Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor skal jeg handle?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jonasknielsen

Tilmeldt:: 28 Dec 2013
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonasknielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvor skal jeg handle?
    Sendt: 21 Maj 2014 kl. 08:11

Hej Alle fluefiskere og andet godtfolk

Jeg går med tankerne om at komme ud og fiske med flue. Jeg har spinnet i mange år og jeg må nok indrømme, at fluefiskeriets fagbegreber er lidt af en jungle :).

Jeg vil primært fiske p&t og kyst.

Mit spørgsmål er nu. Hvor skal jeg handle. Hvor har folk gode erfarringer med at handle fluegrej? Jeg bor på sydsjælland og vil gerne køre efter det (ikke over broen). Min lokale grejpusher virker ikke så kompetent inden for fluegrej.
Hvor  handler "man" fluegrej på sjælland? 

Mvh Jonas
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 09:04
www.fiskegrej.dk
De ved hva de taler om  !! 


Redigeret af SoftboyDK - 21 Maj 2014 kl. 09:05
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 09:33
Www.salmonfly.dk 
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 13:09
Korsholm 100%

Super service, super priser og de kan guide dig igennem
det hele, og så er butikken pisse fed :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 13:23
Citat: Steffan

Korsholm 100%

Super service, super priser og de kan guide dig igennem
det hele, og så er butikken pisse fed :-)

Super svar Steffan, nu hvor spørgsmålet var..."Hvor  handler "man" fluegrej på sjælland ?", og man IKKE vil køre over broen !! Ermm
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 14:30
Jeg kan kun anbefale Salmon fly.Rimelige priser,et stor udvalg og så ved Kim alt om fiskeri.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 14:32
Undskyld politimand

Havde jeg ikke set!
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 16:00
Citat: Steffan

Undskyld politimand

Havde jeg ikke set!

Sådan kan det gå, når man kun læser overskrifterne! Wink
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 16:25
Citat: Steffan

Undskyld politimand

Havde jeg ikke set!


Så læs da hvad manden skriver, inden du svarer at han skal skynde sig til Korsholm og købe en Sage one.

Rasmus
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 17:04
Nu kunne man jo få vejledning og prøve en pind et sted på øen for derefter og spare nogle kroner og bestille ved Korsholm😄
Men kan da godt se det er bedre og overfalde manden verbalt fordi han ikke lige har læst hele indlægget..... Men bottom Line Korsholm holder hele vejen!!!!!
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 17:19
Citat: Andersb

Nu kunne man jo få vejledning og prøve en pind et sted på øen for derefter og spare nogle kroner og bestille ved Korsholm😄
Men kan da godt se det er bedre og overfalde manden verbalt fordi han ikke lige har læst hele indlægget..... Men bottom Line Korsholm holder hele vejen!!!!!


Haha nemlig Anders

Vil da så absolut holde med dig(og Steffan) i at Korsholm er tha place to shop! Meeen det var jo ikke det trådstarter efterspurgte.

Plus at det er fedt at hakke på dem, som altid hakker på andre. Men det er jo nok bare mig

Ha en god Tirsdag


Rasmus

PS - Hvem er hende Line Korsholm?

Redigeret af Rasmus Bech - 21 Maj 2014 kl. 17:21
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 17:19
dobbelt post

Redigeret af Rasmus Bech - 21 Maj 2014 kl. 17:20
Til top
Carsten Borglund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carsten Borglund

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Geografisk: Kbh. N.
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Borglund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 17:59
jof.dk is the sh*t!

Klart den bedste butik på dansk jord efter min mening.

Spørg efter Oliver eller Andreas R.

Knæk og bræk!


Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 18:20
Rasmus du trænger sku til at prøve en
ORDENTLIG kæp!
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 18:42
Citat: Steffan

Rasmus du trænger sku til at prøve en
ORDENTLIG kæp!


Haha

Men ja, du må meget gerne vise mig hvordan man gør, du store fiske orakel

Trådstarter - JOF, Sportsdress eller Salmonfly er alle tre rigtig fede butikker på djævleøen. Jeg er dog ikke sikker på om sidstnævnte stadig har en fysisk butik. Men det er der nok andre der kan svare på    

Rasmus
Til top
jesper poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laine

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Geografisk: kbh ø
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 19:04
Salmonfly har skam stadig en fin butik. Du kunne fx prøve han tfo bvk (stang) - det er rigtig fede stænger til en fornuftig pris. Han afholder også kastekurser i nær fremtid. Det var en go ting for mig Thumbs Up
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jonasknielsen

Tilmeldt:: 28 Dec 2013
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonasknielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 19:55
Tak for de mange svar. Det er altid rart at høre, hvilke erfaringer andre har 
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 20:08
Hvorfor overfalde stakkels Steffan, det var ØRESUNDSbroen
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 21:12
Hej Lars!

Her er et par bud 
http://janogbo.dk/hillerod/
Også butik i Roskilde & Næstved..
Skulle du så engang komme over broen, så skal du som tidligere nævnt besøge Korsholm. En fantastisk butik, og super betjening..
God jagt på din første fluestang :-)

Peter
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 23:22
Hmm.. nå det er her du får dagens smæk Steffan. Ja vi har jo alle vores små fornøjelser LOL. Men uanset hvilken madding man smider ud på trådene, risikerer man jo også at få skidtfisk i nettet Big smile

By the way - når folk går ind ved de forskellige forhandlere for, at spørge om alt mellem himmel og jord, for derefter at gå hjem, og bestille varerne hos den billigste netforhandler, er de samtidig med til, at holde priserne i vejret ved førstnævnte forhandlere.

Den største udgift er hovedsagelig lønningerne, og at spilde flere timer dagligt på disse indløbs "tidstyve", er kun med til at fordyre varerne, og medvirkende til at flere forhandlere må dreje nøglen om.

Det er omvendt sikkert også de samme personer, der så samtidig går ind for, at vi skal støtte de lokale forhandlere - det kaldes dobbelt moralsk opførsel Unhappy

Jonas Big smile
Nu er det jo ikke sådan, at der er en masse grejforhandlere i danmark, der ikke ved noget særligt, om de varer de sælger. Selvfølgelig kan der være nogle der har en dårlig dag, eller er nyansatte/under oplæring etc. men hvis du fortæller tydeligt hvad du vil fiske efter samt hvor, er det hovedsageligt dit budget, der bestemmer hvilket udstyr forhandleren vil foreslå dig. At der så er stor forskel på forhandlerens avance efter hvilket udstyr/mærke han sælger dig, er så en anden ting, der forøvrigt er gældende blandt næsten alle andre varer, man kan købe. Det være sig vaskemaskiner, tøj, biler etc.
Kan du svinge lidt med stangen i luften, kan du ofte selv få en fornemmelse af, hvorvidt du har det bedst med den ene eller anden af slagsen. Du kan dog aldrig helt vide, hvad der er bedst for dig, før du står og kaster med en fuld montage, og det kan jo være lidt svært at overskue/komme til de fleste steder.

Håber du får et godt udstyr du bliver glad for fremover Thumbs Up
Mvh. - Kim
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres