Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De gamle Cardinal sammen med fletline

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: De gamle Cardinal sammen med fletline
    Sendt: 30 Mar 2014 kl. 19:50
Er der nogen der har erfaringer med fletline og de gamle sorte Cardinal der af og til dukker op på auktion.
 
Eftersom det kun er til ën, er det helt fint hvis man skal i 0,20 for at få det til at fungere.
 
Eller er de to ting helt uforenelige størrelser
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2014 kl. 19:57
plastspolen bliver meget slidt hvis du bruger fletline. 

Jeg ville bruge almindelig nylon.
Til top
Christian Fangel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ChristianF

Tilmeldt:: 13 Feb 2007
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2014 kl. 20:09
Jeg har fisket med 0,17 fireline på et Cardinal 6 længe og har gode erfaringer med det.
Det største problem jeg har haft er at låseringen til spoleakslen ikke er glad for saltvandSmile. Men det er ikke værre end den let kan udskiftes og det kan laves til en hyggelig vintersyssel, hvor man samtidig kan glædes over det fine snekkedrev.
Knæk og bræk
Christian
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2014 kl. 23:45
Hej Ole
Fortvivl ikke det kan sagtens lade sig gøre, jeg har brugt helt ned til 0.10 matrix Pro
på cardinal 52, 33, c3 osv! Jeg vil anbefale dig at læse Per Karlsens fine artikel om håndlagt nylon inderline og så flet uden på, så vil du blive sparret for meget kludder!
VH
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down