Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Odense Å - Åsum hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Brix Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
flyfishdk

Tilmeldt:: 22 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfishdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Odense Å - Åsum hjælp
    Sendt: 24 Mar 2014 kl. 18:16
Hej alle

Jeg kunne egentlig bare spørge om hvilken stang i #5 der var bedst til et vist beløb... men så går der nok religion i den..

Så jeg vil hellere først skrive lidt om der jeg planlægger og fiske og så håbe på at få nogle konstruktive svar på i hvilken retning jeg skal gå.

Lidt baggrund: 
Jeg har ikke fisket i 15 år... lang historie kort, for meget arbejde og rejseri. Da jeg fiskede gjorde jeg det hele tiden.. har været på 3 juniorleder kurser i flue ved DSF, kasteskole i sverige flere gange etc. og fisket med flue på kysten og i åen... rigtig meget. 
Derfor mener jeg med lidt afpudsning ville jeg kunne ret hurtigt kunne komme igang igen og blive rimelig habil.. kasteteknisk.. så må vi se om jeg kan fange fisk. 

Jeg er nu flyttet til odense med familien og bor lige op ad odense å 2 min. på cykel på det eftersigende bedste stykke for havørreder i Odense Å - Åsum stykket. 

Så er det jeg skal ud og købe nyt gear.. men hvad skal jeg gå efter? hvilken teknik bliver der brugt med succes? jeg regner selv med en #5'er, eller er det for klejnt? 

Er det flydelinie med sinktip/synkende forfang her i foråret, eller skal der synkende linier til?

Hvad med fluer? hvilke er de lokale helte? 

Er det helt klassisk nedstrøms fiskeri?

Nogle der er frisk på at være lokal guide?

håber i er friske på at give jeres bud. :)

Thight Lines

Nicolai
www.nicolaibrix.com




Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down