Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Islandsk lamme pels - fluebinding.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Islandsk lamme pels - fluebinding.
    Sendt: 20 Apr 2014 kl. 11:56
Jeg har et lille tip, hvor der kan købes nogle meget flotte Islandske lamme pelse, til ens fluebinding.

Jeg har proffessonel brugt den type skind her i mange år, og jeg bruger normalt både den hvide og sorte udgave, og de andre farver, når det er til at få fingre i.

Min lokale Coop Kvickly er flink til at have varen i butikken, og er man nogle stykker til at dele de her skind, så er der rigtig meget at hente:

https://webshop.coop.dk/vare/oekologisk-islandsk-lammeskind-sort/5706819018261

Er der dyrt? ja jeg ved ikke, for der er vel små 2m2, og der er hår i meget fin kvalitet op til 18cm. lange hår, og jeg bruger pelsen til både strips vinger, og almindelige hårvinger.

Især er Sunray Shadow er rigtig gode med lammepels + kystfluer, som Tobis og generelle fiskeimitationer, og ja, nogle af mine gedde fluer har også vinger af lammepelsen.

Jeg laver en del forarbejde på den type pels her:

1: Skære strips til vinger:

2: Sortere afklippet hårlængder.

3: Sortere underuld, som så bruges til twistede hackler. Heri blandes alverdens ting, såsom flash, ræve hårs rester, og hvad der ellers er af stumper.

Vis man kombinere sine hårvinger, med en stivere undervinge - det kunne være ræv - ged - og egern, får man nogle forrygende vinger, på sine standard fluer.

Et mønster, som Herning Fancy med sin hvide vinge, bliver virkelig flot, med vinge af lamme pelsen.

Har man både den hvide og sorte udgave, så er en God Nat Fluen i 10cm. - 15cm. længde, heller ikke en tosset udgave til natfiskeriet i åenWink

Det her blot et tip om brugbart materiale.Tongue

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 20 Apr 2014 kl. 15:35
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres