Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny vadejakke

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny vadejakke
    Sendt: 21 Apr 2014 kl. 17:58
Skal have ny vadejakke ...
Hva vil i anbefale  ....
Tænk ikke på prisen ...
Har selv overvejet simms G3 eller G4 pro  ... (ved ik lk lige den store forskel )

På forhånd tak  ..
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2014 kl. 22:03
Hej Steen.

Skal det være Simms?
Har selv Guideline Alta jakken. Er super glad for den!
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2014 kl. 22:17
G3 eller G4. Jeg stod selv med de to jakker og skulle vælge. Det skulle være forskellige Gore-tex membraner der er brugt. Ekspedienten var ærlig og mente ikke jeg ville kunne registrere en forskel, så jeg valgte G3 igen. Den første har gjort det godt, men var slidt og lappet efter vildfarende fluer.

Redigeret af tolund - 21 Apr 2014 kl. 22:18
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2014 kl. 22:53
Jeg har ikke mønten pt, men når jeg har bliver det Patagonia. Og, det er pga de indvendige lommer til flueæsken, og andre ting. Jeg er træt af flapper, knapper og andet, som skal se smart ud. Min jakke skal være funktionel korrekt, til mit behov.

Pt har jeg Kinetic Waterspeed, købt i en god handel herinde. Den holder mine ting hvor jeg skal bruge dem, den er vandtæt, og den har alle de andre goder som jeg både hader og elsker, udfra andre vadejakker i min tid. Den har også de irritations-momenter som jeg heller ikke sætter pris på, og sådan er jeg bare så pi...kræsen. Men, jeg gider ikke være besværet af mit udstyr, når jeg er ude at fiske.
Og selv min nu afgåede Simms-jakke opfyldte ikke mine krav, til mit behov.

Den perfekte vadejakke findes ikke endnu. Og, jeg har ikke råd til at teste markedet. Men, jeg ved hvor jeg er på vej hen.
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 05:56
Vision laver altså også nogen fremragende jakker og til en bedre pris end simms. DSF instruktører har også lige fået vision opas jakker og efter at have set dem, må jeg sige at det spiller😊
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 14:36
Købte en G4 i julen da jeg var i usa til en rigtig god pris !
Det har jeg ikke fortrudt !

Den er ret lækker at have på og lommer og ryg-lomme er nemme at komme til.
Jeg valgt den for jeg havde hørt om lynlås problemer på G3 hvor den irre !

G4 skulle også være mere åndbart, hvad der så er for og imod om den nu også er det.

Den kan så også lyenes op i ærmerne på varm sommerdag !
Men det er jo også smag og behag om det er godt Wink

Mit bedst råd hvis det skal være en simms er, at du skal prøve dem/se dem begge før du bestemmer dig Wink

Her er en oversigt af det begge 2

Simms G4 Pro Guide vadejakke
• 3-lags GoreTex® Performance Shell
• Ekstremt vanntett og pustende
• Justerbare og pustende håndleddsmansjetter
• YKK® vannavvisende glidelåser
• Ny og justerbar hætteløsning
• Behagelig krage med micro-fleece
• YKK® vannavisende glidelåser i armhulene,
kan åpnes for maksimal ventilasjon
• Stor rygglomme med vertikal YKK®
vannavvisende glidelås og innerlommer
• Hurtigtørkende fôret håndvarmerlommer
• Patenterte retraktorer
• Stretchlommer for fortomsmateriale
• Leveres i 2 farger: Grå/Simms Orange
og Grå/Grå

Simms G3 Guide vadejakke
• 3-lags GoreTex® Performance Shell/Softshell
• Ekstremt vanntett og pustende
• Utvendig vanntett håndleddkonstruksjon
• Justerbar stormhette med fleecekrave
• D-ring for å feste håv på ryggen
• Håndvarmere i tynn fleece
• Frontlommer og rygglomme med YKK®
• Simms Fish Fly patch for å feste fluer
• YKK® vanntett frontglidelås
• 4 store frontlommer
• Stretch mansjetter rundt håndledd


Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 14:42
Det er så IKKE korrekt!
Forskellen er netop at G4 jakken er i Pro Shell og G3 er i Performance Shell.
Pro Shell er noget mere åndbart
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 14:57
Hej jeg bruger Simms classic guide jakke! nu fluefisker jeg heller ikke så meget så har ikke bruge for 800 lommer som på G3 & G4. Det er det bedste købe jeg har gjort længe den funger bare og holder vind og vejr ude jeg have selv valget mellem 3G og Guide samt den nye fra Geoff anderson Tsuba vadejakken. Men da jeg have læst og for hørt mig her på 123 og prøvet dem alle så bliv mit valg altså Simms classic guide jakken den vejer intet og den har ikke har alt for mange lommer samt den har 3 lags goretex hvilket er rigelige til det danske vejr ! MIT valg og så kan man oven i købet spare penge! PS det er et gammel billeder på min profil det er en Geoff anderson WS jakke

Redigeret af Mallow - 22 Apr 2014 kl. 14:58
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 15:18
Steen T.

Har du set og prøver Geoff Anderson WS3 Tror at den vil opfylde dine behov
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat657-UDVALGTE-TILBUD/side1141-Geoff-Anderson-WS3-vadejakke-Tilbud!.html
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 16:10
jeg havde nok taget en WS3 vadejakke, den ser og føles rigtig lækker og til en 
meget fair pris også :)

har den gamle WS i sort og den kører på 4-5 år, dog skal den nok snart skiftes! og så blir det nok til en ws3 :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 16:15
G4 er meget mere behagelig at have på end G3 da det virker som om at G3 er meget mere stift i yderstoffet og jeg har haft dem begge. Og jeg har G4 nu og er meget mere tilfreds med den end med G3 som jeg havde. Men igen bare min mening.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres