Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Båd til vestkysten, fiskeri, vandsport.

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
basseluft

Tilmeldt:: 19 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér basseluft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Båd til vestkysten, fiskeri, vandsport.
    Sendt: 08 Jun 2014 kl. 17:38
Hej jeg står og vil til og investere i en båd, som skal bruges på vestkysten (hirtshals).

Båden skal bruges til følgene: fiskeri, vandsport og evt at dykke fra (uv jagt). Der skal være plads til min. 4 personer.

Nogle der har nogle forslag? gerne omkring de 50.000
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 20:24
hej
du får nok flere og bedre bud på siden www.smaabaadsklub1.dk her er der både viden og en del brugte både til salg.
jeg fisker selv fra Hirtshals, og jeg vil mene at du skal over 5,5 meter med dine krav om vestkyst og fire mand.
jo ældre både og jo ældre motor, jo nærmere kommer du dit budget på 50.000. især motorens stand er ret relevant når man sejler vest på.
mvh hcg
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 20:58
Med så lille et budget, skal du gå efter en åben styrepultjolle, f.eks. dennehttp://jammerbugtmarine.dk/brugte-bade/42-limbo-520.html
Jeg ved, at han har en brugt 50 hk Suzuki til salg og med Limboens skrogkonstruktion, skulle du kunne trække vandski efter. På både med dyb V-bund og ca. 6 m skal du op på mindst 100 hk, og så holder dit budget næppe. Hvis I skal 4 mand af sted i en kabinebåd, vil jeg selv ikke under 23 fod. Jeg har prøvet en Arvor 23 og det kunne lige gå med 4 mand med KORTE stænger, men så er prisen også en helt anden.
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 07:09
Prøv at kigge lidt efter en Shetland. Det er en lidt ældre og tung båd, som kræver lidt motor. Køb evt. en uden motor og find en fin 4-takter til den. Men et budget på ca. 50000 kan være svært at holde.
Hvis man vil fiske fra vestkysten er der en del ekstraudstyr, som jeg mener at man bør have. F.eks. VHF-radio, AIS, Plotter og ekkolod, puls evt. en nødmotor. Radar er absolut også en god ting at have, men kan løses ved at være flere både afsted, hvor mindst en har radar. Man bør iøvrigt altid være mindst 2 både afsted.
Hvis man har mod på det, kan det være en god idé at kigge mod sverige. På http://www.blocket.se/hela_sverige?q=&cg=1060&w=3&st=s&ps=&pe=&c=1061&ca=20&l=0&md=th er der mange fine både og til lidt bedre priser end de danske, men så kommer der selvfølgelig udgifter til transporten.


Dennis
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 09:02
Jeg ville besøg Klarup båd og motorcenter. Han har et par muligheder stående og er til at handle med. Grav lidt dybere i tegnebogen og køb den ryds 600 han har stående, eller den 19 fods styrepult båd, så er der penge til lidt udstyr også.

http://www.klarupbaadcenter.dk/index.htm
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
basseluft

Tilmeldt:: 19 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér basseluft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 09:32
Når jeg skriver at fiske, er det bare ud og pilke lidt :) men kan og være nød til at køre til fr.h/skagen og fiske :)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 10:51
Jeg har selv haft flere både i forskellige størrelser. En båd på 5 meter er ok, men lad være med at gå under det. Særligt når du vil have plads til min. 4 mand og udstyr.
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 13:04
Tommy> Når du skriver at en båd på 5 m er OK, skulle du måske lige skrive, at der er tale om en åben båd. En 5 m kabinebåd kan ikke rumme 4 fiskende personer. Jeg har også haft en hel del både og prøvet endnu flere, bl.a. en Nordan 18 (5,40 m). Hvis 4 mand skulle hive fisk ind samtidig (sker ofte ved prikefiskeri) ville der blive en masse bøvl med indfiltrede liner. Her prøvet en Flipper 515 og det var endnu værre.
Til top
claus hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
havfiskeren x

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: furesø
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfiskeren x Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 17:09
Hej
Ingen tvivl det er denne båd du skal købe.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 17:45
den er godtnok billig
mvh hcg
Til top
claus hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
havfiskeren x

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: furesø
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfiskeren x Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 18:57
Ja og en af det bedste opne joller man kan få
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres