Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chest pack vs. fluevest?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Chest pack vs. fluevest?
    Sendt: 07 Jul 2014 kl. 21:03
Hej Forum
Sommerfiskeriet står for døren og dermed også varmen!
I den forbindelse bliver en wadejakke på kysten ofte for varm, så derfor
overvejer jeg at køben en Fluevest eller en Chest pack!
Jeg fisker med multihjul og gider ikke at stå og slås med store lommer
der sidder lige der hvor man holder stang og hjul! Så jeg tænker den bedste
løsning er en chest pack med en enkelt eller to lommer der sidder temmeligt højt!
Omvendt tænker jeg at en fluevest er en gennem prøvet klassiker!
Da jeg ikke ved hvor meget jeg kommer til at bruge den behøver det ikke være de dyreste modeller
Har I nogle forslag, eller måske noget I ikke bruger i xl så sig til!
VH
Henrik
Til top
Michael Lund Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michael L. Hansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael L. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2014 kl. 22:07
Det er alt for individuelt at få et svar på, køb en billig vest og hvis det ikke er godt så må du prøve noget andet.
Og det er ikke for at lyde negativ, men tror du kommer længst ved at prøve dig frem.


Redigeret af Michael L. Hansen - 07 Jul 2014 kl. 22:10
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2014 kl. 23:04
Sikkert men vil meget gerne høre om jeres erfaringer så skal jeg nok tage individuel stilling!
VH
Henrik
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2014 kl. 23:23
Hvis du kan klarer dig med en lille omgang reserver på din tur kan et mavebælte klarer det, så er du vist nede på et minimum mod varmen... Klarer mig selv fint på den måde
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2014 kl. 07:28
Hej Henrik
Jeg er gået over til en slingpack;kan ikke finde ud af alle de lommer,der er i vesten.Slingpack'en kan du, som navnet antyder,slynge om på ryggen,når du fisker,og den sidder altså ikke i vejen. Fremragnde fundet på.
vh
Jens
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2014 kl. 11:24
tjek Simms slingpack, har selv den " Lille " den rummer godt, dvs 3 æsker mm. og har som alle 2014 modeller en workspace, dvs. et lille rum der klappes ud som underlag for at binde forfang, fluer o.lign.
Det har den nye hippacks også, efter min mening er det toppen af poppen

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2014 kl. 14:52
hvad løsning du vælger må komme an på komforten, og hvad du vil have med dig på kysten..

jeg fisker i dag udelukkende ferskvand men har været igennem et par løsninger.. Her er mine input.. Dog har jeg aldrig brugt en egentlig chestpack men i stedet haft hipback over flere gange..

Jeg har prøvet 3 forskellige hipback løsninger, fishpond, vision og simms.. Det er gode løsninger og når man lærer at begrænse sig gør de det super godt..

Dog har løsningen med hipback og slingpack for mit vedkommende den ulempe at når de fyldes godt, så trykker de altså mod halsen.. Vægten bæres altså for meget på skulderen i den ene side.. Min simms kan rumme det samme som en af de små slingpack, men at fylde den til randen kræver det er med skum og ikke endegrej, hjul og andre tunge ting for den skal sidde godt..

Chestpack er helt sikkert også en god løsning, men den kræver du kan begrænse dig.. de chestpack jeg har prøvet har jeg alle valgt fra pga de simpelthen stikker for langt ud fra kroppen..

jeg har tidligere brugt en simms vertical guide vest, og fortrudt meget jeg solgte den da jeg købte min sidste simms hipback.. Vesten har for mig en væsentligt højere komfort når der skal pakkes lidt mere til turen.. den føles komfortabel og bæres på begge skuldre..

Der findes et hav af veste, både store og små.. Simms laver gode veste, både veste med få lommer og tekniske veste som man kan blive væk i..

patagonia laver også et par fine veste, og deres minimalist kunne være oplagt hvis man vil begrænse sig.. men den er ikke helt gratis..

min kommende vest bliver denne
http://www.patagonia.com/eu/enDK/product/convertible-vest?p=81915-0

Den kan senere hen kombineres med en taske, og der findes også en løsning hvor der er taske med i
http://www.patagonia.com/eu/enDK/product/sweet-pack-vest?p=48365-0


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2014 kl. 17:27
Var ude og kigge på en G3 vest igår, det virker til at den
kan rumme alt hva man burde ha med, ellers bruger jeg meget
min simms hippack den vandtætte model, den kan
nemlig også køres om på ryggen, den bruger jeg uanset om jeg
Er på kysten eller går ved åen, skal der meget grej med fyldes både
vest og pack, synes det fungere super, har aldrig fanget flueline osv. :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2014 kl. 18:09
Hej
Tak for inputene, har i dag købt en slingpack fra savage gear med en fin lille rygsæk på!
Jeg er helt med på at begrænse mig så den ikke vejer for meget, er mest bekymret for om den vil genere når den jo kun sidder på en skulder,men nu må vi se!
Tænker at den skal rumme en blink og flueæske, saks, olie til multihjul og et par Bombarda flåd!
VH
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum