Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UV-Neglelak?

 Besvar Besvar
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UV-Neglelak?
    Sendt: 08 Mar 2014 kl. 08:17
Hej
Sad i går aftes i regnvejret og hyggede med lidt fluebinding og UV-lim sammen med min søn. Da min kære kone, der ellers er meget træt af fjer, tinsel, dubbing m.v. overalt fulgte med i vores uv-kreationer. Da hun pludselig siger, det er jo næsten lige som uv-neglelak???
Så måtte jeg jo ellers til tasterne for at google uv-neglelak og rigtig nok, uv-neglelak findes i mange kvalitetet og men ikke mindst, i rigtig mange fede farver. Så er det jeg spørger, er der nogen der har forsøgt sig med uv-neglelak i stede for uv-lak til fluebinding? 

Som jeg ser det er fordelen en masse fede farver og hvad jeg kan finde ud af også til en billigere penge, men med en længere hærdningstid

Det skal da forsøges, men inden da, er der andre der har forsøgt sig med dette?

se feks. her:
http://www.chekos.dk/shop/chekos-kvalitets-gele-346s.html

SmileN


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2014 kl. 09:45
Hej Nicolai.

Jo da, her i huset er der brugt neglelak i de sidste 40 år, ikke fordi husets frue bruger det, hun har kosmetik allergi, men fordi der er rigtig mange muligheder med neglelak.

Jeg har hovedsagelig brugt til mine blink, men fluernes hoveder og kroppe har også fået deres del af naglelakken.

Nu er neglelak absolut et større område. der er meget skidt imellem, men holder man sig til lidt dyrere mærker, så kan jeg da anbefale neglelak, også i UV.

Vi fluebindere har nok alle en UV lampe på binde bordet i dag, så det er bare at klø påWink

Mine tiltag i de senere år, har været rørfluekroppe til Det Fleksible Rørflue System. De kroppe laves som særskilt del, da DFRS er bygget op, så man kan skille krop og vinger ad, og sætte nye ting sammen, så her er der aldrig udtømte muligheder, kun fantasien sætter en stopper for udvikling af DFRS.

Neglelak til ovenståen? ja kan man forestille sig, at man sætter en eller anden type gaffa tape på røret - herover låser man det hele med klar krympeflex, efter en toning af tapen med UV neglelakTongue.

Jeg bruger også at ligge en ryg på rørflue kroppen, i form at et stykke label printet på Injekt printeren. Det giver en fin fiske effekt på kystfluerne, og låses det hele med en omgan krympeflex, så har en meget holdbar krop, også til ens rør kystfluer, og  der jo ingen der forhindrer, at kroppene peppes op med UV neglelak.

Eller ens hjemme støbte blink får en let gang Uv neglelak på stratetiske vigtige steder, og sluttes af med en gang forseglende lak, jo der er muligheder i neglelak.

Jeg køber neglelakken de steder, hvor man smider rest kolektioner i en kurv, til en 10kr. - 20kr, og så bliver det vel ikke billigere, at dekorere sine fluer og blinkSmile

Mvh
P.k.



Redigeret af PK - 08 Mar 2014 kl. 09:46
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2014 kl. 11:02
Hej Per
Efter råd fra en anden fluebinder bruger jeg i dag klar neglelak som alm. fluelak, det er billiger og efter min mening bedre da det ikke bliver nær så hård som fluelak, men uv-neglelak har jeg endnu ikke forsøgt mig med. Derfor denne lille forespørgsel.
Det er også en spørgsmål om alm. uv-lygter kan hærde neglelakken eller man også her skal købe en eller anden form for lygte. Det der tiltaler mig meget ved uv-neglelakken er de mange farver.

SmileN
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2014 kl. 12:07
Hej Nicolai.

Det eneste, der er problematisk med neglelak, er at man ikke helt ved, hvor længe det holder, men min erfaring er, at bruges det uden forsegling, så krakerele det, men igen det afhænger af mærke / kvalitet, og det kan jeg ikke helt gennemskueWink

UV kan sagtens hærdes op, især vis man så dækker af med krympe flex, her er talen selvfølgelig på fluens krop, både som rør og krog.

Vis man bruger krympe flex, så kan alt andet tilbehør bindes oven på, altså hale - palmer hackle  -  rib osv. Det er især muligt med det meget tynde stærke bindetråd, man kan købe i dag, og så får man virkelig flotte fluer, selvom man vælger at bruge krympeflex, og det holderWink

Dog skal man lige være lidt påpasselig med sin varmepistol, varmer man længere en nødvendig, vil rørets hul krympe, så man ikke kan få indstikke i, vis man altså skal bruge kroppen til DFRS. Bruger man kroppens rør og sættet vingen på traditionel, ja så er det jo ligemeget, hvior meget krympe flexen bliver varmet, da skal forfanget jo blot gå i røretSmile

Jeg bruger varmepistol, da åben ild for det meste misfarver krympe flexen, og alt tilbehøret, går jo rask væk i flammerne.

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 08 Mar 2014 kl. 12:12
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2014 kl. 17:05
Hej Nikolaj
Jeg bruger uv neglelak specielt til reje øjne. Og jeg tror ikke der er den store forskel andet end i prisen, du kan godt bruge din UV lampe til hærdning, til efterhærdning har jeg lige anskaffet denne.
http://www.nordfrim.dk/fluor-lampe-l92
Michael Nielsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres