Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonas Samulionis Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nordjyskelaks

Tilmeldt:: 04 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nordjyskelaks Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Reparation af fluestang
    Sendt: 02 Mar 2014 kl. 16:43
Hej, 

Jeg har været så uheldig i år og knækkede min å stang. Det er en Guideline (Trount series 9,#5) som blev bygget i sverige. Jeg mangler ekspert råd om hvad det kunne koste og reparer den og hvem gør sådan noget og selvfølgelig om det kan betale sig at reparer den. 

På forhånd mange tak, Jonas :) 
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2014 kl. 17:12
nej   kan hverken betale sig eller lade sig gøre .
så find en ny top eller brug den som blomsterpind
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2014 kl. 17:22
Citat: Nordjyskelaks

Hej, 

Jeg har været så uheldig i år og knækkede min å stang. Det er en Guideline (Trount series 9,#5) som blev bygget i sverige. Jeg mangler ekspert råd om hvad det kunne koste og reparer den og hvem gør sådan noget og selvfølgelig om det kan betale sig at reparer den. 
På forhånd mange tak, Jonas :) 

Prøv at kontakte Finn Jensen http://finnsommer.dk/ og hør om det kan betale sig at reparere den.


Mvh
Henning
Til top
Jonas Samulionis Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nordjyskelaks

Tilmeldt:: 04 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nordjyskelaks Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2014 kl. 17:27
Hej, Tak for svar jeg vil iøvrigt kontakte ham Finn:)
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2014 kl. 17:56
Det KAN lade sig gøre at lave den.

Om det kan betale sig (hvad koster det, og hvordan bliver resultatet), ved du, når du har snakket med Stangbygger-Finn Sommer Jensen.

En anden mulighed er at kontakte Guideline, og høre om det er muligt at få (købe) en ny topdel til stangen.

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2014 kl. 19:23
Jeg reparer ikke sådan noget længere.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2014 kl. 21:30
En reparation af stangen er meget vanskelig, da skaden sidder meget tæt på ferulen.
Jeg tvivler på at der er plads nok til at skyde et stykke rør inden i stangen, som er den fremgangsmåde man benytter.
Prøv hellere, som en anden også nævner, at finde en ny top til stangen.

Jesper Rasmusen
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2014 kl. 13:15
Skær feruledelen ned til det halve eller mindre. Så den ikke er farlig og ikke fylder så meget. Post (eller aflever) den og brug den så som reference hos producenten, så de kan finde en tilsvarende stangdel, som vil passe med den knækkede. Hvis den overhovedet kan skaffes.

Ikke så sjældent er der forskel på tilpasningen, og du kan med en helt ny del risikere, at den passer mindre godt, at diameteren er for stor eller for lille på hullet.

Jeg har oplevet det med en Greys stang, hvor hun-delen kun kom det halve ned over han-delen, og en Scierra stang, hvor hun-delen slet ikke kunne komme ned over han-delen.

Livet er svært, når stænger bliver kortere - stænger skal helst have den længde, som producenten planlagde :-)
mvh
kjeld

Redigeret af Kjeld Willerslev - 03 Mar 2014 kl. 13:16
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down