Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

linder fishing 410 VS quicksilver 450 sr

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: linder fishing 410 VS quicksilver 450 sr
    Sendt: 29 Maj 2014 kl. 06:17
Hej Gutter

noget der kan fortælle mig hvilken båd der er bedst?og hvorfor - kom gerne med en kort begrundelse.

båden skal udelukket bruges til at fiske fra.

Mvh Daniel


Redigeret af Dani8600 - 29 Maj 2014 kl. 06:19
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2014 kl. 08:00
Du kan ikke sammenligne de 2 både. Den ene er en lille let alujolle, den anden en bred kabinebåd. Linderen er let at søsætte pga af vægten, men den er også mere levende på vandet og alt trafik ombord, foregår siddende. Glasfiber potten er tungere og stiller større krav til søsætningen, men det er en båd du går rundt i og ligger godt på vandet.
En båd du kan gå på lidt længere ture med og kan også tåle lidt dårligt vejr.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2014 kl. 09:14
Mon ikke Daniel mener Quicksilver SF i stedet for SR, og så er bådene jo ikke så forskellige!

Umiddelbart ville jeg vælge den største og tungeste, af de to muligheder, da det giver den største komfort og sikkerhed til søs, altså Quicksilver SF http://www.mercurymarine.dk/brochure/historiskebrochurer/Quicksilver-Aluminium/Quicksilver-Aluminium2002.pdf 
Mvh
Henning
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2014 kl. 09:58
Se det er jo en anden snak. Jeg er enig med Henning. Det eneste problem jeg kender til med quicksilver, det er den kan blive læk ved nitterne, hvis man kommer til at sejle på, eller man under ophaling på en strand er lidt hård og de får et slag. Jeg har også set revner i en der bliver brugt hårdt. Jeg kender ikke så meget til linder.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2014 kl. 13:00
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se ideen med alujoller i den størrelse, bortset fra vægten. De er er temelig ustabile og når der er lidt bølger larmer det irriterende meget når de rammer skroget. Når det gælder den slags jolle hvis jeg til en hver tid foretrække glasfiber med dobbeltbund. Selom de er tungere er det ikke noget problem at styre én mand når båden skal op og i vandet.
Til top
Emil Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pikefishing

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pikefishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2014 kl. 14:12
Jeg har en quicksilver 450 sf, og har ingen problemer med den selvom jeg måske ikke er helt sød ved den! Selve båden vejer kun 98 kilo og uden udstyr er den da også lidt ustabil, men når der kommer en 15hk motor elmotor i fronten, fiskegrej og batterier osv. er det ikke noget problem at der står 2 mand i samme side :-) Den går også cirka 20 knob med en 15hk motor med 2 mand i båden hvilket også er en dejlig ting!


Vh Emil

Redigeret af pikefishing - 30 Maj 2014 kl. 14:01
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2014 kl. 19:04
Citat: pikefishing

Jeg har en linder 450 s

Vh Emil

Er du sikker på det ikke er en Quicksilver, så vidt jeg kan se laver Linder ikke en båd med den benævnelse http://linder.se/produkter/batar 


Mvh
Henning
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rene J. Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2014 kl. 12:16
Jeg er den lykkelige ejer af omtalte QuickSilver, og det er en super båd!! Meget stabil, og den sejler rigtig godt! Desuden er der bare ikke noget vedligehold som der er med glasfiber. Kan varmt anbefale den!!
Til top
Emil Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pikefishing

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pikefishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2014 kl. 14:01
Quicksilver selvfølgelig! Jeg har da vist fået det hele blandet sammen!

Vh Emil
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2014 kl. 21:29
Hej Gutter

tak for svarende

Det blev ingen af de to ovennævnte, jeg kom sgu hjem med en Linder sportsmann 355 istedet Tongue
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2014 kl. 21:55
Citat: Dani8600

Hej Gutterz

tak for svarende

Det blev ingen af de to ovennævnte, jeg kom sgu hjem med en Linder sportsmann 355 istedet Tongue

Tillykke, og god fornøjelse med den. Smile
Mvh
Henning
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2014 kl. 22:15
tak takSmile
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2014 kl. 22:16
Nu mangler jeg bare en bådtrailer - hvor finder man sådan en billigst?

Hvis nogle af jer har en til at stå så sig endelig til.

mvh Daniel
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2014 kl. 09:23
Hej Daniel

Jeg vil mene du skal være heldig hvis du finder en brugt, og så kan det næsten ikke spare sig. De er i meget høj kurs pga. stor efterspørgsel. Jeg prøvede det selv, og jeg endte med at købe ny hos Selandia i Hårup. Der har du jo heller ikke så langt :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum