Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ron Thompson Sealforce neopren waders, any good??

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ron Thompson Sealforce neopren waders, any good??
    Sendt: 03 Apr 2014 kl. 21:23
Hej

Jeg vil lige høre, om nogen har haft Ron Thompson Sealforce neopren waders og kan anbefale dem? Jeg har haft et par Dam Fighter Pro (600 kr) i et år nu, og de er hullede som en si, støvlerne revner i "overlæderet" osv., så jeg vil gerne ofre lidt mere for et par gode, men maks. til 1000 kr. 
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 21:33
ja
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 21:41
Tak for svaret - og så fra en Viborg-dreng. Hilsen fra en tidligere kunde, der også har boet i Viborg (godt nok 20 år siden). Smile

Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 21:42
Jeg har et par seal force. Eller rettere jeg kører på tredie sæt.
I brug, kvalitet og service kan jeg kun sige det spiller ret godt til prisen.

Jeg har problemet med meget lange ben men små fødder det gør det ret svært at finde en god waders som jeg kan være i uden at have følelsen af at jeg har fået søndriks hængerøvsbukser på.

Jeg bruger mine rigtigt meget.. Mindst en gang om ugen så når holbarheden er ca en år er det vel omkring 60-80 ture i saltvand (bliver skyllet erfter hver tur) men de når dårligt nok at være gennem tørre før de skal afsted igen.

Der hvor de to forrige er gået til er i støvle kanten (tror det skyldes mine lange ben)
Jeg har lovet mig selv at det er de sidste fast støvle vaders jeg har, de næste skal være med strømper og ekstra længde..

Jeg vil på trods at to ombytninger give seal force min anbefaling hvis du ikke er langbenet..
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 21:46
Hej
 
Dem kan jeg anbefale. Jeg er lige netop begyndt på tredje sæson, og der er stadigvæk ingen huller.
Mvh
 
Karsten
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 21:48
Citat: ole skaarup


Jeg vil på trods at to ombytninger give seal force min anbefaling hvis du ikke er langbenet..

Hmmm... Jeg er 1,90. Så ved jeg ikke lige, om det er det rigtige valg.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 22:15
Jeg har langt fra haft gode erfaringer med RT neopren waders. 

Jeg købte første gang et par NeoForce d. 2 November. 2 uger efter var jeg nede og få dem ombyttet grundet utætte syninger samt støvle. 

Det nye par holdte godt og vel 3 uger, så var de også utætte. Ned og ombytte til 3 par, som også hurtigt efter var uætte!

Sur og tvær, gik jeg ned og reklamerede (igen igen igen). Frivilligt valgte jeg, at betale merprisen for at opgradere til Seal Force modellen (med filt såler) i håb om, at denne var bedre. 
Tog dem direkte med på tur (samme dag de var købt), og kunne konstatere, at vandet fossede ind i højre støvle, grundet dårligere limninger i sålen! 
Jeg stod nu ved forhandleren i Århus C, 4 timer efter jeg havde købt nye RT topmodel neopren waders, med endnu et par utætte waders! Forhandleren kiggede med stor undren, og måtte erkende, at det ikke var særligt imponerende. Jeg fik dem ombyttet (i troen på bedre) til et par med gummisåler. Dem har jeg så haft i 1.5 måned nu, og de var utætte relativt kort tid efter jeg fik dem.
Jeg har dog først været nede med dem i sidste uge - da jeg tænkte, at jeg ligeså godt kunne bruge dem til de var komplet utætte. Og det er de så nu. Begge gummisåler er begyndt at slippe selve støvlen, lige ved hælen. Vandet trænger ind ved støvlekanten, og så er de utætte ved skridtet!

Enden på det hele blev, at jeg har fik et tilgode-bevis, og dette bruger jeg på et par wadestøvler, nu hvor vejret alligevel tillader åndbare waders.

Jeg kommer aldrig!!! til at købe et par Ron Thompson waders igen.. Det er det mest elendige produkt jeg nogensinde har investeret i..!

Som bonus kan oplyse, at jeg har mødt adskillige på kysten med de samme (Sealforce waders), der har haft de samme oplevelser. De var endt med at købe en tube lim, og forsøge at lappe/tætne dem selv, med blandede resultater - idet de var trætte af konstant at gå til forhandleren og brokke sig!

Forhandlerne vil som regel forsøge at sende de utætte waders til reparation (og de har trods alt 3 forsøg til at udbedre fejlen! Og hver gang tager det dem 3-5 uger).

Jeg fik en fin service ved den pågældende forhandler i Århus C, i form af direkte ombytning 4 gange, og til sidst et tilgode-bevis - trods at jeg lod min frustration gå lidt ud over dem.!

Når alt dette er sagt, så sidder denne waders rigtig godt på kroppen, og støvlerne af naturgummi, er gode at have på. Men hvad nytter det, når resten af produktet er af så ringe en kvalitet!

Jeg vil råde til at gå andre veje!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 22:22
#Ole Menander - jeg ved så ikke om du er syg eller hvad, men kune du evt. formulere dig med lidt mere end blot enstavelsesord :)

Mvh. - Kim
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 22:37
Hold en sober tone i min tråd, Kim. Jeg stillede spørgsmålet, så jeg skal nok vurdere, hvornår et svar er tilstrækkeligt.
Vh.
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 22:41
Jeg er 198 med meget lange ben så prøv dem det var de længste waders med fast støvle jeg kunne finde da jeg skulle have sidst.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 22:48
Hmm, jeg er tilbøjelig til at købe et par af Bilkas ABU-waders eller Kinetic Devilfish til 500kr og så se, hvor længe de holder i stedet.

Redigeret af T-Pod - 03 Apr 2014 kl. 23:10
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 23:14
Det er et frit land vi lever i ;-)

Jeg er glad for mine seal force men når de går igen bliver det nok et par med strømpe og syet efter mål. Så må familien leve af fisk :-)
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 23:22
Har prøvet sindsygt mange neopren-waders i alle mulige kvaliteter til forskellige priser i de sidste 20 år med svingende held. Har haft oplevelser som Renes og nogen der holdt. Har trillebørfuld af lappegrej fra de forskellige køb og bytninger!! Har indtryk af at holdbarheden er mere eller mindre afhængig af, hvem der var på arbejde den dag i Korea og om risen var gæret. Er endt med Bilkas ABU, som godt nok har lidt mærkelig kort længde på de bagerste seler så jeg skulle have jakken af og på efter endt urinering. Det er dog løst med lidt snoretræk, der fungerer udmærket. Købte 4 par da de var nede i 350 kr. Det første holder endnu! Fisker i perioder ellers ret tæt - osse i flydering som kan være hårdt ved skridtet i dem, da min kropsbygning gør, at syningerne bliver strukket en del ud - altså mest lår og og røv!!! Har for det meste ekstra med - hader at komme afsted og vinterbade i stedet for fiske. Skyller dem kun indvendig - på forkanten, hvis ammoniakstanken blir for slem!! 

Redigeret af Skarvbassen - 03 Apr 2014 kl. 23:24
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 23:30
Haha, tak for det indlæg, Klaus. Ja, jeg tror sgu, det bliver et par fra Bilka, og så får de dem i nakken, hvis de bliver utætte inden for garantien.
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 07:48
Hejsa T-Pod
Jeg bruger et par ABU fra Bilka i flyderen. De er stadig tætte og sidder oki godt, er 178cm. Tror sgu efterhånden de er 5 år på bagen!
Brugte dem også i fjorden, før jeg fik åndbare..
Men passer også godt på mit grej osv
Knæk & Bræk med dit valg og selvfølgelig ved vandet :-)

Mvh Bruno
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 08:08
Har også dårlig erfaring med  sealforce det er nr. 2 jeg har og de er også utætte
skodwadersAngry
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 12:05
Hold en sober tone i min tråd, Kim. Jeg stillede spørgsmålet, så jeg skal nok vurdere, hvornår et svar er tilstrækkeligt. 
Vh. #

Fint og rigtig godt skrevet af trådstarter. Thumbs Up
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 12:43
Gå endelig ned med dem, indtil de ikke gider at ombytte dem længere!

Forhandleren jeg købte mine hos, havde ikke hørt om de problemer jeg havde før. Til min store overraskelse, og så alligevel ikke ;) Sagde til ham, at det måtte være fordi folk var trætte af konstant at komme og reklamere. Det var han ikke enig i.

Nuvel - jeg er også bare sur og indebrændt over, at det er så skide svært for diverse producenter at lave et ordenligt produkt. Det giver ingen mening at lave et latterligt dårligt produkt, og markedsføre det som værende noget af det bedste - og så er det så piv ringe.

Man får squ lyst til at skrive det hele direkte til Ron Thompson, og spørge dem, om de selv mener det er tilfredstillende.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 12:45
Tak for de seneste kommentarer. Valget er faldet på ABU fra Bilka, men de kan dog ikke få dem i størrelse 43-44 lige for tiden, så jeg må finde dem et andet sted.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 14:59
Ja jeg har vel været 3-4 par igennem som alle sammen gik i syningerne.. Støvlen er også elendig og tynd i gummiet, bestemt ikke behagelig at have på og for mig gnavede støvlekanten helt vildt med sår til følge. Har virkeligt svært ved at se forskellen på seal force og f.eks de billig kinectic til omkring 400 kr.

Et par scierra tundra xp er derimod super behagelig at have på og her forstår man hvorfor prisen er mere end de 400 kr fine detaljer, god neopren og lynlås. Har desværre også haft et par reklamationer på dem, men har måske bare været uheldig.. 
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 21:18
T- pod. For ca 14 dage siden havde de kun  43-44 i Bilka Aalborg! Prøv evt. de enkelte varehuse i stedet for webshop.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 22:34
Citat: Skarvbassen

T- pod. For ca 14 dage siden havde de kun  43-44 i Bilka Aalborg! Prøv evt. de enkelte varehuse i stedet for webshop.

Det var heller ikke via Webshoppen, jeg var inde i Bilka i Kolding. Jeg overvejede ikke at spørge, om de kunne blive sendt fra en anden butik. Omvendt tilbød de det heller ikke, men man kan jo altid prøve at spørge. Smile
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 08:11
Jeps - for resten - Føtex havde til 400 i sidste uge. Måske stadig?
Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 08:26
God underholdning Klaus.

Det er nok især en god ide at skylle dem i skridtet inden man vader ud i åen.
Så undgår man at der bliver slået gyllealarm.LOL

Hilsen Klaus
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 11:15
Citat: T-Pod

Hold en sober tone i min tråd, Kim. Jeg stillede spørgsmålet, så jeg skal nok vurdere, hvornår et svar er tilstrækkeligt.
Vh.

T-Pod

Jeg beklager min udtryksform, der nok godt kan misforståes Big smile

Faktisk kom jeg pludselig i tvivl om, hvorvidt nogle af de der konstant udtrykker sig i enstavelsesform, rent faktisk fejlede et eller andet, eller det bare er gentagne "kong smart indlæg"?.

At det er ret irriterende at læse, er der helt sikkert mange andre, der også synes, da der ingen information eller basis for debat er i denne form for indlæg.

Men du bestemmer naturligvis, hvad du selv vil finde dig i i din tråd. den anden "medløber" er ikke værd at skrive om, så fortsat god debat Big smile
Mvh. - Kim
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 12:14
Du kan både være heldig og uheldig når du køber sealforce. Har selv 2 stk liggende og det ene par holder fint, mens det andet par har været ombyttet 3 gange. 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 12:40
Hehe - ja da jeg i sin tid solgte bl.a. Ron thompson, kom der bl.a. en kommunalarbejder ind et par gange om året, og købte 2 - 4 par af gangen. Hans job bestod vist hovedsageligt i, at vade i åerne og slå grøde/renoveringer m.m.

Han sled dem simpelthen op, men ville ikke købe dyrere waders, da disse blev lige så hurtigt slidte (han havde prøvet). Men nu er almindeligt lystfiskeri jo sjældent belastet på denne måde så:

Når man læser alle de tråde, der f.eks. handler om holdbarhed, bør man derfor nok se mere på pasformen, da ens egenvægt langt hurtigere kan ødelægge waders der ikke sidder ordentligt, end almindeligt slid kan. 

Da vil alle er forskellige i kropsform, vil jeg selv ved næste wadersskift gå efter pasformen, og så betale hvad disse så måtte koste (relativt naturligvis)

Et godt råd vil samtidigBig smile være, at løsne skulderselerne en del, så waderne sidder løst omkring "halen". Sidder de stramt, vil man trække sømmene/samlingerne unødigt hele vejen ned, nå man bukker/sætter sig.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 16:05
Citat: kikophil


Da vil alle er forskellige i kropsform, vil jeg selv ved næste wadersskift gå efter pasformen, og så betale hvad disse så måtte koste (relativt naturligvis)

Et godt råd vil samtidigBig smile være, at løsne skulderselerne en del, så waderne sidder løst omkring "halen". Sidder de stramt, vil man trække sømmene/samlingerne unødigt hele vejen ned, nå man bukker/sætter sig.


Hvordan gardere man sig så imod, at sålerne slipper støvlen?
Jeg mener. Mine vaders er ofte lidt for lange i benene, da jeg har sat røv for tidligt. Så der er ingen træk i sømmene/syningerne her.

Uanset hvad - så bliver det aldrig waders fra RT igen. :) Det løb er kørt!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 16:28
Hej Rene

Mit eksempel var så èt af flere Big smile

Nu kan man desværre aldrig helgardere sig, men er der, som du skriver et specielt mærke evt. udgave indenfor en vis vare der ofte har omtalte problemer (hurra for nettet), bør man jo nok ikke lige sætte dette mærke øverst på ønskelisten Big smile

Fabrikations problemer er noget der kommer med mellemrum selv for de dyrere mærker. Dog må man nok sige, at dette oftere sker ved de billigere modeller, da en af årsagerne til, at de er billige, ofte ligger i kvalitetskontrollen af varen inden afsendelse fra fabrikken.

Ecco sko havde for få år siden et lignende problem. deres såler blev simpelthen opløste af sig selv efter et stykke tid. Jeg havde desværre selv 3 forskellige par af mærket liggende i skabet til senere brug. Da jeg så kom i bund med en omgang oprydning, var sålerne på omtalte banditter nærmest smeltet ud over skabsbunden - Øv

Og nu er det jo langt fra sådan, at alle Ron Thomsom wadestøvler lige smider sålerne. De har haft en produktionsfejl på et mærke, der selvfølgelig ikke er ok at sende ud på markedet. At du så af den grund hopper helt fra mærket, er selvfølgelig helt op til dig, meeeen samme eller lignende problemstilling kunne jævnfør min nævnte oplevelse (samt mange andre) sagtens være sket for de andre mærker Big smile
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 18:58
Citat: kikophil


Og nu er det jo langt fra sådan, at alle Ron Thomsom wadestøvler lige smider sålerne. De har haft en produktionsfejl på et mærke, der selvfølgelig ikke er ok at sende ud på markedet. At du så af den grund hopper helt fra mærket, er selvfølgelig helt op til dig, meeeen samme eller lignende problemstilling kunne jævnfør min nævnte oplevelse (samt mange andre) sagtens være sket for de andre mærker Big smile

Hej Kim,

Tak for dit svar.

Jeg må dog pointere, at jeg har haft 2 modeller af Ron Thompson, og begge modeller viste de samme problemer.

Det der undre mig er, at diverse mærker, laver produkter af en så ringe kvalitet.
Det skader jo deres brand, mere end det gavner. Det er jo ingen nyhed, at man skal være heldig, for at få et par neoprenwaders til en relativ ok pris (500-1400), der holder tætte!
Specielt når man brander sit produkt som man gør!
(Jeg ved godt det er tomme løfter - og man skal tage dem til sig, men en sund skepsis).

Blandt andet:

"Trætte af Neopren waders der blir utætte ? Så sku du prøve at stikke fødderne i dem her"

"Sealforce waders er pt. de waders, der har den bedste lukning i samlingerne, uden du skal købe en waders til flere tusinde kroner. "

"Sealforce er den nyeste og til dato bedste waders fra Ron Thompson."

Det er jo imponerende hvad de waders burde være, taget i betragtning af, hvad de i realiteten er!

Alt andet lige, er det selvfølgelig op til folk selv, at vælge hvad de køber, og om de vil tage chancen! 
Men man kan lige godt købe et par fra biltema i 399.- og så bytte dem derude, når de bliver utætte!

Jeg går blot pænt udenom fremtidigt :)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 20:12
Hej Rene :)

Ja det kan jeg kun gi` dig ret i. Altså hvordan det overhovedet kan lade sig gøre, at stå bag et brand, og så sende en vare ud med et så alt afgørende problem.

Man skulle da tro, at uanset hvor billig en vare bliver produceret, bliver den produceret/sendt på markedet fordi nogle "mennesker" har regnet ud, at de kan tjene på den.

Enhver fabrik bør jo have en kvalitetskontrol, med produktudviklere direkte tilknyttet. Om disse så er blevet tvunget "fra oven" til, at producere varen til endnu lavere pris med deraf dårligere materialer til følge - eller de bare allesammen har lavet en form for - gider sku ikke lave kvalitet  - skal jeg ikke ku` sige LOL

Hvis ovenstående var i orden, ville overdreven markedsføring/deklaration ikke være påkrævet, og sammenlagt burde de kunne hæve glansen på brandet en hel del. Jeg kender ikke de nøjagtige ejerforhold for mærket, men det kunne godt lugte lidt af for meget ønske om hævet profit/indblanding fra folk, der ud fra grådighed faktisk ødelægger mulighederne for sig selv. Men det er naturligvis bare et gæt Big smile

Men èn ting vil da gavne firmaet!. Nemlig at de offentligt går ud, og fortæller om problemet, samt tilbyder samtlige købere til dårlige waders fuld retur/kompensation - noget allà Tyota med deres bilfadæser - der dog er af mere alvorlig grad Big smile
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 20:25
Kim - min erfaring er modsat din mht hvordan waders skal sidde. Selerne vil aldrig kunne stramme dem så meget, at det udgør en belastning - i hvert fald ikke, hvis man er af hankøn og har sine ædlere dele kært! Det blir jo osse utåleligt i skuldre. Til gengæld har jeg sprængt waders fordi de hængte for lavt og da jeg tog et stort skridt (op på en sten!) udsattes syningerne i skridtet for en overbelastning, der betød en regulær sprængning. Jeg forsørger altid at have dem så langt oppe i skridtet, som min genitalier (læs: klunker) tillader. Men alt kan jo overdrives. Får et billede af en krumbøjet mand med 4 mandler (eller tre adamsæbler!)Geek


Redigeret af Skarvbassen - 05 Apr 2014 kl. 20:28
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 20:44
Hej Klaus

Helt i orden. Jeg tror dog bare, at det drejer sig om, hvorvidt man nu engang tænker over, om man har plads nok til stadigvæk at kunne synge dybt, og ikke kun det høje C Big smile

Jeg har haft flere fiskekammerater der netop havde strammet selerne for meget, da de fik en bedre fornemmelse af, at deres ben passede til længden af waderne, samt at waderne kom det lille stykke ekstra op på brystet, hvilket egentligt var godt nok, når vi stod ude i de svenske mudrede østvendte "laguner" i dyb tåge, og fangede store gedder, mens bølger engang imellem kom rullende langvejs fra og røg helt op til halsen. Øv hvor er sådan 2 tykke striktrøjer tunge/kløende/klistrende når de er gennemblødte Big smile

Med andre ord bør man måle fra neden af. Sætte sig på hug, og sørge for, at wadebenene er lange nok til, at alting også sidder rigtigt når man står op. Hvis ens overkrop eller underkrop/ben har lidt anderledes proportioner end waderne nu er beregnet til, vil der altid kunne opstå et problem, og selerne er den eneste justeringsmulighed vi har - på langs Big smile

Forstår dog ikke helt hvorledes dine waders kunne sprænge i skridtet ved, at hænge for lavt!. Det burde jo netop give plads til udvidelse i skridtet. Men selvf. er næsten alting muligt i det rent ud sagt enormt irriterende svage materiale neopren nu engang er.

Man skulle tro, at efter alle de år man har lavet waders i neopren, og oplevet alle materialets svaggheder, kunne ha` opfundet et langt stærkere og mere funktionelt materiale. Men måske der er så mange penge i vi stakkels brugeres tegnebøger, at man ikke nænner at lave om på tingene LOL
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 21:45
Ja Kim, som vi plejer at sige her Nordpå: Når de kan sende folk til månen, hvorfor satan kan de så ikke lave noen ordentlige holdbare Waders til fornuftig pris!! Det kan de så osse godt - men det er bare lidt for tilfældigt hvornår. MHT min påstand/erfaring med for lavthængende: Det gælder osse for almindelige bukser. Der hvor skridtet er på kroppen skal skridtet osse være på buksen. Det er jo for faen der det er beregnet til at bevægelsen ved at tage skridt grundlæggende er designet!! Jeg har osse sprængt almindelige bukser på føromtalte måde. Prøv at lade dine bukser hænge alt for lavt og se hvor syg en belastning de får helt uhensigtsmæssige steder når du tar et stort skridt! Det giver selvfølgelig et lidt overdrevet billede af det jeg snakker om, men det er et faktum i min erfaringsverden, at det er det der sker i mindre skala, hvis afstanden mellem waders skridt og kroppens skridt er for stor og de ikke sidder tilstrækkeligt tæt. Hvis de ikke kan holde til at bukke sig i når de sidder "rigtigt" er det direkte på forbrændingen. Det skal de sgu holde til.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 04:38
Ja Klaus - nu har du givet mig et humoristisk indre syn over personer der går enten går rundt i waders således det ser ud som om, at deres navler må sidde i knæhøjde, og andre personer, der går i waders trukket så langt op, at de bliver lukket omkring halsen LOL. Man vil nok hurtigt blive kendt som værende medlem af enten slapperne eller strammerne hehe

Men alt med måde jo, hvorfor man må da håbe, at folk finder en gylden middelvej, og det vigtigste er vel, at vi er bevidste om, hvad vi individuelt bør være opmærksomme på, da både vi samt de svage "gummibukser" har hver vores mangfoldige problemer med materialer, udformning, proportioner osv.

I forhold til almindelige bukser, har man med waderne jo heller ikke det samme udvalg i benlængder til rådighed. Har man mave og gerne vil ha`den stoppet med ned i waderne, må man købe ekstra store str. der så ofte indeholder sok eller støvle i str. MEGA  samt når næsten op til halsen.

Nogle af de lidt dyrere mærker markerer sig så ved, at være mere "kropsrigtigt udformede", og det vil nok kunne hjælpe på de steder der normalt sidder for stramt, gnaver, kræver forstærkning.

Intet af disse tiltag betyder dog noget som helst i en lystfiskers øjne, hvis sålerne eller sokkerne falder af indenfor kort tid. Lidt ligesom at sige, at nu har jeg endelig fået købt mig min drømmebil. Den står ude i garagen og kommer aldrig ud at køre, da motoren stod af med det samme.

Apropòs måneture. Gad vide hvordan sådan en månedragt er at wade med - uden toppen naturligvis. Den burde da være stærk og vandtæt, og man er fri for, at skulle wade ind for at tisse når fiskeriet er mest spændende, da der jo er indbygget "ajlebeholder" Big smile

Hmm.. hvordan mon de klarer problemet med kondensvand på månen. Åndbare månedragter er nok ikke brugbare deroppe Tongue


Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 09:03
Thumbs Up -
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 11:54
Hej
 
Netop kommet hjem efter et par timers kystfiskeri tillader jeg mig igen at være tilfreds med mine tætte Sealforce vaders.
 
Karsten
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 18:24
He he - ja men med alle de fortællinger om huller i waderne, bør man vel nærmest altid have et ekstra par med på turen. eller mindst huske waders lim og UV lygte Big smile
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 06 Apr 2014 kl. 18:25
Til top
brian p larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pipper98

Tilmeldt:: 15 Sep 2006
Geografisk: nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pipper98 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 18:36
griner...hvorfor ikke bare stå med røven barClap det er jo snart sommerWink
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 21:52
Det lykkedes mig at finde et par i min størrelse i Bilka i Viborg. Efter første tur må jeg konstatere, at jeg var knastør indenunder! Håber det fortsætter sådan i lang tid endnu. Tak for de mange gode tips!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum