Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

gps til knallert/ undgå motorveje ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: gps til knallert/ undgå motorveje ?
    Sendt: 10 Jun 2014 kl. 19:34
efter jeg farede vild på arkilsøre i går og var ved at køre ud på en motorvej tænkte jeg om man kan få en gps der kan fortælle hvor cykler og knallerter må køre. jeg ved godt Google er min ven, men han er sur på mig da jeg ikke ved hvad jeg skal søge under jeg for kun gps tracking og tilpasse bil gps til knallert men jeg skal altså bruge det til sikkert komme fra a til b uden at skulle forholde mig til der må jeg ikke køre
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2014 kl. 20:27
Hvis du bruger Google Maps rutevejledning til cykel, er jeg ret sikker på du ikke bliver ledt på motorvej.
Mvh
Henning
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2014 kl. 20:39
brugte googlemaps inden jeg tog hjemme fra men vil gerne have noget jeg kan tage med. jeg har ingen printer.


glemte at nævne har aldrig haft bil, og har ingen smartphone og aner intet om gps. så et link til noget der kan bruges ville være lækkert. det skal være en separat ting jeg bare kan montere på knallert :-)
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2014 kl. 20:41
Ja det findes på de fleste GPS man kan lave om til Gåen, Cykkel eller Bil det kan min gammel Garmin da og den er fra 2007 så mund ikke også din kan

Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2014 kl. 21:03
Citat: Glen

Ja det findes på de fleste GPS man kan lave om til Gåen, Cykkel eller Bil det kan min gammel Garmin da og den er fra 2007 så mund ikke også din kan


jeg har ikke nogen gps det var min pc jeg brugte :-) men efter dit svar kan jeg regne ud de fleste kan det nu til dags, så er det vel bare at finde en der enten en regntæt eller man kan købe noget til at sætte udenom :-) jeg er bare ikke meget for at spørge i elmutant og lign da de sikkert prakker mig det dyreste på
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2014 kl. 21:53
Garmin laver en serie til motorcykler, Zümo, som er designet til at sidde på styret med et specielt beslag. De er dog alle ret dyre i forhold til "indendørs"modellerne. Du kan se den billigste her: https://www.louis.eu/artikel/garmin-zumo-210lm/10001592
På alle modeller gælder, at man kan fravælge motorveje. Se de øvrige modeller på http://garmin.dk
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 07:24
Citat: Ronny73

brugte googlemaps inden jeg tog hjemme fra men vil gerne have noget jeg kan tage med. jeg har ingen printer.


glemte at nævne har aldrig haft bil, og har ingen smartphone og aner intet om gps. så et link til noget der kan bruges ville være lækkert. det skal være en separat ting jeg bare kan montere på knallert :-)

Hold da op, her gik jeg og troede jeg var den sidste i verden, der fik sig en "smartphone"! Wink

En løsning for dig kunne være den samme som jeg bruger når jeg er på cykel, hvor jeg bruger Google Maps på en cykelmonteret smartphone.
Det er da en økonomisk overkommelig løsning, som så kan bruges til mere end en speciel og dyr GPS.
Mvh
Henning
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 08:39

Hej Ronny

Jeg har i et årstid brugt en Sony Xperia Go smartphone, også til navigation. Det er den her:

http://www.mobilpriser.dk/mobiler/sony-xperia-go-android-phone-gsm-umts-3g-8-gb-35-tft-gul,lid.5965/

Fordelen for en lystfisker er, at den er vandtæt, stødsikker, ridsefast og tåler en dukkert. Du får samtidig et brugbart kamera og video optager.

Der findes andre vandtætte mobiler, og specielt til fiskeri vil jeg absolut foretrække en sådan.

Mvh. Peter

Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 17:15
@ Henning. jeg har da haft en men syntes de fylder for meget i lommen og særligt om sommeren hvor man ikke bruger jakke. jeg sammenligner dem med at gå med en tynd mursten i lommen

teorien med mobil er rigtig god og Peter jeg har tjekket den xperia go og jeg er da motiveret. men hvis jeg skal have data/internet på mobil stiger jeg vel fra mit nuværende abbo på 39kr til omkring 100kr pr md det giver vel omkring 800kr pr år i forskel. kombineret med jeg ikke gider have en mursten i lommen tror jeg hellere jeg vil have en gps :-)

hvad syntes i om denne Garmin eTrex 20 inkl. topografisk kortpakke eller kender i bedre i samme eller mindre prisleje ?

http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=3687&gclid=CjkKEQjw_N-cBRD2k73X3OjJ8eMBEiQAbdPic3EXlq4EFldkv7Cf08LofiLYVCuAIZ-ZAyT2_YJrvUvw_wcB

lille størrelse 2,2" så ved ikke om det er for småt men det at man kan finde stier og fiskevand og lign kan jeg godt lide
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 17:17
Citat: kariec

Garmin laver en serie til motorcykler, Zümo, som er designet til at sidde på styret med et specielt beslag. De er dog alle ret dyre i forhold til "indendørs"modellerne. Du kan se den billigste her: https://www.louis.eu/artikel/garmin-zumo-210lm/10001592
På alle modeller gælder, at man kan fravælge motorveje. Se de øvrige modeller på http://garmin.dk


jeg var lige ved at købe en demo model i Elgiganten til 1400kr i dag tror den hed z220 ? men han kunne ikke fortælle mig om den kunne finde stier og fiskevand og lign øv
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 17:28
Du kan ikke finde stier på et alm. vejkort. Dertil skal du bruge et topografisk kort, men det kan tilkøbes og iflg. garmins hjemmeside, kan det også bruges til Zümo 220, men ring til garmin for en sikkerheds skyld. http://www.garmin.com/dk/company/contact_us/ Det er flinke og kyndige folk. Jeg ved det, for jeg har talt med dem flere gange.
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 17:48
hmm dvs hvis jeg vil have stor skærm skal jeg af med 1400kr + 600kr for kort

hvis jeg kan nøjes med 2,2" kan jeg få det til 1500kr med kort. det sku dyrt at stoppe med at være huleboer
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 18:18
Citat: Ronny73

@ Henning. jeg har da haft en men syntes de fylder for meget i lommen og særligt om sommeren hvor man ikke bruger jakke. jeg sammenligner dem med at gå med en tynd mursten i lommen

teorien med mobil er rigtig god og Peter jeg har tjekket den xperia go og jeg er da motiveret. men hvis jeg skal have data/internet på mobil stiger jeg vel fra mit nuværende abbo på 39kr til omkring 100kr pr md det giver vel omkring 800kr pr år i forskel. kombineret med jeg ikke gider have en mursten i lommen tror jeg hellere jeg vil have en gps :-)


Jeg kan godt følge dig i at en telefon fylder i lommen, - men hvad vil du gøre af GPSén når du fisker? Wink

Et fornuftigt telefon abonnement, kan du få hos oister for kr 79 pr mdr. http://www.oister.dk/mobilabonnement/taletidsabonnementer/oister-3timer/ 


Redigeret af Henning - 11 Jun 2014 kl. 18:22
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 18:22
i tasken, men jeg har jo ikke taske med når jeg skal besøge nogen, eller skal ud og handle. kan godt de dit point dog :-D
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 22:42
Køb den billigste garmin eller Tomtom og et vand/regntæt etui. Det bruger vi på Mc. En rigtig gps har som regel en bedre antenne og finder flere satelitter. For under en tudse kan det lade sig gøre. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 23:52
Bliv hjemme hvis det er så besværligt det hele og du har svært ved at finde rundtWink
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2014 kl. 07:51
Citat: hean

Bliv hjemme hvis det er så besværligt det hele og du har svært ved at finde rundtWink


gu vil jeg sku ej jeg har heller ikke sagt noget er besværligt. du for travlt med at skrive hvis alle der vil have en gps bare skal blive hjemme
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2014 kl. 19:51
Jeg fandt en Garmin etrex 20 på DBA og skal så have købt topo Danmark pro til så kan man bla. se skovstier og dybden på vand langs kyster og en del søer

EDIT tak for hjælpen, det glemte jeg at skrive
                                               

Redigeret af Ronny73 - 12 Jun 2014 kl. 20:29
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum