Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluorocarbon

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluorocarbon
    Sendt: 26 Maj 2014 kl. 22:57
Hej.

Jeg synes mine fluorocarbon forfang er for stive i det. De er svære at strække krøllerne ud af. Nogen der kan anbefale nogle gode mærker der ikke er så stive i det?
Hilsen Kim.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2014 kl. 23:09
Jeg er rigtig glad for photonic både i 0.24 &
0.33, rios er os fin bruger dog kun deres 0.67
til gedde :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2014 kl. 08:12
Jeg bruger forfang fra Akron og har kun gode erfaringer med dem. Bruger et 12 ft. med 0.26 spids.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2014 kl. 09:52
Hvilket fabrikat bruger du?
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2014 kl. 12:06
Tak for svarene.
Jeg bruger lige pt Vision fluorocarbon. Måske jeg bare ikke får strukket det ordentligt? Jeg lavede lige en test med et Akron og et Vision forfang, de var godt nok ikke lige samme tykkelse, Akron 1X og Vision 0X. Men Akron var stivere end Vision, men tror bare jeg skal holde strækket lidt længere, for det ser faktisk fint ud nu, der er nogle buer i dem begge, men det har nok ikke så meget betydning?
Hilsen Kim.
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2014 kl. 12:21
Hej Kim,

Jeg bruger udelukkende Orvis Mirage som forfang og tippet-materiale til mit kystfluefiskeri. Det er en helt igennem suveræn fluorocarbon, der strækker sig uden problemer uanset fluestørrelse, vindforhold osv.

Du har selvfølgelig styr på det, men hvis du har problemer med at strække hele dit forfang, så tjek op på din tapering fra forfang til tippet.

De bedste hilsner,

Kasper T.    

Redigeret af Kathoms - 27 Maj 2014 kl. 12:22
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2014 kl. 12:48
Hej Kasper.

Har overvejet om man skulle prøve Orvis Mirage Big game, det lover i hvert fald meget. Går med lidt forskellige fluestørrelser alt fra Tobis imitationer til Reje osv.

Men jeg er ikke sikker på om du har misforstået?
Det er forfanget der har været svært at strække lige i mine hænder, altså få alle de krøller eller buer strukket lige inden jeg går igang med at fiske.
Hilsen Kim.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2014 kl. 22:42
Prøv at spænde forfanget op i et stræk på en pæl eller lignende og gnid frem og tilbage på det med fingrene så du afgiver noget varme mens du holder strækket. Det virker for mig.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2014 kl. 23:40
Tak for rådet.

Synes i at Fluorocarbon gør den store forskel om man fanger noget eller ej?
Hilsen Kim.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2014 kl. 03:23
Denne gamle tråd kommer en del rundt om emnet http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=46073&title=heftige-brudstyrker-p-billig-fluocarbon
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2014 kl. 07:27
Flere fisk, næ. Jeg bruger den fordi den synker nemmere og er mere stiv. Det hjælper mig til at få fluen lagt pænt ud, på et strakt forfang.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2014 kl. 13:52
Hmm.... Det er vist nok bare med at tage en beslutning :-)
Hilsen Kim.
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2014 kl. 22:40
Hej Kim

Jeg bruger en del fluorcarbon henover året. 80 % til flue og 20% til ormefiskeri. 

Jeg er derfor meget interesseret i prisen. 

I år har jeg skiftet mærke, da Korsholm havde tilbud på 25 meter Maxima fluorcarbon.

 Jeg er meget tilfreds med linen!

I dag har jeg købt to spole i 0.41 og 0.34 hos Korsholm. De kostede 99 kr pr. Spole og der var 180 meter på hver spole.

Jeg er næsten sikker på at det bliver favoritten i et lang stykke tid.

Mvh

Jens Lønberg

PS.
Glemte helt at sige, at linen ligger på ret store spoler, så forfanget er meget let at rette ud, det synes jeg er en stor fordel i forhold til de små spoler.


Redigeret af jenslp - 28 Maj 2014 kl. 22:43
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres