Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bådkøb---->>> HJÆLP (-:

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bådkøb---->>> HJÆLP (-:
    Sendt: 12 Maj 2014 kl. 20:16
Hej Gutter


Jeg har rent spontant besluttet mig for at købe en båd som jeg kan fiske fra - en lille jolle!

Jeg har kigget et par stykker , den ene er en 12fod norsk jolle/Handy jolle, den har en ret spids front og er måske bange for at den er alt for livlig i vandet?

Den anden er en 14 fod dobbeltskroget jolle.

Begge er små projekter - hvilken skal jeg vælge? er det svært at rep. en dobbeltskroget? 

Det skal siges at jeg skal bruge den i de midtjyske søer efter gedder og aborre.

Mvh Daniel


Til top
Ole Pihl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Pihl

Tilmeldt:: 09 Feb 2014
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2014 kl. 21:47
Du skal passe på hvis jollen er for smal .
En bred jolle ligger mere stabilt i vandet , og er nemmere at fiske fra , både når man står op eller skal have en fisk om bord.
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2014 kl. 21:54
hej Daniel

kig efter en limbo så kan det ikke gå helt galt :-)

http://www.krikmarine.dk/

Redigeret af nyegaard - 12 Maj 2014 kl. 21:56
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2014 kl. 22:11
tak for svar til jer begge.

Ole: Netop den norske er ret så smal, tænkte godt at det kunne give problemer.

Alt andet burde den dobbelt skroget være mere stabil og sikker...ikk?
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2014 kl. 23:03
Hvis du oplyste hvilket fabrikat og model, bådene har, ville det være nemmere at hjælpe dig. Som en tommelfingerregel kan du gå ud fra, at hvis du skal ro båden evt. en gang i mellem, skal båden have en køl. Ellers vil den bare flakke fra den ene side til den anden. En anden tommelfingerregel siger: Køb ikke båden for lille. Hvis du kun skal alene afsted, kan en 12 fods måske være i orden, men skal i 2 afsted, bliver 12 fod hurtigt for besværligt. Hvis budgettet er til det, kan jeg anbefale en 14 fods som denne: http://jammerbugtmarine.dk/nye-bade/30-seaexplorer-420.html Den har et fint spring fremtil, således at du ikke får så meget vandsprøjt indenbords, når du sejler i mod søerne. Den kan både roes og køre med en lille motor. 
Til top
Allan Vittrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
vittrup74 Avatar

Tilmeldt:: 07 Aug 2002
Geografisk: Kysten på Hinsholm, Nordfyn, Østfyn samt Kongeåen, Gels Å, Vejen Å og Liver Å mv.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér vittrup74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2014 kl. 13:40
Hej Daniel,

Søg i Gul & Gratis eller Den Blå Avis. Her kan man få meget brugt båd for pengene. Enig i de ovenstående kommentarer om størrelsen. Du kan også tænke i bådtrailer ctr. bådplads, og husk, at påhængsmotorer i stigende grad bliver stjålet. Min egen er forsvarligt låst inde, og båden holder i haven på en trailer. Det giver lidt mere fleksibilitet i forhold til at sætte båden i vandet og fiske forskellige steder. Der er i øvrigt stor forskel på, om du skal bruge båden i søer, til kystnært fiskeri eller midt på sundet/bælterne til pirkefiskeri - og om du også skal sætte garn. 

God jagt...
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2014 kl. 16:11
Men hold nallerne fra de polske producerede både, jeg har haft utrolog dårlig erfaring med en sådan, købt i Sønderjylland.

Redigeret af Taonga - 13 Maj 2014 kl. 16:13
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2014 kl. 16:33
Stort set alle joller (Crescent m.v.) som sælges i DK  produceres i Polen. Jeg har selv en SeaExplorer 465S (Crescent 465), som jeg er meget glad for. Solidt kram. SeaExplorer-serien har dobbeltskrog og er derfor ikke så "vringelvorne" som f.eks. Nydam-bådene, men reglen er, at man får, hvad man betaler for.
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2014 kl. 16:48
Jeg har haft en seaexplorer 420 i et par år inden jeg solgte den.

Jeg var meget glad for den men desværre fik jeg den ikke brugt nok.
Jeg har brugt den både i Mariager fjord og på glenstrup sø og aldrig været utilfreds eller utryg i den. Hvis man fylder kølen med vand bliver båden ultra stabil at stå og fiske i men den mister meget topfart.
Mit indtryk af kvaliteten af båden finish mm er meget positivt
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 05:35
Jeg har også købt en SEAEXPLORER 465 S FISHING for et par år siden, super fed båd. Jeg kun har ros overfor. God plads og dejlig stabil har ikke følt mig utryg i den selv om vejret nogen gange har været imod mig. 
TC
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 10:55
Til top
Allan Abildgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pike

Tilmeldt:: 16 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 12:53
Jeg har en ældre Poca 395, super god og stabil jolle.

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 14:52
Karsten Eckhardt....du har ret, men jeg har desværre for 3 år siden købt en Nydam båd, og mage til ( grimt ord ) findes ikke. Den første båd de leverede her i Fredensborg, mod behørig betaling ud over bådens pris havde revner i lønningen ved fortøjningspullerterne, jeg reklamerede på 3 dagen efter vi havde fået båden, men jeg måtte selv køre til V. Sottrup for at få den byttet, ( rigtig dårlig service ) efter en 3 måneders periode 8 efterår) hvor vi brugte båden max 5-6 gange på Esrum Sø blev den oplagt korrekt på land for vinteren, da den blev pakket ud om foråret var der en gennemgående revne i bunden på 7-8 cm,på tværs i bunden lige foran agtertoften så den var utæt som en si. Ny reklamation men de var totalt ligeglade, lige som hendvendelsen til det polske værft var, de var endnu værre.
Jeg opgav yderligere dialog med ejeren af Nydam både og foranstaltede selv en reparation af revnen. Den bådebygger der udførte reparationen opdagede begyndende revner i gelcoaten omkring den midterste tofte i bunden Den samlede reparation kostede mig 3.500,00
Jeg sendte den regning videre til Nydam både og den kom retur i iturevte tilstand. Derefter solgte jeg båden og det Nydam eventyr kostede mig ca. 6.000,00 i tab. Leje af bådtrailer, 2 x bro, benzin etc.
Så mit råd til dig der skal have en båd ...never NYDAM Båden....den er sgu for ringe.

Redigeret af Taonga - 14 Maj 2014 kl. 15:05
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 17:36
Per Hansen: Det er en kedelig historie, du der fortæller. Jeg forstår dog ikke forhandlerens/importørens reaktion idet han da må være klar over, at det er den dårligst tænkelige "reklame" han kan få! Bådfolk taler jo sammen og udveksler både gode og dårlige erfaringer. Jeg arbejder en smule for en SeaExplorer-forhandler og vi har da ved udpakning af jollerne været udsat for, at der har været små fejl i gelcoaten (det kan jo ske), men vi sender bådene retur til importøren (Bo-marine) som ombytter uden diskussion. Det har dog altid kun været småting og revner i glasfiberen har vi aldrig set. Håber ikke at det har afskrækket dig, så du ikke kommer på vandet igen.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 18:54
jeg har aldrig kunnet se fidusen ved glasfiber og gelcoat, revner, ridser og pest. næ en ordentlig "no nonsence" båd er en alubåd.
sådan en har jeg, en sun buster (fra finske Buster), det er vist 13 fod. med en 30 hk ny tohatsu og en saltvandselmotor.
der er lavet gelænder hele vejen rundt, det er nemlig en decideret spinnefiskerbåd, ud på vandet og ind i stenene.
skridsikker dørk der er (næsten) plan
det er en trailerbåd, og der kan ikke være noget der er nemmere at håndtere ene mand.
den kommer nok til salgEmbarrassed på et tidspunkt, fordi jeg bor i nærheden af Hirtshals, og den er altså for lille til at drage 40 mil ud på vragene.
men den bliver ikke byttet med en glasfiberbåd, det er helt sikkert.
mvh hcg
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 20:56
Hej Hans

Kommer til salg siger du, det lyder spændende, Hva regner du med den skal koste? har du billeder?(-:

motoren er jeg ikke interesseret i.

Mvh Daniel
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 22:06
tjo Daniel
 
jeg ved godt jeg skal lave billeder, og det kan jo sagtens lade sig gøre. og sættet bliver solgt som en pakke (tilsæt bare vand!): en skærgårdsjeep fra omkring 1990, en ny 4takts Tohatsu, 30 hk, og en trailer.
 
når man får motoren med undgår man den dyre fejltagelse jeg gjorde, at starte med en 15 hks Honda.
iøvrigt er det meget svært at se forskel på forbruget på trods af de flere HK.
 
det powertrim der er, gør det faktisk også noget tryggere at sejle på lavt vand.
 
og LED natlys og...............og..................
 
mvh hcg
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2014 kl. 17:38
og super stangholdere, og..................................................
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2014 kl. 19:33
Hans

VI VIL SE BILLEDER

http://predatorsportfisher.blogspot.dk/
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2014 kl. 21:23
Ja hans - -også gerne en pris(-:
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 01:02
Daniel er ret sikker på du godt kan glemme hans båd den ligger langt prismæssigt over hvad du havde regnet med at skulle spendere på sådan en båd.. ;)

Ligefrem at kalde den en skærgårdsjeep er måske lidt i overkanten da den som 13 fod ikke er meget mere end et badekar.

Forskellen på alu og glasfiber både er langt hen af vejen prisen og stabiliteten grundet den lave vægt....

Men ja lad os da endelig høre prisen :)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 15:27
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 15:29
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 15:29
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 15:30
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 16:25
fed båd! 

Kan du ikke skrive en PB med pris?

Mvh Daniel
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 17:22
Hans...den er super fed....
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 21:17
hej Per. tak for rosen.
den er faktisk ret fed. det er en rigtig egoistslæde, jeg sejler oftest alene, så alt skal kunne ordnes fra min plads. der er fin plads til to fiskere - og med det piskeris der sidder på kan den godt flytte sig, også med to mand i.
den er rigget med LED projektører for og bag (og med små lanterner) så man kan se hvad der foregår også ved nattetide.
det lille stativ, omkring styrepulten, gør at jeg kan stå fint og spinde, med stangtoppen nedad, der er nemlig ingen gelænder i bagenden, her skal jeg kunne lande fisk og såen.
mvh hcg
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2014 kl. 00:08
Hans.. Det hele er meget fint, men indtil videre har vi kun hørt om din båd og hvad den kan, hvis ikke du er interesseret i at informere mig om en pris på dyret, så syntes jeg du skal lave en tråd på baadgalleri. Jeg er interesseret i at købe båd.

Det virker lidt som om du undgår at sætte en pris på - hvis ikke den er til salg da venligst lad være med at gøre min tråd længere med noget der rent faktisk er mig ligegyldigt.

Håber du forstår at dette ikke er et surt opstød, jeg gider bare ikke bruge min tid på denne båd hvis den rent faktisk ikke er til salg når alt kommer til alt.

Mvh Daniel
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2014 kl. 08:29
Hej Daniel
jeg beklager at jeg først kan svare nu, jeg har været ude at sejle.
det fyldte godt nok en del med billederne af båden, men du var jo faktisk en af dem der efterspurgte dem. Nu skal båden jo helt klart ikke sælges til dig, du var jo ikke interesseret i motoren, så jeg synes ikke det var så vigtigt at gå i prisforhandlinger med dig. men jeg kan da godt røbe at motoren koster omkring 40.000 kr.
Men jeg vil fluks stoppe med at gøre din tråd længere, når jeg nu skriver om noget du ikke gider bruge tid på - jeg håber der er andre der er blevet lidt inspirerede omkring at man godt kan skræddersy en lille båd til sit fiskeri.. Generelt vil jeg dog give dig det råd at det er nemmere at finde både på andre sider end lige denne (dba, gul og gratis, bådbasen). her er der rigtig mange både, og der står næsten altid hvad de koster.
God fornøjelse med din tråd, det skal nok blive godt.
mvh hcg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres