Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluematerialer - Naturèl?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluematerialer - Naturèl?
    Sendt: 05 Apr 2014 kl. 18:39
Hej

Jeg kom til at tænke på, hvor mange mon nu om dage stopper bilen, og samler materialer fra døde dyr/fugle. Ude ved vejen/åen/søen/kysten?

Da jeg lige havde fået kørekort for ca. 38 år siden, kørte vi jo konstant ud på fisketure. Her var det så, at der nogen gange var dyr/fugle der kom for tæt på bilen, samt langt flere der allerede var påkørt af andre.

Vi stoppede ofte bilen, og "tjeckede" kræet. Hvis det var i fin stand (kat/ræv/ilder/hund osv.), blev det solgt helt med skindet for øje, men var det fugle (fasaner/agerhøns/krager/solsorte//ænder osv. blev de plukkede for fjerenes skyld til senere fluebinding.

Skal siges, at en dybfrysning tog/tager livet af evt. kriblekrable der ikke har hjemme i materialerne Dead

De førstnævnte betalte rigeligt til benzinen, og de sidstnævnte til fluerne, så alt i alt en fin forretning.

Så hvor mange af jer henter stadigvæk "naturalierne" gratis i forhold til, at hente dem til dyre priser ved forhandlerne? Big smile

Mvh. - Kim
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 18:50
Jeg finder 4-8 egernhaler som "road Kill" om året og har ikke problemer med at tage dem med hjem. Har endnu ikke haft problemer med uønsket smådyr i disse egerne.
Fryser dem ind og tørre dem så om sommeren i en god sommervind ved vesterhavet. Ville egentlig god forsøge at kunne hjemmegarve skindene, ikke for at spare et par kroner, men.... hvordan er det nu lige man gør den slags.

/J 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 19:53
Hej Jørgen. Ja egern har jo gode bindematerialer, og jeg kan sagtens tænke mig til, at den salte vesterhavsluft kan præservere dyr i den størrelse. Om f.eks. en hare kan tørre ud, inden den går i forrådnelse ved jeg så ikke, men noget salt vil jo nok forsinke forrådnelsesprocessen, så man ender med et brugbart skind/pels Thumbs Up

Før i tiden brugte man jo urin som garvesyre. Det bliver vist brugt stadigvæk i de "mindre bemidlede"  lande. Mon ikke man kan finde litteratur om dette på biblioteket? Big smile
Mvh - Kim
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 19:59
Jeg hører også til dem, der laver en rask en U-vending, hvis jeg ser trafikdræbte dyr og fugle i vejkanten. Lige fra egern og skovmår via grævling, hare og ræv til fasaner, ænder og alliker - og ikke mindst agerhøns - kan med fordel bruges. På motorvejen styrer jeg dog min samlermani - og det dræbte vildt skal være uden blod og udvortes skader.
Og en tur i fryseren er selvsagt et must, som nævnt ovenfor.

Jeg har for mange år siden lavet en liste over alle de materialer, man kan få fat i, hvis man kender en dygtig, alsidig jæger, konservator, eller buntmager og har overdraget listen til bl.a. vor juniorafdeling.

Endelig leverer mine skønne, sorte hunde dubbing- og vingemateriale til mine uundværlige Fertile Flatcoat-fluer, som hvert år har givet mig laks og/eller havørred de seneste 10 år.

På den måde bliver fluebindingen og fiskeriet både sjovere og billigere.
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 20:03
Jeg napper gerne en egernhale fra vejen når chancen byder sig, fryser dem og tørrer dem, har aldrig oplevet hverken ubudne gæster eller ubehagelig lugt fra dem 

Mvh
Rasmus
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 20:24
Ja der er rigtigt meget gratis "tag selv materiale" ude i naturen. Ofte kan man langs åen se, at en ræv eller mår har haft fat i en fugl. Den har faktisk gjort det værste pillearbejde for en - så mange tak for det hehe.

De sorte fugle er der jo en del af. De fleste har så ret stive fjer, men dem findes der jo også anvendelse for. Stærene har jo sit helt eget spil i fjerene som ingen anden dansk fugl kan stå mål med Big smile

Mit sjoveste fund på landevejen var forøvrigt en stor Ara papegøje. Den blev til en hel del fluer. Især torskeophængere gav gevinst, og selv om de blev bundet for næsten 35 år siden, og har trukket mangen torsk op, er fjerene stadigvæk fine nok til endnu en stribe torsk Tongue Ja - papegøjer kan åbenbart blive gamle hehe.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 21:23
Jeg vil lige takke jer for svar gutter. Jeg må i kassen, da jeg skal op før en vis herre får sko på.

Godt at høre, at der stadigvæk er "gør det selv" folk derude. Husk nu at passe på, når i stopper op på vejen. Det skulle jo nødig være jer selv, der bliver annonceret som en ny type fluer LOL
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 22:37
Citat: kikophil

Vi stoppede ofte bilen, og "tjeckede" kræet. Hvis det var i fin stand (kat/ræv/ilder/hund osv.), blev det solgt helt med skindet for øje,


Man tager da ikke andre menneskers døde husdyr med hjem, for at tjene et par håndører på at sælge skindet...

Se man f.eks. en død kat langs vejen, er der sandsynligvis en familie der savner den, og snart vil de begynde at lede efter den. I øvrigt vil den stadig tilhøre ejeren, så ingen vil have ret til at tilegne sig det døde dyr.    


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 04:50
Henrik - helt forkert Big smile

Som jeg skrev, var det for ca. 35-40 år siden på de jydske landeveje. Rekorden var over 40 katte på 1 tur!!!.

Småører?. De katte med flere betalte vores benzin, vores mad, og vores patroner til 4 mand, når vi kørte fra f.eks. Randers til Vejlerne på jagtture - eller samme strækninger på fisketure. Da vi alle var lavtbetalte lærlinge, var det nærmest en nødvendighed for, om vi kunne komme afsted.

Du er vist ikke vidende om hvor mange tusinde katte der bliver kørt ned ude i rabatterne hvert år. Det er næsten altid gårdkatte/vildkatte uden halsbånd/synlig mærkning, og er derfor ikke til at finde ejerne på. Og dengang var chipsmærkning ikke opfundet.

Og hvis ikke vi standsede og tog dem, ville kragerne/rågerne og rævene samt andre rovdyr hurtigt have spist dem!. Hvorledes tror du ellers at den danske natur kan opretholde alle disse "sorte fugle" samt ha` en pæn bestand af mindre rovdyr?. Så landevejene er både godt og skidt for dyrene. Selv de "levende" katte lever fedt af de andre døde dyr ved vejene. Mange af dem vil hellere gnave i et fuglelår end spise en lille mus.

Hvad tror du ikke at en politistation ville sige, hvis folk dagligt kom ind med en stor stinkende sæk døde katte?. De ville ikke se med milde øjne på dig i hvert tilfælde, og deres skraldekontainer i baggården ville hurtigt blive fyldt op.

Så den omgang sødsuppe med den stakkels familie osv. kan du godt glemme alt om, og så lære lidt om livets realiteter Thumbs Down

Jeg kom dog til at skrive hunde på listen, og det er vist kun sket en enkelt gang, at en sådan er røget med. Det var endda et tilfælde, da den havde stor lighed med en kat.

Vidste du for øvrigt, at man flere steder i USA har startet restauranter ved navn "Road Kill"?. Her kan folk komme ind med de dyr de har kørt ned eller finder ved vejene, og få dem tilberedt. Og det er næsten alle slags dyr der kommer ind. Restauranterne skulle for øvrigt være vældig populære, og kommer muligvis også til danmark.

Jeg kan så også regne ud, at du ikke skal ind og ha` "medbragt kat stegt og med fri bùffet" Wink

Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 06 Apr 2014 kl. 05:18
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 06:09

#Henrik

Jeg synes lige, du skal vide, jeg selv har haft mange dyr. Alt fra de mindste såsom mus hamstere marsvin osv. Selv en vild harekilling (Mimmer) har jeg haft i opvækst. Samt en del hunde og katte. De har skam alle haft et godt liv – langt bedre end de husdyr folk har i storbyerne!.

Jeg kigger da også dagligt på dem, da jeg har fået dem udstoppet og sat pænt op rundt omkring i lejligheden.

Nogle af dem ser godt nok lidt afpillede ud efterhånden, da de jo har stået der en del år, og når jeg engang imellem klipper lidt af pelsene til mine specialfluer, kommer der jo også lidt ”skår” i udseendet – selvom det også kan gi´ en vis ”funny” look.

Største problem er jo nok, at de bliver støvede ad hulen til. Støvsugeren har det jo desværre med, at snuppe et øje, nogle knurhår eller en klo engang imellem, så det er ret besværligt. Men med superlim og lidt lak kan man jo hurtigt reparere en del. Jeg har lavet en aftale med naboens to 8 årige piger. De får lidt lommepenge når de en gang hver anden måned støver alle ”banditterne” af nede i gården. Jeg skal dog holde et vågent øje med dem, da kvarterets hunde ikke er meget for disse støvede nyankomne rivaler. Især mine katte kan få dem til at ”gå ud af deres gode skind” . Men ellers ser det jo ret sjovt ud, når pigerne løber rundt med kattene højt over hovedet med flere store hunde hoppende helt vildt efter sig. Hmm.. måske jeg skulle videofilme det, og sende herind til 123nu...

Men hils nu ”bettemis”. Den ser jo ret så hmm.. lækker ud, så den vil jeg da gerne passe for dig, hvis du skal på ferie på et tidspunkt.

Mvh. - Kim

Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 09:53
Hmm Kim. Randers blev jo dengang kaldt Danmarks Chicago. Det var jeres dødspatruljer nok med til cementere. Men jeg må tilstå at usømmelig omgang med døde dyr har min allerstørste  sympati. Jeg frygter dog, at der kunne være en hate-mail-storm på vej til dig fra grønjakker og sofafiskerne. Du skal vide jeg støtter dig moralsk hele vejenBeer. Har selv kørt mange dyr ned og spist mm. Bedste var 2 agerhøns i et hug - direkte hjem plukke og spise - binde flue af fjer og fange havørred i åen på kreationen da natten kom. Det er sgu da livets kredsløb når det er smukkest. PS Katten fik skroget af fisken.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 10:25
Jeg tror de fleste fluebindere tager døde dyr eller dele af dem med hjem til fluebinding jeg gør det også men helst egern haler da jeg har slæbt mængder af andet med hjem Kim en ara til torske trolde uha uha de vilde koste en formue i en forretning
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 17:22
Claus Big smile

Hehe - ja nu må jeg vist hellere dementere noget af det jeg har skrevet. Men først vil jeg komplementere dig og andre læsere for ikke, at have fået hverken hjerteslag eller nedsmeltet keyboard af ren aggression over mit sidste indlæg LOL

Jeg er jo som skrevet gammel jæger og fisker. Herudover er jeg født uhelbredelig humorist, og et af mine foretrukne mål er overdrevne dyre elskere, der lever i deres egen verden uden at turde se realiteterne i øjnene!.

Så rent faktisk er mit sidste indlæg ren fiction netop beregnet til, at pirre disse typer til, at komme ud af busken. Da der ikke er kommet nogle frem endnu, gir jeg mig selv skylden, da jeg har skrevet for omfangsrigt, og derfor skræmt "byttet" væk Wink

Selvfølgelig har jeg ikke nogle døde dyr stående i min fine stue - adder bad da, og naboen er en flink mand med kone samt uden børn. Det med road kill er skam rigtig nok, men tror nu ikke, at de vil udkonkurrere Mac Donald lige med det samme Big smile

Dødspatruljer?. Dyrene var jo allerede døde, så den dur ikke. Det var blot et spørgsmål om, at komme først, da alle disse dyr allerede efter 2 timer var næsten helt væk grundet andre dyrs ædegilder. Dyrene bliver jo hovedsageligt kørt ned om natten. De dyr der spiser af de døde dyr bliver også tit selv kørt ned, så det er en evig karrusel. Desuden ved de, der er ansatte til at ryde op på vejene godt, at de blot skal vente lidt , så ordner naturen tingene selv. Rov pattedyrene ordner tingene fortrinsvis om natten. Fuglene der jo skal kunne se, klarer resten straks ved gry.

Jeg har selv taget et par harer med hjem, samt agerhøns og fasaner. Det var skam en ganske almindelig ting dengang, og mange gør det stadigvæk, så intet forkert i det.

Og "hate stormen" tror jeg nu ikke kommer efter dette oplysende indlæg Wink

Og forøvrigt solgte vi dengang de fundne dyr til en af mine skolekammeraters far, der var konservator. HAN havde til gengæld udstoppede dyr ståenede allevegne - ligesom de fleste andre konservatorer har. Så usømmelig omgang med dyr er heller ikke gangbar, da usømmelighed jo ikke kan godtgøres bare fordi folk er professionelle. At jeg så skrev, at jeg brugte mine til fluer - tjaaa det har jeg så dementeret, men bortset fra det, er det nok et åbent spørgsmål , hvad der er bedst for ens døde dyr. At blive brændt, gravet ned - eller foreviget (næsten) for evigt via nyttigt genbrug til livets videre "ring"?.

Alt dette giver forhåbentlig nogle tanker omkring hvad der sig hør og bør omkring døde dyr/genbrug, da jeg som skrevet i starten ikke bryder mig om, at nogle mennesker bliver så "glade" for dyr, at de låser sig selv ude fra omverdenen, og fabrikerer deres egen lille "fredsboble". Den gik jo ikke før i tiden. Da var man tvunget til, at deltage i alle livets detaljer. Man gik ikke i supermarkedet og købte en kylling eller en gang fars. Nææ man måtte selv lære at kappe hovedet af kræet, samt slå koen/kalven ihjel med en økse, samt rense/partere bagefter.

Og helt overordnet er det ikke en god ting for mennesker, at kunne flygte til deres egne fantasiverdener. Bare se alle pc spil nørderne, der ikke kan fjernes fra deres stole mellem 8-14 timer i døgnet! Verden ændrer sig, og ikke til det bedre fremover. Hvordan skal disse "slaphase", der dårligt kan vaske tøj, eller handle andet ind end pizza og coca cola kunne klare sig fremover, når tingene går tilbage mod "det virkelige liv"? Ouch Jeg havde håbet på nogle "bløddyr/skidtfisk" i internettet ved, at smide noget "madding ud, således en debat kunne starte omkring disse ting, men må nok nøjes med de kommende næbdyr på kysten. Man kan jo ikke få alt her i livet LOL

#John Behrndtz Big smile

He he ja - hvad mon den lokale "fjerleverandør" ville sige, hvis du kom ind i hans forretning og bad om en hel Ara..? LOL . Eller hvis man gik ind i en dyrehandel, og bestilte en levende èn af slagsen?. Så skulle man nok ikke fortælle ejeren, at man ville plukke kalorius jævnligt for fjer til fluebinding Tongue

Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 06 Apr 2014 kl. 17:28
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 19:28
Jeg har en udstoppet ornitolog stående i stuen i originalt Fjellräven tøj, som da jeg fandt ham frosset fast til isen, sandsyndligvis mens han fejltalte 2000 skarver til kun at være 2. Jeg bruger ham til skræk og advarsel for børnene: Sådan kan det gå, hvis man ikke følger med i matematiktimerne! Jeg har bundet et par fluer af hans skæg, men ikke fanget på dem.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 19:51
Ha ha. Ja det kan være svært at finde en god ornitolog nu om dage. Var han en grade 1 eller en whiting?. Original Fjellræven siger du. Hmm.. det burde da være af rimelig kvalitet. Hvis ikke han dur, må du på jagt efter en ny. De skulle komme op til overfladen nu det bliver varmere. Ellers prøv at finde en forsker fra DTU. Du ved èn af dem med kalveknæ, rullekrave sweater, merskumspibe, og Cherlock Holmes kasket. Gør du ham først forskrækket stritter hårene i nakken, og man får et bedre resultat når man bruger det til dubbing.

Fin humor Thumbs Up


Redigeret af kikophil - 06 Apr 2014 kl. 19:52
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 11:49
Katte? Hunde!?
Der må være grænser for galskaben.. Men ja, der er vel altid nogle bonderøve som har glemt hvad normer er..
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2014 kl. 21:28
Hej Big smile

Beklager ventetiden, men rygproblemer og deadlines hænger dårligt sammen Ouch

Stefan - umiddelbart synes jeg, at dit indlæg er utrolig dårligt formuleret, samt totalt uden indhold og relevans til trådens øvrige indlæg!.

"Normer" kan man kun glemme fremadrettet, så det er jo noget sludder. Desuden er normer en del af vores personlighed og derfor individuelt vurderet, så hvad der er din norm er ingen andres!. Ingen er nogensinde enige, da dette videnskabeligt besvist er umuligt!. Så hvad vores normer var dengang, kan kun være glemte af dig - bonderøv Wink

Har du tænkt på, at der er 1000`vis af jægere, der til daglig går på jagt. Skyder en masse forskellige dyr. "Søde" rådyr med store våde "bambi øjne". Harer ligeså osv.?

Tror du så, at de går til slagteren med lukkede øjne, og får renset, flået, parteret deres selvskudte dyr?

Vi samlede kun nogle af de allerede døde dyr op, til et fornuftigt genbrug, og da vi alle er en del af naturen, er der intet forkert i dette. I stedet burde du tage et dybt kig ind i dig selv. Hvis du ikke er i stand til, at se din sande natur i øjnene, er det jo dig, der er skredet alvorligt i svinget. Du tillægger samtidig katte og hunde større betydning end andre højtstående pattedyr!. I andre kulturer spiser befolkningen altså disse for dig så elskede arter, så hvorledes kan du tillade dig, at rakke ned på alle disse millioner af mennesker, der i årtusinder har fulgt denne kultur?.

"Bonderøvene er jo faktisk dig og dem, der ikke længere er i tråd med naturen. Hvis en dag slagterne, grisefarmerne, hønsefarmerne, og alle de andre (åbenbart bonderøve) lukker butikken, vil du være den første der dør af sult, da din åh så fine kulturelle mangel på basale overlevelsesevner hurtigt vil tage livet af dig!.

Og de første der vil tage fordel af dette, vil være din kat eller din hund!

Bon appetit Thumbs Up
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 11 Apr 2014 kl. 21:31
Til top
Søren Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malling Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 09:47
Fruen i huset og min datter har lige klippet vores hund.
600 gram hår/pels i hvid og musebrune/beige nuancer blev det til.
binder ikke fluer endnu, jeg skal lige lære og kaste inden jeg kaster mig over fluebindning.
Så Kim, hvis du kan bruge lidt hår/pels fra min hund, er du velkommen til
at kontakte mig, bo i KBH S
Mvh. - Søren 
 
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 18:40
Hvorfor er jeg ikke overrasket over, at du bare lukker en gang sludder for en sladder ud Kim. Det ser ud til at være en gennemgående genre i dine indlæg. Lort, på lort, på lort..

Naturligvis stiller jeg spørgsmålstegn og foragt overfor, at du benytter dig af husdyr til at binde dine fluer.. Held og lykke med at forklare din datter/søn - hvorfor deres påkørte kat/hund mangler halen eller andre dele, fordi du syntes det er i orden.. 
"Jo, nu skal du høre Sara, det er fordi der er bor en socialt forstyrret person i området, som ynder at partere vores påkørte husdyr, for sin egen fornøjelses skyld.."

Ærligt talt, hvis du mener det er okay, så tror jeg det er dig skal tage et dybt kig ind i dig selv. Evt for en psykiater til at hjælpe dig med den opgave! For den er da heeelt gal. 

Og nu ved jeg godt, du bare skyder en ooordentlig smøre af igen, i selvforsvar. Og jeg gider egentligt ikke læse det, så god debat fremover herfra. 

/Knæk og bræk

Ps. inden du påbegynder at rette andres anvendelse af et ord, kan jeg henvise dig til den danske retskrivningsordbog. Et udemærket opslagsværk, hvis man er lidt forvirret over de gængse ord og brugen af disse.
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 19:49
# Stefan Big smile
For nu at tage tingene fra en start af, viser det sig jo bare igen, at du ikke har begreb om hvad du taler om!. Du har helt tydeligt heller ikke gidet læse indlæggene ordentligt igennem - eller også er du bare ikke i stand til at kunne forstå dem?... Hvis du havde læst mine indlæg ordentligt igennem, ville du også kunne se, at jeg aldrig har brugt hverken katte eller hunde til fluebindings materiale!

På forhånd at skrive at folk (jeg) kun skriver lort, er (igen igen) et af dine efterhånden flere personlige problemer, da der heri absolut ingen argumentation ligger!. Hvis du ikke er i stand til at argumentere på saglig vis, burde du jo helt undlade at blande dig i de ting, du simpelthen ikke har indsigt/forstand til - endsige styr på!. Dit udlæg er kun begrundet i, at du allerede ved, at jeg kan æde dig til enhver tid via almindelig intellektuel argumentation - hvilket jeg som en mega flink mand absolut ikke ønsker, men et angreb er jo et angreb Wink

Når du skriver dette, hvor får du så dèt fra?.
CITAT: Jo, nu skal du høre Sara, det er fordi der er bor en socialt forstyrret person i området, som ynder at partere vores påkørte husdyr, for sin egen fornøjelses skyld.." ???
Hvis du gad læse mine indlæg før du overgir` dig selv til dumhedens evige mørke, vil du kunne læse, at jeg/vi kun samlede allerede døde katte (og en enkelt kattelignende hund) op til salg for udligning af div. tur udgifter.

Og kære Stefan - du kan vist ikke være ret gammel, når du på forhånd forudsiger, at du vil tabe debatten via mine kommende indlæg LOL . Jeg forsvarer mig forøvrigt aldrig - jeg forklarer/lærer og belærer....

For at du nu fremover kan få en god indsigt i dine helt forkerte antagelser, skal du derfor vide at:

1 - Forargelse (som hele din attitude er) bunder hovedsageligt altid i uvidenhed!.
2 - Uvidenhed ligger indenfor èn af de 7 - 10 mest brugte grene indenfor måling af ik (iq), og kan derfor direkte måle en persons evner/intelligens indenfor et af områderne.
3 - Uvidenhed er åbenbart synonymt med "bonderøve" i din tankegang.
4 - Derfor er du en bonderøv udfra din egen tankegang..
5 - Konklusion: Du har ikke læst endsige forstået forudgående indlæg!. Du har dermed bevist, at du er uvidende/sløv, da ikke engang din forargelse har fået dig til, at gennemlæse indlæggende..

Med håb om fremtidig forståelse/udvikling
/Kim
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 20:41
#Søren Møller Big smile
Hejsa - ved ikke lige hvorfor dit indlæg først dukkede op nu, men alle veje fører jo heldigvis til "Rom" sååå Big smile
Mange tak for dit tilbud om hundehår. Jeg har dog masser af dette liggende i forvejen, da mine forældres hunde ofte skulle klippes, og jeg derfor stod med "posen" parat..

En anden ting er, at jeg selv har en helt speciel "hårfarve". Derfor tager jeg til tider noget af det med hjem, når jeg er blevet klippet. Jeg blev allerede som 22 årig ret så grå i toppen, men efterhånden er det blevet nærmest selvlysende sølvfarvet. Lidt irriterende når folk vender sig om på gaden, men hvad pokker!. Man er jo som naturen har skabt èn Big smile

De kommende hornfisk skulle måske have en delikatesse serveret allà Kim`s  sølverne hårlokkeflue Big smile

Hvem ved - måske det bliver årets "must have" ?. Men så bliver jeg jo nok hurtigt skaldet hehe.... Man må jo yde før man kan nyde - not? LOL
Mvh. - Kim
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres