Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Db. medlemsskab af DSF

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Db. medlemsskab af DSF
    Sendt: 04 Apr 2014 kl. 21:22
Hejsa. Når man er medlem af to foreninger der begge er med i DSF, hvor meget er det så man får refunderet ?
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 21:29
Er dette et dobbelttjek ;-)
Og hvad sagde DSF da?

Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 21:33
Ved ikke hvad du mener ?
Til top
Arne Nørreskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ANK

Tilmeldt:: 02 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ANK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 21:47
Til top
Arne Nørreskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ANK

Tilmeldt:: 02 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ANK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 21:50
Forbunds kontigentet er 355 kr. og mener at det er alt had der skalbetales til DSF uanset hor mange klubber du er medlem af.
MH
Arne
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 22:04
Arnes svar er også mit bedste bud. Det jeg spurgte om var, hvad forbundet havde svaret på dit spørgsmål. Tænker det var det mest naturlige sted at rette sit spørgsmål. Men hvad ved jeg. Jeg kan da også blive klogere. Så undskyld det kryptiske svar.

mvh
Kristian
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 23:29
Det går nok med det. Jeg skrev bare herinde, da jeg mente det at var den hurtigste måde at få svar på. Derfor. Tak for input...
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 07:46
Man betaler, og får så et beløb tilbage - der kommer en check med posten på et tidspunkt,,, og det har virket ganske upåklageligt de seneste år.

Selvfølgelig er det lidt tåbeligt, at man skal låne sine penge ud til DSF, også set administrativt.
Men sådan er det.

Det virker, og så virker det også ret godt, at sådan nogle som mig, glemmer at indløse den check på et ret beskedent beløb... Man kan kalde det frivilligt bidragWinkWink
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 09:20
LOL


Redigeret af tomkat - 05 Apr 2014 kl. 09:24
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 09:28
Hej Michael
 
Det kan da godt være, at der ikke er noget der er frivilligt i Danmarks Sportsfiskerforening, men i Danmarks Sportsfiskerforbund starter frivilligheden med om man overhovedet melder sig ind. Hvad der derefter sker er op til een selv i forhold til energi og evner.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 09:49
Frivillighed eller ikke frivillighed men er foreningen du er medlem af tilsluttet Danmarks sportsfisker forbund eksisterer frilligheden ikke så er du tvangsmedlem
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 11:51
Ja, det kan du sige men foreningen har frivilligt og demokratisk valgt at være medlem af DSF - hvis du vil være "tvangsmedlem" så meld dig dog ud af foreningen
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 12:16
Verden er lidt krøllet mht. medlemskab af Sportsfiskerforbundet. Er man i den situation, at man f.eks. gerne vil have adgang til et fiskevand, som styres af en forening, som er medlem af forbundet, så får man forbundet med uanset, om man ønsker det eller ej. Demokratiet har det så som så, for der skal hos mange foreninger 2/3-dels flertal til en udmeldelse.

Det ville efter min mening være langt sundere med 100% frivilligt forbund, men det ville koste forbundet ganske mange medlemmer. Jeg ville ikke være overrasket om 1/3-del eller flere meldte sig ud.

Desværre har forbundet et mudret forhold med både foreningsmedlemmer og direkte medlemmer, og min formodning er, at forbundets bestyrelse eller en vigtig del af den godt ville gøre alle medlemmer til direkte medlemmer. Ved at gøre det, ville forbundet "frigøre" sig fra foreningernes magt, og forbundet kunne optræde som en selvstændig virksomhed. Det ville bare få voldsomme konsekvenser for medlemstallet, hvor end det så befinder sig. Det er endnu ikke lykkedes mig bekendt at få oplyst det faktisk antal betalte kontingenter. Jeg er bange for, at tallet ligger en del under 20.000 for samtlige kontingenttyper.

Vi har brug for et forbund, men der skal i høj grad sættes fokus på overlevelse, hvis forbundet skal klare økonomien, når de store årgange forsvinder. De årgange fylder enormt i medlemstallet. Foreløbig ser det ikke ud til, at der ligger en effektiv plan derfor. Så øvelsen overlevelse kan ikke vente på sig. Desværre var den ikke på dagsordenen på de seneste kongresser.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 13:18
Se Michael jeg er heldigvis IKKE medlem af en forening der er medlem af forbundet men der er EXKLUDERET af samme.Heldigvis for det og vi bliver det aldrig
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 13:38
Citat: pip_ser

Se Michael jeg er heldigvis IKKE medlem af en forening der er medlem af forbundet men der er EXKLUDERET af samme.Heldigvis for det og vi bliver det aldrig
Hej John
 
Ja men dog. Så er du jo, i hvert fald på det område, en glad mand. Tillykke med det.Smile
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 15:22
Ja det er altid godt med mennesker der ikke bidrager til den fælles kasse men blot nyder frugterne af det arbejde andre gør
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 15:36
Jeg lader mig ikke diktere af nogen og jeg har vist bidraget rigeligt til fællesskabet i Lindenborg å
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 15:38
Citat: Michael R. Mulbjerg

Ja det er altid godt med mennesker der ikke bidrager til den fælles kasse men blot nyder frugterne af det arbejde andre gør

Enig Michael og det er altid dem der råber højst og er mest negativ
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 15:45
Hmm.. ja èn ting er jo, at melde sig ind i en forening og sige ja tak til medhørende fiskevand. En anden ting er så, at man samtidig er nødsaget til at godkende "betingelserne" for disse rettigheder - herunder medlemskabet af DSF.

Egentligt er det vel det samme, som når vi køber/henter et program til PCèn. Så følger der også altid en længere omgang betingelser med, som man SKAL godtage.

Friheden består så i, at man på forhånd kan frasige sig disse betingelser, men må undvære programmerne. Man kan så vælge andre lignende programmer, der kan ca. det samme - måske endda gratis.

I fiskeriets/foreningernes tilfælde, er man så nødsaget til "dobbelt medlemskabet", da man jo ikke bare kan vælge en anden forening med rettighederne på samme fiskeområder - øvè Smile

#Kjeld - ja det bliver interessant at se, om DSF`s fremtidsberegninger af betalende fiskere kommer til, at modsvare nutidens beregninger Big smile. Om ikke andet er det jo ikke personer der kommer til at mangle, men mere et spørgsmål om hvem der så skal betale  yngre/ældre/staten/alle over skatten?

/Kim
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 16:10
Kim,
hvilke beregninger tænker du på - fisketegnet ???
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 16:16
Til Michael: "ikke bidrager til den fælles kasse". Du får det til at lyde som om folk nægter at betale deres skat, atp eller andet reelt kollegtivt. At ophøje forbundet på linie med de andre samfundinstitutioner, er nok noget over målet. Ellers kunne du med lige så stor rimelighed forlange at "folk" skulle være medlem af alle andre interesseorganisationer, før de kan tillade at have en mening og udtrykke samme. 
 
Til Henrik: "det er altid dem der råber højst og er mest negativ". Nu for mit vedkommende har jeg ikke hørt et ord, så "råber højest" er vist forkert metafor.
M.h.t. "mest negativ"! Du har ikke en ide om hvor meget John B, har lavet for andre fiskere og naturnydere, tjek lige, før du selv "råber højest" "negativt"  og vigtigst totalt forkert og ubegrundet.
 
Til Kim  Enig langt hen af vejen, fin nuancering
 
knæk & bræk til dem der gør en insats og ikke bare kæfter op
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 16:58
Kjeld - det var den samlede overordnede økonomi For DSF jeg kom til at tænke på, da jeg læste dette:

Vi har brug for et forbund, men der skal i høj grad sættes fokus på overlevelse, hvis forbundet skal klare økonomien, når de store årgange forsvinder. De årgange fylder enormt i medlemstallet. Foreløbig ser det ikke ud til, at der ligger en effektiv plan derfor. Så øvelsen overlevelse kan ikke vente på sig. Desværre var den ikke på dagsordenen på de seneste kongresser.

Jeg kender så ikke forbundets tænkte fremtidsvisioner over hvor pengene (samtlige) skal hentes ind, men uanset den kommende forskellighed i medlemsantal/alder, vil der nok være nok "personer" udgifterne kan deles ud på. Jeg kan så se nogle grimme perspektiver for mig, netop med hvem der skal betale!. Men det er jo efterhånden en dagligdags lettere ubehagelig økonomisk motionsform, så det skal vel bare ordnes - når tingene opstår Big smile

#Øvrige Big smile Vi bevæger os vist dybest set helt ned hvor demokratiet viser sine svagheder/mangler. Dette skal så straks forsvares med, at hvis ikke man forsvarer disse svagheder, vil vores økonomi og vores natur ret hurtigt blive henholdsvis ødelagt/udpint.

Det vil jo indebære konstante lands-afstemninger af ting som f.eks. fiskerettigheder over alle vores fiskevande. Og hvem vil ikke gerne have en laks eller (5 Embarrassed) med hjem fra skjern, eller frit kunne sætte sine "utallige" garn over det hele?.

Verden ville stå af lave, hvis alle havde lige ret til alting, og totalt umuligt at administrere således at vores kære små fiskebasser også havde en fremtid Unhappy

Derfor vil der altid være utilfredshed med (alting?), da man kun kan lovgive/regulere groft indenfor disse områder.

Vi må desværre leve med, at nogle får mere end andre på nogle områder og vise versa, da det er betingelsen for demokratiets overlevelse. Og som (næsten) alle ved, er demokratiet dèn styreform, der giver flest borgere flest rettigheder - uanset det ikke er problemfrit/skævt...

Den problemfri styreform findes ikke - og bliver aldrig fundet (på menneskets præmisser) Big smile

Nå den blev lidt omfangsrig - sorry....

 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 17:46
Jeg tvivler på, at foreningerne vil bære byrden, for de får selv en presset økonomi - nå det er en længere debat, og nu kalder hus-diktatoren
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 18:24
Husets diktator kalder.., så er der måske alligevel et lille sammenhæng.., omkring det at blive moppet der hjemme og så selv moppe andre   
Ja det kræver selvfølgelig en forklaring .. Det slår næsten aldrig fejl, hver gang DSF. bliver nævnt.., så er der altid en lidt negativ tone.., fra en lille skare af debattørrer på forummet., der ryger op i det røde felt

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 18:47
Hmm.. Hvis vi skal gå efter saglig venskabelig diskussion, bør vi nok undgå det såkaldte røde felt Big smile

Jeg skal da være den første til, at indrømme, at jeg har temperament, men dette kun i samhæng med mennesker der befinder sig på et niveau, jeg ikke bryder mig om, at komme ned på. Og herinde har vi jo haft nok af disse fordummende angreb, der som regel kommer fra folk, der ikke forstår hvad tingene drejer sig om. Så får deres mindreværdskomplekser overhånd, og "folk" er bare nogle idioter - øvè

Er det virkeligt nødvendigt, at vi alle skal mødes, og se hinandens "grimme" fjæs direkte (fy da føj da LOL), for, at vi kan begynde at kommunikere igen på værdig "menneskelig" vis?

Ja noget kunne jo tyde på det Thumbs Up

Mvh. - Kim
Og nu skal der spises - mums
Til top
Henrik V. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksefisker8660

Tilmeldt:: 05 Nov 2011
Geografisk: Skanderborg
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksefisker8660 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 18:56
Man betaler normalt det fulde kontingent til hver forening, men får så refunderet ved dobbelt medlemsskab af DSF. Penge refunderes normalt først sidst på året. Det er DSF der refundere direkte til medlemmet og ikke foreningen.

MVH
Henrik V. Pedersen

Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marinus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 20:36
Mulbjerg ! Føler mig stødt ! Når jeg betaler mit statstegn, så er du af den holdning , at jeg ikke bidrager til fællesskabet ! Hmmmmm, tænker på ord som "hellig" og "knold" !Gad vide hvad det er myntet på ?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 20:55
Hmm.. udfra det synspunkt, at man får udvidede fiskemuligheder via indmeldelse i div. foreninger, og "standart" muligheder ved at nøjes med fisketegnet, kan man vel ikke kalde det for, at yde mindre end andre, da man jo så også bruger mindre af de belastede områder via mindre adgang?.

Bare en tanke - da alle almindelige fisketegnsindehavere nok ikke bryder sig om at få at vide, at de nærmest "nasser" på systemet?

Er der virkelig nogle der seriøst har den indstilling, at fordi de selv er medlemmer af XX antal foreninger bidrager de samt er mere berettigede til fiskeri end folk med alm. fisketegn?

Bare en venlig men forbløffet forespørgsel Big smile
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 05 Apr 2014 kl. 20:57
Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marinus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 21:04
@Kim ! Set i bagklogskabens lys, havde jeg formuleret mig som du lige gjorde !!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 21:14
Claus helt i orden. Jeg blev bare overrasket over denne "tilsyneladende" holdning, og kan da se nogle ubehagelige splittende fremtids perspektiver blandt fiskerne, hvis holdningen er noget der florerer blandt mange Unhappy

Lad os derfor håbe, at det blot var en fortalelse afstedkommet af andre uvedkommende årsager Big smile

Og "hellig & knold" er vist noget der foregår, når graveren holder "skjult" ølpause på kirkegården. Så lad os holde det derude Wink
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kim rødekro

Tilmeldt:: 25 Mar 2014
Geografisk: Rødekro
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim rødekro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 01:37
Spørgsmålet omkring kontingent er vist besvaret rigeligt.
Kjeld og Kim, jeg ved ikke rigtigt om vi var til den samme kongres, men som jeg husker den kongres jeg var på, brugte vi en del af lørdag eftermiddag på punktet med flere medlemmer (om det er nok ved jeg ikke), og ja så er det da også for dårligt, at DSF ikke har sendt en plan ud til medlemsforeningerne endnu, det er sku da hele 14 dage siden vi var på kongres.
Jeg mener ikke nogen nasser på andre, jeg mener bare at nogle vælge at bidrage lidt mere, for at få et bedre fiskeri. DSF er med i så mange forskellige råd og kommissioner nedsat af politikerne, at det koster rigtig mange ressourcer. Det lovpligtige fisketegn bruges til udsætning af fisk (så da bidrager alle), til lønninger til de ansatte på DTU Aqua, analyser osv. Vi må dog ikke tro, at DTU Aqua er lystfiskernes repræsentant i diverse råd, de er fiskenes repræsentanter. Det er DSF der er alle lystfiskeres repræsentant i de nævnte råd mm, så nej der er ingen der nasser, bare nogle der har valgt at betale 355 kr. mere. Kære venner det er ikke engang en karton smøger eller en bare nogenlunde flueline. Det kan ikke være prisen der skræmmer folk væk fra DSF. Gad nok vide hvad det så er? For 2 år siden opfordrede jeg alle kritikkere til at skrive hvad de mente DSF skulle gøre anderledes. Jeg fik 2 svar, som jeg selvfølgelig medbragte til kongressen den gang. Det er sku ikke mange svar med alle dem der altid har noget at skyde i skoene på DSF.
Der er masser af HØ på kysten - tag ud og fisk
Mvh
Kim Andersen - Rødekro
Kim Andersen - Rødekro
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 06:48
#Kjeld - efter at ha` fået sovet lidt, kan jeg se, at jeg vist ikke fik formuleret mig tydeligt nok. Jeg tænkte på, at pensionistantallet jo ville stige i hele danmark, men glemte, at regeringen jo løbende nedjusterer det mulige antal ved at hæve pensionistalderen.

Således vil det aldrig ende med, at det hovedsageligt er pensionisterne der står for næsten samtlige medlemmer af DSF (de bliver blot "ældre" Tongue), og mht. fisketegnet vil der jo også stadigvæk være masser af betalere, da man bare skal betale i endnu flere år Ouch

Gad nok vide, om jeg når at blive pensionist inden jeg bliver 100 LOL

#Kim Andersen

Det er nok ikke lige beløbet på 355.- der betyder det store. Det er mere dèt, at det er ALLE de små bække der efterhånden både svulmer op og bliver flere af. Folk har jo en del andre udgifter de også skal betale. (Mange bække små) Big smile

Men ellers er det da rigtig nok, at man får noget for pengene hvis man udnytter alle tilbudene - herunder de ubetalelige ting såsom fællesskabet, der jo betyder en hel del for mange. Andre (mest modstanderne), har så ikke det samme behov for, at føle sig som en del af dette fællesskab, og kan sagtens nøjes med fisketegnets muligheder. Og du ved jo, at når først tanken om det "tvungne" er bundfældet i folk, kan (næsten) intet trække dem til truget Wink. Da ordet tvungen associerer med ordet udnyttelse, vil det være næsten ligesom at få folk til at skifte religion. Det er svært men med den rigtige "salgsteknik", kan alt jo sælges Smile
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 06 Apr 2014 kl. 06:58
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 10:11
Hvis nogen skulle mene at 355,- er mange penge og det alene er grunden til de faldende medlemstal, så skæv en smule til Danmarks Jægerforbund. Det årlige kontingent for ordinære medlemmer er 704,- og de har 97.000 medlemmer. Så den må man længere ud med. 



Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 10:36
here we go Again!!!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 10:59
Kære alle,
Der er selvfølgelig ikke nogen der er tvunget til at være medlem af DSF, det er en interesseorganisation. Altså frivilligt. 

De foreninger som har valgt at være medlem af DSF, har vel gjort det som en del af den demokratiske proces som en generealforsamling er højeste myndighed for. Altså er det her man skal prøve at påvirke sin forening til at melde sig ud eller ind i DSF. 

Den enkelte lystfisker har altså ikke "veto" til at kan stå udenfor DSF hvis han vi eller hun vil være medlem af den enekelte forening. Det er demokrati.

Det er den demokratiske form som kaldes "repræsentativ demokrati", også den som benyttes i DK når der er valg til kommune, regioner og foketing, samt en hel masse andre organisatiner der direkte kan sammenlignes med DSF.

Personligt synes jeg der er mange ting som kan gøres anderledes og bedre i DSF, men jeg synes også at der bliver gjort mange gode ting.

Jeg har selv tidliger været fmd. i en forening, så jeg har fået et godt indblik i hvor der bliver arbejdet for  DSF og jeg er blevet meget overrasket over hvor mange ting, som DSF kæmper og arbejder for. Ting som jeg før ikke anede at forbundet havde indflydelse på.

Oftest er det fordi DSF ikke altid er lige god til at kommunikere ud hvad de laver, at mange lystfiskere oplever at der ikke sker noget til gavn for dem i DSF, men det er også fordi ting tager tid. Altså hvordan der gennem tiderne er blevet arbejdet for 100 meter garn fri zone ved kysten, kampen mod de forurenende dambrug, og lige nu er det de såkaldte vandplaner der skal arbejdes for. 

Jeg sider selv i et sådan "vandråd" og jeg kan garantere Jer for, at DSF arbejder stenhårdt for at der bliver taget hensyn til fiskene og vandmiljøet, ikke blot ved politisk at skabe sig kontakter og indflydelse, men også at "klæde" de mange frivillige på (en som mig f.eks) til at kunne varetage opgaverne på så god og fagligt et grundlag som muligt.

Alt dette og meget andet er der jo ikke så mange der ved noget om, men jeg kan forsikre alle om, at mange mennesker arbejder flittigt på, at vi gennem DSF kan gøre en forskel, som er til gavn for både fiskene og lystfiskerne i Danmark.

Desværre er tingene også besværlige og ikke muligt at ændre på så hurtigt som vi kunne ønske det. Modstanderne af DSF vil hver gang sige, at det IKKE er lykkedes at få fjernet ørredgarnene fra kysten, stoppet al fiskeri med nedgarn i ferskvand, fået nedlagt samtlige dambrug, incl. dem der er i saltvand, fået fjernet de store opstemmede søer som Tange og Holstebro kraftværkssøer osv. MEN naturligvis vil DSF arbejde for det, men sålænge at så få lystfiskere gider at bridrage til, at der kan arbejdes for netop disse sager, så er vi altså meget få, som får "lov" til at arbejde for alle dem som har valgt at køre lidt på "frihjul". For naturligvis er der ingen der arbejder for fiskeriet, blot ved at betale et fisketegn. Hvis man påstår noget sådan, er det udtryk for uvidenhed.

Forsat god dag og nu skal jeg ud at fiske skaller med min søn :-)

Niels Åge Skovbo
Århus


Redigeret af niels åge skovbo - 06 Apr 2014 kl. 11:00
Til top
Steffen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffenstuff Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffenstuff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 11:43
Hej til alle.
 I år 2014, er jeg for første gang blevet opkrævet centralt fra DSF, til de 4 foreninger jeg er medlem af.
Det vil sige kun 1 medlems kontigent til DSF.
INGEN check med tilbage betaling til efteråret.
Det gør det mere fristende/billigere umiddelbart at melde sig ind i en ekstra forening.
 
Jeg er stolt over at være medlem af en organisation, der utrættelig varetager generelle sportsfisker interesser.Clap
MVH Steffen
  
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 12:04
Niels Åge,
du har jo helt 100% ret i din udmelding mht. det arbejde forbundet udfører. Uden forbundet stod det langt værre til.

Jeg ville dog ønske, at forbundet satte fokus på, at opbygge en anden form for medlemskab, så man kunne få langt flere medlemmer, ikke kun for pengene skyld, men også for at forbundet kan få en solid opbakning.

Der løses omkring 150.000 stk. 12 måneders fisketegn hvert år. Kunne forbundet finde en model, hvor bladet ikke var påtvunget, så kunne man sætte et langt lavere kontingent.

Med blot 100.000 medlemmer til 100 kroner i kontingent om året, ville det kaste kroner 10 millioner af sig, hvilket er omkring 4 millioner mere end det nuværende samlede årskontingent.

Det kunne være en bedre løsning, og forbundet ville opnå en langt større plads i lystfiskernes bevidsthed. Det ville samtidig give en større mulighed for overlevelse på længere sigt.

mvh
Kjeld

Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 12:21
Hej Kjeld
 
Vær lige opmærksom på, at Sportsfiskeren er et medlemsblad og dermed obligatorisk. Jeg kan ikke forestille mig et DSF uden medlemsblad. Jeg tror at du er lidt på herrens mark, når du foreslår at bladet ikke skal være "påtvunget", som du kalder det. Hvis der ikke er et medlemsblad mister forbundet da noget af sin identitet.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 13:15
Karsten,
det har faktisk været til afstemning på kongressen 2012 basereret på et foreningsforslag. Det er en af de udgifter, som kunne "redde" medlemstallet. Bladet kan fortsat være elektronisk. Det er der andre af forbundets blade der er, og de lever fortsat rigtig fint. Så det er blot et spørgsmål om at være moderne og bruge elektronikken. Nogen elsker det blad, andre er ligeglade, men udgiften total på papir med forsendelse er lige under 2 mill. netto, som selvfølgelig belaster kontingentet.
mvh
Kjeld

Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 13:18
Hvor stor en del af bladet er betalt af anoncører ? Førhen var bladet meget bedre Der var et meget bredere og bedre indhold men det stoppede lidt efter lidt i halvfjerdserne Jo bedre og bredere indhold jo flere vil abonere på det der er da logik
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 14:12
Først og fremmest, så synes JEG, at der har været enorme fremskridt i medlemsadministrationen i DSF i de seneste år, og jeg synes faktisk også at der er fine fokusområder på WWW og i det trykte bladSmile

Men gad vide hvad der sker med de penge, hvor "fjolser som undertegnede", glemmer at indløse returchecken for dobbeltmedlemsskaber ???

Man kan vel ikke rigtig bogføre midler, som man ikke ejer ????
Jeg har MINDST 3 checks liggende, og de er sgu alle lidt gulnede i kanterne..

Jeg håber at de går til noget juniorarbejde, for så vil jeg også i fremtiden undlade at indløse demSmile
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 14:13
Bladet kostede i 2013 hele 3,4 mill. minus annonceindtægter 1,4 = netto ca. 2,0 i slutudgift = ca. 100 pr. medlem om året. Men en "møjet" stor udgift, hvis bundlinjen kun balancerer.

Ud af en årlig indtægt på kontingenter og tilskud på ca. 8,5 mill, så er ca. 2,0 en voldsom enkeltudgift. En elektronisk udgave er også mere høflig for miljøet :-)
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 14:37
Et mere læse værdigt blad vil give flere læsere og flere anoncører og færrer udgifter
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 14:46
Hej Kjeld og John
 
I kan jo blive ved med at bekræfte hinanden. Men det ændrer ikke ved, at et håndgribeligt blad er noget andet og, efter min opfattelse, bedre end et webbaseret blad.
Det er sågu da bøvlet med en PC i sengen og på lokummetTongueWink
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 14:51
Et læseværdigt blad ! Er det med reklamer på hver anden side eller ?
Hvis forbundet på nogen måde ønsker flere medlemmer var det måske en ide at gøre mere ved sine politiske kontakter og derved blive mere taget i betragtning der hvor tingene besluttes og ikke som nu hvor hele den del halter !
/Søder
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 14:59
Ja et læseværdigt blad som da Poul Thomsen var redaktør
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 15:22
Med hensyn til Sportsfiskeren, så har jeg også udgaver af disse den gang Poul Thomsen var redaktør.

Jeg tror altså at I husker noget forkert, for når jeg læser Sportsfiskeren idag, så synes jeg bestemt at bladet er blevet bedre. Der er flere sider, det er i farver, der er langt flere artikler med flotte billeder og så synes jeg faktisk, at bladet beskæftiger sig ok med miljøstoffet.

Men som så mange andre, tænker i  måske lidt "romantisk" omkring de gode gamle dage. Dengang hvor solen altid skinnede om sommeren, og hvor en Opel Kadet og en Datsun 100Y var meget bedre end de biler der bliver fremstillet idag Smile


Redigeret af niels åge skovbo - 06 Apr 2014 kl. 15:23
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 15:38
Nu har det intet med romantik at gøre De var bedre i tyverne tredvierne og så videre og så var det nok en Datsun 100 A du mente Wink
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 15:51
Citat: Søder

Et læseværdigt blad ! Er det med reklamer på hver anden side eller ?
Hvis forbundet på nogen måde ønsker flere medlemmer var det måske en ide at gøre mere ved sine politiske kontakter og derved blive mere taget i betragtning der hvor tingene besluttes og ikke som nu hvor hele den del halter !
Rigtig nok der er en del reklamer i bladet.., men de fleste er omkring fiskegrej og hvad der nu ellers hører med til vores hobby.., det klarer vi nu nok at stride os igennem

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 16:03
Jeg er heller ikke vild med de mange reklamer, men det er umuligt at tiltrække annoncører uden at give dem plads. Økonomien er såmænd hård nok allerede, så færre reklamer ville give et dyrere blad, og også et mindre blad. Det jeg især godt kan undvære er historier f.eks. fra fremmede himmelstrøg, som også er reklamer, men indholdet bliver vi næppe enige om.

Karsten - du tager da vel ikke forbundets blad med på das. Det tangerer jo på det nærmeste vedtægtsstridig adfærd og bør give en i det mindste midlertidig eksklusion og ditto fratagelse af fiskeret.

Min gamle skole var også bedre end nutidens, selvom vi fik tæsk flere gange om dagen, hvis vi bare udviste lidt livlig adfærd eller havde forberedt os en kende dårligt.

mvh
Kjeld

PS. Karsten du kunne jo også anskaffe dig en tablet. Den kommer du jo aldrig til at tørre dig med.

Redigeret af Kjeld Willerslev - 06 Apr 2014 kl. 16:07
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum