Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afmontering af fightbutt

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Hansen

Tilmeldt:: 24 Okt 2003
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Afmontering af fightbutt
    Sendt: 04 Mar 2014 kl. 12:09
Jeg ville lige høre om der findes en klog person som kan fortælle mig hvordan man nemmest og uden problemer afmonterer er fightbutt på en fabriksmonteret stang.

Det drejer sig om en Sage men er nok underordnet.... har hørt at butten bare skal holdes nede i noget kogende vand så skulle limen slippe med man skal vel ikke komme for tæt på hjulholder.. ??

Hilsen
Kim
Til top
Bent Sigh Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bent Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2001
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2014 kl. 14:25
Hej Kim
På mine Sage og loop stænger, skal fightbutten (bundduppen) skrues af. Det er jeg også sikker på, at den skal på din stang, med mindre vi taler om en 2-hånds??
Med venlig hilsen
Bent
Til top
Rene Rosendal Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
R. Rosendal

Tilmeldt:: 02 Maj 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér R. Rosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2014 kl. 14:30
På mine Sage stænger har de været fastmonteret med lim

Jeg lægger dem i kogende vand et par minutter så kan de drejes af og det tager hjulholderen altså ikke skade af - der skal lidt mere til for at limen opløses på dem og også lidt mere vold:) hvis den også skal af 

skal der monteres en ny eller ??

K&B 

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2014 kl. 16:05
Hold fast om hjulholderen med den ene hånd, og drej fightbutten af med den anden hånd. Rens lim og korkrester af med en hobbykniv.

Kan dette ikke lade sig gøre (det kan være svært på nogle stænger, hvor der er brugt en kraftig lim), så skær fightbutten i stykker med føromtalte hobbykniv. Skær nogle riller i længderetningen og du herefter, forsigtigt, "skære" korken af med en gammel skruetrækker.

Uanset fremgangsmåde, udvis forsigtighed.

Jeg formoder, udfra ovenstående, at fightbutten ikke skal bruges igen.
Til top
Kim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Hansen

Tilmeldt:: 24 Okt 2003
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2014 kl. 19:46
Tak for svar...den er limet fast. Det er på model method, jeg synes den er lige stor nok iforhold til hvad tidligere modeller er monteret med så jeg vil have en mindre sat på. Prøver med lidt varmt vand en en rolig ført kniv så skal det nok gå :-)

Kim
Til top
Rene Rosendal Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
R. Rosendal

Tilmeldt:: 02 Maj 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér R. Rosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2014 kl. 21:06
du kan også bare skære den af med hobbykniv og på med en ny - husk den vandfaste lim :)
 
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2014 kl. 22:16
Kan evt også pusse ned butt'en til den størrelse du vil ha.
Til top
Kim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Hansen

Tilmeldt:: 24 Okt 2003
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2014 kl. 09:00
Den skal vel bare limes med noget araldit 2-komponent ???

Har fået tilbudt at få den drejet nej men tror jeg vælger løsningen ved at skifte den....

Tak for svar til alle :-)

Kim
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres