Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vindstille i morgen - nogen tricks?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vindstille i morgen - nogen tricks?
    Sendt: 23 Mar 2014 kl. 19:27
Jeg vil ud i Kolding Fjord i morgen, men kan se, der bliver helt vindstille. Det er jo klart bedst med lidt røre i vandet, så hvordan optimerer man sine muligheder under de forhold? Jeg plejer at fiske med blink eller wobler, men vil bombarda med flue være et bedre valg, når der ikke er vind? Eller kan blink stadig fungere, blot de er små nok?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 20:07
Hej - om muligt brug lidt "superlim" og lim nogle tynde ca. 3-6cm. lange "underbukse elastikker" eller lignende fast til de avn, der står mest stille i vandet. De små bevægelser/vibrationer giver signaler langt ud i vandet, og er smaddergode til fangster i stille vejr Big smile
Til top
Ronni Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rj1986 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rj1986 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 20:09
I blink ville jeg vælge umalet blink..
Eller en transparent flue eller pink glimmer reje med fuld skræld på indspindningen.. 😉
Er linen i vandet er der gode chancer
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 20:34
Mener du fuld skrald på fluen efter bombardaflådet? Jeg ville tænke, at jeg skræmmer fiskene væk med et flåd, der drøner af sted i overfladen, men det er da et forsøg værd!

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 20:53
Øh hvis det var henvendt til mig så - nej

Kun pålimet agn der normalt bliver brugt som næsten stillestående, såsom fluer på fluestang eller efter bombarda.

Hvis du evt. prøver ultralette agn/spinnere, kan du med fordel montere/lime lidt af samme gummitråde 5-10cm. over "agnen", og med mellemrum lade banditten synke... Det vil også skabe anderledes vibrationer i vandet, der kan få en evt. sløv fisk til at bide Big smile
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 21:13
Sorry, Kim, nej, det var henvendt til Ronni. Men sjovt trick, det må jeg prøve ved lejlighed.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 21:16
Helt i orden - især fordi det virker Big smile
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 22:16
.. Er altid et sted på Kolding Fjord, der giver fisk, selv i stille vejr.. Og så "stille" bliver det heller ikke, men vand sker der ikke meget med, tjek Dmi og andet...

Jacobsen Feld.
;-)
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 22:40
Hej
Jeg så engang en tysker, som tog en smældfed overspringer på 70 cm og 5 kg i Agtrup Vig på en sølvskinnende Toby 28 gram i sol og fralandsvind med rolig overflade. Så man skal aldrig sige, at det er helt umuligt med blink. Der var vist endda nogle andre fiskere der havde fortalt tyskeren, at han skulle fiske med den store Toby i håb om at han så ikke ville fange noget- men det fik de ikke så meget ud af...
 
Normalt ville jeg dog vælge lidt mere diskrete agn og evt. en ophænger i sol, men man kan også komme ud for, at de tager en flou. rød agn - selv i sol og roligt vejr her om foråret. Alt kan ske, så prøv med lidt af hvert.


Redigeret af Henrik L. - 23 Mar 2014 kl. 22:45


Til top
michael christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
harboen54

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Geografisk: herlev
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér harboen54 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2014 kl. 10:06
prøv med en ophænger flue.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2014 kl. 16:16
Sølvfarvet blink med kobberbasse-ophænger gav fisk. Ca. 15 cm...
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2014 kl. 21:08
Og dem er der pt mange af, ved Agtrup og Løger... Valgte med makker Haderslev og gav gode fisk, fra 48 til små 60 cm og alle fyldt med tang lopper, så kobber bassen, er for tiden et godt valg :-).

Jacobsen.
;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres