast :-)

Redigeret af fiskefreak - 24 Feb 2014 kl. 21:57
Venligst
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2014 kl. 21:58
Nu er det at få overløb, jo noget, som vi alle kan komme ud for, og jeg har altid haft en meget lille hæklenål i æsken, og det har reddet mange ture og megen dyr snøre.

Hækelnålen var hentet i fruens sybutik, så jeg havde altid adgang til dette værktøj.

Hæklenålen er rigtig fin, da der er en lille fin griber / hage, og den er normalt meget fint poleret, så den ikke skader garnet.

I dag er der man typer:

http://zoomsnoren.blogspot.dk/2014/01/flere-hklenale.html



Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 24 Feb 2014 kl. 22:01
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2014 kl. 22:06
Brugte også en hæklenål, som jeg anskaffede ved et røveri mod min kone😉
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2014 kl. 22:48
Glem alt det med værktøj. Her er en super simpel metode http://www.youtube.com/watch?v=TDI5kwR5zjc
Og vil man bruge værktøj, er her et eksempel http://www.youtube.com/watch?v=vgJThgKpZ6s
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2014 kl. 23:06
Fremgangsmåden uden brug af værktøj, som sulen henviser til, har jeg nu brugt i 3 år. Kun 1 gang i den periode har det været nødvendigt at tage hæklenålen i brug, så metoden virker! 
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2014 kl. 07:27
Ja metoden uden værktøj kræver så også monofil Line!
Per den ligner jo til forveksling min hjemme lavet, men fin er den og så ved jeg nu hvor den kan købes!
Utroligt at grej branchen ikke har sat noget i produktion!
VH
Henrik
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2014 kl. 08:45
Hej Henrik.

Nu er der jo ingen der siger, at alt tilbehør til vores hobby, skal komme fra brance foreningerne under lystfiskeri, mest fordi man især på de små ting, bliver meget grådige med priserne.

Ofte vil man kunne få ret så mange tiltag i de alternative hobby  / sy butikker, uden at blive flået i prisen.

Der er mange eksempler på meget smarte grejfolk, der køber tingene op de samme steder, som hobby og sy folkene, og så tager, en i mine øjne helt ublu pris.

Jeg har fulgt den den tendens siden midten af 60erne, hvor jeg som gevinst har haft adgang til en sy forretning, og især til vores fluebinding, er der mange ting, som kan fås til helt andre priser her,  end i grejforretningerne, men sådan er det jo med mærke varer, det kosterCry

Mvh
P.K.
Til top
Jesper Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper2809

Tilmeldt:: 03 Apr 2013
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper2809 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2014 kl. 09:07
Henrik den metode uden værktøj kan sagtens bruge med flet linen det har vi da hvertfald gjort med succes i flere år
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2014 kl. 11:32
Nemlig, ok tak det vil jeg prøve!
VH
Henrik
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2014 kl. 16:56
Hej Henrik

Jeg går efter tilbuddene på bulkspoler i 0.40 eller 0.45.

Der er langt imellem de gode tilbud men man kan være heldig at få
temmelig mange meter for 3-400 kr.
Det gør ikke så ondt på pengepungen hvis  der kommer en fuglerede  men
hvis plukkemetoden ikke duer har  jeg et ekstra multihjul med 
 så jeg kan fortsætte fiskeriet med det samme. Senere kan man 
plukke videre eller klippe linen i stykker.Smile
Metoden duer selvfølgelig ikke hvis man kun bruger fletline.

hilsen
Lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres