Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy Origin fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy Origin fluestang
    Sendt: 26 Jul 2014 kl. 12:57
Hej Forum

Kan I hjælpe med oplysninger omkring denne stang.
Her tænker jeg på materialer, aktion, årstal, ny pris, brugt pris og lign.

På forhånd tak

Mvh Søren
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 13:08
Her du prøver at google????
Det er ganske nemt

https://www.google.dk/search?q=hardy+origin+rod&rlz=1C1CHMO_enDK570DK570&oq=Hardy+Origin&aqs=chrome.1.69i57j0l5.3196j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=hardy+origin+rod

https://www.google.dk/search?q=hardy+origin+rod&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rozTU5azE8evO4H-gcgP&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1272&bih=908


/J



Redigeret af Jørgen S - 26 Jul 2014 kl. 13:12
Til top
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 13:29
Ja Jørgen.

Men jeg tog chancen og oprettede emnet og håbede på at forumpolitiet måske for en gangs skyld var ude at fiske. Det var de så ikke.

Jeg har læst en del sider igennem og har fået en del info omkring stangen. 
Men dum som jeg var, tænkte jeg at der måske var en medfisker der kunne fortælle mere omkring stangen end jeg har kunne finde. Måske en som har den nævnte stang og kunne fortælle mig nypris i dkk f.eks.

Men det skal man jo ikke bruge et forum til.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 13:56
Citat: Jørgen S

Her du prøver at google????
Det er ganske nemt

https://www.google.dk/search?q=hardy+origin+rod&rlz=1C1CHMO_enDK570DK570&oq=Hardy+Origin&aqs=chrome.1.69i57j0l5.3196j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=hardy+origin+rod

https://www.google.dk/search?q=hardy+origin+rod&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rozTU5azE8evO4H-gcgP&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1272&bih=908


/J


Det er også nemt at lave klikbare links, så man er fri for at klippe og klistre! Wink

Ekselmpelvis:

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 15:27
Manden har jo for helvede googlet, prøv at tage det ind!!
VH
Henrik
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 16:33
Hardy Origin var Hardys top of the line fluestang. kom 2004 ? forsvandt igen 2005. En meget smuk og påkostet fluestang. fem örredstörrelser 8,6 # 4, 9"#5, 9"#6,9,6#7 og 10"#7 to Dh 14" og 15 " priser fra £399 - 750. Kender kun til de to mindste, 9" 5 er et meget kraftfuldt "värktöj", kaster langt og hurtigt men du bliver ikke trät af at gå med den en hel dag. Den mindste 8,6" er en läkker lille örredstang som klarer det meste.
Har köbt begge mine på Ebay for et par år siden £ 270 for 9" og 225 for den lille, begge nye. Kommer i et aluminiumsrör som også ligger i en mörkeröd stofpose, selve stangen ligger en klassisk brun/ röd Hardy stofpose af tygt bomuld, naturligvis med ferrulestoppere af nysölv.En af de sidste af Hardys fluestänger som blev lavade i England.
Tight lines !  Steen  
Ps. ikke verdens bedste fotografi men den viser da stangen, en Hardy Origin 8,6" # 4 og en regnbue på 1,5 kg. Tog ti stk.Smile den formiddag ( ni blev genudsatte ) regnbuer i top-kondition fra 1,5 til 2,9 kg. inget problem at fighte fisk på den stang.
Pps. hjulet er et Hardy Golden Sovereign 3/4/5 og linen Hardy Ultralite WF 4, forfang 0,18 fluen var en Wolly Bugger stl. 12.
Smile Det var en af de rigtigt gode dage, normalt bliver det til en eller to, af og til ingen. De vande jeg fisker i heromkring Borås er i ret urört natur, midt i skogen,ok udsatte fisk men få eller af og ingen anden fiskere, de fleste fisker uden modhage for at kunne sätte fisken tilbage.



Redigeret af sovereign - 27 Jul 2014 kl. 11:37
Til top
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 18:08
ClapMange tak Steen.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 19:17
Citat: HSJ

Manden har jo for helvede googlet, prøv at tage det ind!!
VH
Henrik

Hvor er det lige at du ser manden har googlet noget som helst, når indlægget starter sådan....

Kan I hjælpe med oplysninger omkring denne stang.
Her tænker jeg på materialer, aktion, årstal, ny pris, brugt pris og lign.

Man får jo svar som man spørger!! Eller hvad? havde der også stået de oplysninger der var fundet frem ved at google og ønske var yderligere oplysninger så havde mit svar helt sikkert været helt anderledes... 

/J


Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 19:33
Citat: valther

Ja Jørgen.

Men jeg tog chancen og oprettede emnet og håbede på at forumpolitiet måske for en gangs skyld var ude at fiske. Det var de så ikke.

Jeg har læst en del sider igennem og har fået en del info omkring stangen. 
Men dum som jeg var, tænkte jeg at der måske var en medfisker der kunne fortælle mere omkring stangen end jeg har kunne finde. Måske en som har den nævnte stang og kunne fortælle mig nypris i dkk f.eks.

Men det skal man jo ikke bruge et forum til.

Hej Søren
Naturligvis skal man spørge forumet, fordi der er en stor viden hos mange i dette forum, men man skal også spørge på den rigtige måde..
Det du egentlig ville have oplysninger om, var det du tænkte... at der måske var en medfisker der kunne fortælle mere omkring stangen end du har kunne finde, men det var jo ikke det du spurgte efter!!

Jeg kan fortælle dig, at jeg har prøvet den mindste af stængerne - 8,6 # 4 - en hel dag på kysten. Jeg syntes det var en fantastisk stang der kastede langt og ubesværet med op til mellemstore kystfluer(jeg fanged dog ikke noget og har ikke haft fisk på denne stang) og har ad flere omgange været på jagt efter en sådan - når der nu har været lidt mønt til overs. 
Da serien kom frem, var de lige en tand for dyre for min pengepung. Der er dog ikke mange af slagsen man ser udbudt på Ebay m.v. hvilket tyder på at folk holder fast på dem. Sig endelig til hvis du der en 8,6 # 4, hvis ikke selv du snupper denCry

/J




Redigeret af Jørgen S - 26 Jul 2014 kl. 19:36
Til top
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2014 kl. 22:44
Godaften Jørgen.

Kan du huske hvad prisen var i DK?
Det er lige præcis 8'6 #4 jeg kigger på - dog med en brækket topdel. Så der lidt arbejde med at finde ud af hvordan garantien virker osv.

Mvh Søren
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2014 kl. 10:10
Hej !

En lille advarsel til dig hvis du skal köbe Hardy-stänger som er skadede. I öjeblikket kan du ikke regne med nogen reperation / bytte og ingen ved hvornår. Min kilde er Pure-Fishing i Svängsta ( de nye ejere ) . Jeg knäkkede spidsen af en garantistang i maj. efter en måneds venten kom et mail fra Hardy England som bad mig kontakte en person i Svängsta, Hardy kunne ikke hjälpe udenfor UK mere. Min kontakt i Svängsta fortalte at det var lidt svärt med Hardy i öjeblikket og man kunne ikke sige om og hvornår jeg ev. kunne få en ny stangspids så han foreslog at jeg skulle välge en ny stang i stedet. Det har jeg så gjort - ikke fået den endnu men det er jo sommerferie så.......
mvh.  Steen 


Redigeret af sovereign - 27 Jul 2014 kl. 11:10
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres