Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havsæt

 Besvar Besvar
Forfatter
Helmer Mark Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lottiman Avatar

Tilmeldt:: 19 Maj 2006
Geografisk: NV jylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lottiman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Havsæt
    Sendt: 21 Jun 2014 kl. 11:54
Hej
Jeg søger lidt assistance.
Skal en tur på det gule rev om et par uger, og har besluttet mig for og købe
mit eget pirkesæt.
Men jeg er helt blank mht hvad jeg skal købe, og hvor jeg får mest værdi for pengene.
De eneste to ting jeg ved er, at det skal være en 30 lbs stang og hjulet skal være med venstrehånds indspinning. Dette er et must, da jeg er multietnisk håndet. Dvs jeg er venstrehåndet, men stadig stærkest i højre hånd.
Desværre begrænser dette mulighederne, da der stadig laves flest multiruller, hvor der kun er højrehånds indspinning.
Desuden er jeg lidt i tvivl om det skal være med eller uden linefører.
Budgettet ligger på en 2-3k
På forhånd tak 
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2014 kl. 14:47


Prøv at kopiere linket. Her er der et stort udvalg af havhjul med venstrehåndsindspinning. Det er en tysk webshop med noget af et varesortiment.

http://www.tackleking.de/search.php?orderby=position&orderway=desc&search_query=linkshand&submit_search=&p=2

Der er Avet, M&W og Tigon inden for budget.
http://www.tackleking.de/tigon-fishing/226-tigon-speedjig.html
http://www.tackleking.de/mw/333-mw-ocean-star-overhead.html

Eller shop på Malta:
http://www.maltatackle.com/apps/webstore/search?utf8=✓&sort=alpha&query=left+hand

Disse Canyonhjul er nævnt her på siden før. Jeg kan dog ikke huske hvem, som havde dem. Det kunne være sjovt at få en anmeldelse af dem.


Og linefører er ikke nødvendigt.

Tjek også prisen på line i butikken. 


En stang kunne være Kattesmækkeren fra Emmaline Grej i Thyborøn. Det er en 6 fods stang, som ikke vejer ret meget.
De har også en udemærket fletline i Thyborøn til 1500.- for 2000 meter.


Redigeret af dannevang1 - 21 Jun 2014 kl. 15:01
Til top
Martin hardorff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hardorff Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2006
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hardorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2014 kl. 10:46
hvis jeg var dig vil jeg købe et penn slammer hjul  460  og en god stag jeg fisker meget på de gulerev fra båd med min fiskemakker og det er det sæt vi har købt.!! super fedt..  og husk og brug fletline  K&B
Til top
Tor Bentsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Suzuki

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Horslunde
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Suzuki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2014 kl. 15:55
Penn laver multihjul til begge hænder. De er stærke og koster IKKE en bundegård. Køb et uden linefører. Stangen skal være med en aktion du kan lide men Edge/grays 24 lbs er kanon til revet!
Til top
René Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
killerhork

Tilmeldt:: 11 Jun 2010
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér killerhork Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 08:58
Kattesmækkeren som nævnes ovenfor er fin, det er faktisk en WFT speedjig, den er dog ret tung 20-30 lbs udgaven er f.eks. væsentligt tungere end en 30-50 lbs super kenzaki fra Daiwa. WFT´en har desuden et meget langt baghåndtag, så hvis man ikke er 190+ så er den lidt kluntet at stå med, men bare prøv den i hånden før du bestiller. Den ligger til omkring 90 euro i de tyske butikker. Super kenzakien kan fås til omkring en tusse på tilbud. Hjul i 1-2K klassen er der masser af, det er optimalt hvis hjulet er uden linefører og med lever-drag. Billigt og godt er f.eks. Penn Squall men det findes vist kun i venstrehåndsudgave i str 40 som er lidt tungt og med kun 5.1 udveksling, ellers er Shimano TLD jo en klassiker, mængden af line kompenserer for den lave udveksling. Husk at prøve stang og hjul i hånden inden køb.
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 12:17
Jeg har lidt forskellige sæt, men det jeg bruger mest, er en Savage Gear Jig stick 20-40 lbs stang med et Avet SX 5.3 hjul i venstrehånds udgave.
Stangen er dejlig let og med super føling samtidig med, at der er nok styrke til at pumpe store fisk op.
Hjulet er også en lille let sag, med leverdrag og det rummer alligevel knapt 300m Berkley Whiplash 0,24 line (som er NOGET tykkere end de 0,24mm de skriver, men super behagelig at fiske med).
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 12:43
Har ikke forstand på det med havsæt og kender heller ikke sælger, men måske dette er brugbart:
http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=74190
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Helmer Mark Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lottiman Avatar

Tilmeldt:: 19 Maj 2006
Geografisk: NV jylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lottiman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 13:08
Tak for svarene
Jeg har besluttet mig for og købe en Edge/greys Siege xs 24 lbs
og et shimano TLD 15
Jeg ved hjulet er et højrehånds hjul og at jeg pt laver firkanter når jeg spoler ind med højre, men har set så meget god omtale af hjulet, at jeg har besluttet mig for og give det en chance.
God dag til alle
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres