Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Monofil skydeline

 Besvar Besvar
Forfatter
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Monofil skydeline
    Sendt: 11 Apr 2014 kl. 20:46
Hej

Jeg søger en god monofil skydeline til kysten til en #6 stang. Valget står mellem en Ken Sawada Flat Beam 25 lbs, Ken Sawada 25 lbs shootingline og en Zpey zpeed line. Hvad skal man vælge?

Og nej jeg køber ikke 2.400 m gul Stren i 0,45 - men jeg vil gerne købe 100 m., hvis nogen vil sælge til en rimelig pris for 100 m nylon

Mvh. John
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2014 kl. 20:54
Hvad med at prøve den her, jeg bruger den selv og er faktisk meget glad for den, og så er der jo til næsten 3 hjul
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2014 kl. 21:07
http://www.lionfish.dk/Fiskeline/17109.jpg  kr. 40.- 70m  Fås i tre tykkelse
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2014 kl. 21:07
Den er hermed bestilt. Jeg har jo også et ekstra hjul som jeg mangler en skydeline til ;-) Selvom det hjul skal bruges til min 8'er... Synes jeg har prøvet meget forskelligt og KenS. synes jeg hurtigt bliver lidt slidt.
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2014 kl. 21:09
Altså visionen. Hvis den holder det den lover, passer den meget godt til mine ønsker.
Til top
Peter Laursen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
falken

Tilmeldt:: 10 Jul 2001
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér falken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 07:09
Denne monofil line er af de bedre
http://www.sportfish.co.uk/varivas-shooting-line.html
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 08:54
Kan kun anbefale at købe Ken Sawada eller Zpey's liner .. mange af de andre er simpelthen for elastiske, og du risikerer ikke at kroge fiske ordentligt ud på lang afstand, da linen kan give sig temmelig meget!
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 09:26
Har hørt at varias kan splitte op efter nogle ture. Var også ude efter ken sawada eller zpey. Nu prøver jeg vision, da den lover low stretch. Lyder lovende. Tak for svarene
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 10:25
Hej John

Vil varmt anbefale Ken Sawada´sShooting Line 25lb til kysten. Men det skal være den i den røde pakke !
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 12:22
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 12:23
Hov - tak Carsten. Det var det jeg gerne ville høre om KS :-) 
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 14:52
Hej  John

Den er mere slid stærk end de andre fra Ken Sawada samt andre mono-liner !

Den er også bedre i koldt vand og når den først er strukket, krøller den ikke og den laver heler ikke løkker som mange af de andre har tendens til Big smile

Jeg bruger den også til Laksfiskeri 35lb ---Kanon skydeline,,,,kan kun anbefale den !

Jeg har købt den hos Korsholm hvor jeg gav 299 for 2¤100m.  På min æske står der at man også kan købe 100m for 179kr.

Har prøvet andre af Ken Sawada samt Zpeys 1  mono og der fortrækker jeg helt klart den sawada i den røde æske Big smile
Har ikke prøvet den nye fra Zpey (zpey 2)


Redigeret af carsten o - 12 Apr 2014 kl. 14:54
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 14:54
Hej 

Carsten har helt ret - Ken Sawada i den RØDE kasse - det er den line der hedder "super flat beam" Den overgår det meste!

Det er en super line med hård overflade - ikke en simpel monofil line, som er let at håndtere, som virker tilpas stiv og som efter at være strukket, eller fisket med i ca. 10 min ligger perfekt i linekurven og som kaster laaangt - linen i den røde kasse er "hestehoveder" bedre  end "begynderlinen" (det kalder Ken Sawada den selv) i den grønne kasse (og andre skydeliner). 

Hvis du fornyer øjet på en Super Flat Beam line en gang imellem, vil de 50 meter skydeline holde meget, meget længe! 
Jeg har Lakseliner (50Lb) der er mere end 10 år gamle og stadig helt perfekte!. 

Den line går du ikke fejl af
Se Ken Sawadas hjemmeside for yderlige info:
http://www.kensawada.com/w/list.php?lcat=30&mcat=410&l=e

Linen købes ved Korsholm - du skal bede om linen i den røde kasse.

Søren (der iøvrigt satte Carsten igang med "den røde" Super Flat Beam)


 
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2014 kl. 15:00
Hej Søren

Ja det var netop dig der sendt mig den anbefaling på Sawada i den røde kasse Wink

Og som du kan læse er jeg blevet rigtig GLAD for den, kanon anbefaling som jeg nu også kan give videre ---Takket være dig, søren Clap 
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2014 kl. 18:33
Nu har jeg fået afprøvet Vision skydelinen. Hvis den er bare lidt holdbar, er det en fed skydelinen. Jeg er i hvert fald imponeret efter førstedagen. Den er dejlig kontant og uelastisk. Tak for tippet Rasmus. 
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2014 kl. 20:33
Jeg er total overrasket over Rio`s Gripshooter skydeline og vil købe den selv.
Den er en nylon line med coated stykke hvor du kaster og for 300. kr går du ikke galt i byen.
mvh Hvass
http://macnab.dk/product/rio-gripshooter-2348/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres